Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til sykkelstativ for takmontering på bil.

Hjelp til sykkelstativ for takmontering på bil. #1477935 02/09/2012 21:58
A
Arve Hanssen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Vet Thule Outride er kurant stativ.
MEN, har veldig lyst på Whispbar takstativ da det er genialt for å ta av og på. Men så var det dette med downhillsykkel og feste denne til dette. Noen som vet om det passer med 20mm gaffel på dette festet, om det er med adaptere eller noe? Finner ingen info på dette desverre, heller ingenting om vekt denne er beregnet for.
Ellers så ser det ut som Thule har et annet stativ som ikke er på det norske markedet såklart: "Thule Side Arm Down Hill Bike Carrier BA594XT" som ser veldig smart ut til mitt formål. Noen som vet av noe sted her i landet som fører disse selv om de ikke finnes på Thule sine norske sider?

Sykkeln00b
GT Fury Team
Re: Hjelp til sykkelstativ for takmontering på bil. [Re: Arve Hanssen] #1477982 03/09/2012 06:46
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kjøpte mitt Whispbar hos Meca i Fossegrenda i Trondheim. Så ut som de hadde noe tilbehør, og de kunne skaffe resten. Vektbegrensing vet jeg ikke noe om. Men stille er det, vel og merke selve Whisp-bar'en uten sykkelstativ og sykkel.

Skinnene som du skal sette inn disse boltene med firkantet hode er av en litt annen størrelse enn standard Thule. De som følger med outride blir for små, men Thule har andre som er litt større som passer fint. Kan kjøpes på Thorshov Bilrekv. på Lade Arena, der har de 'alt' av Thule stativ, deler etc. Kan jo høre med de?

Regner med Meca kjeden har det samme andre steder i landet, avhengig av hvor du bor.

Bjørn

Re: Hjelp til sykkelstativ for takmontering på bil. [Re: Arve Hanssen] #1478063 03/09/2012 08:35
R
Roadrunner Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
R
Jeg kjører med originalt BMW-stativ og Thule Outride. Sporet på BMW-stativet er litt bredere enn standard Thule, men fikset dette med en firkantskive kjøpt på Maxbo. Bør også funke på Whisbar.

Re: Hjelp til sykkelstativ for takmontering på bil. [Re: Arve Hanssen] #1478185 03/09/2012 11:18
A
Arve Hanssen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
A
Har whispbar takstativet.
Så det er bare sykkelholderen jeg mangler.
Sjekket ut med leverandør av Whispbar, og der sa han 17kg og vanlig gaffel bare, så da må man skaffe seg et adapter også i tillegg for å få på 20mm. Men han sa at de kom med noe nytt tidlig vår 2013, med feste til hjul slik som Thule har i utlandet.
Ser ut som det skal følge med adapter på Thule Outride også.

Redigert av Arve Hanssen; 03/09/2012 11:28.

Sykkeln00b
GT Fury Team

Moderator  support