Jeg har hatt en tidligere tråd der jeg prøvde å få hjelp til å løse et problem med knirking i syklen. Byttet masse deler, fettet opp og smurte det som kunne smøres men problemet ble ikke borte. Se denne tråden:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...125#Post1396125Etter dette leverte jeg syklen på verksted (Bikeshop) og antyder at problemet kan være nytt hjulsett (Stans ZTR Crest), men får syklen tilbake etter et par uker og får vite at problemet ligger i ramma (Merida Ninety-Six 3000 FS). Sendte syklen til importøren, hvor den var i nye 3-4 uker og fikk tilbakemelding om at feilen ligger i hjulsettet. Deretter tilbake til Bikeshop som etter 4 uker avviser feilen.
Jeg satt i dag hjulsettet over på en annen sykkel (Merida O'nine), og på første tur knakk og knekte det hele tiden, akkurat samme lyd som hadde vært på den andre syklen. Jeg er ikke lenger i tvil om at feilen ligger i hjulsettet. Har sjekket dette og jeg finner ikke løse eiker og bosset virker OK.
Er det noen som har noen tips om hva det kan være?
Tar også imot råd om hvordan dette bør tas mot leverandøren som er Bikeshop, og vil gjerne vite om andre har dårlige erfaringer med
hjulsettet .
Jeg må si at jeg stort sett har et veldig godt fornøyd med Bikeshop, men jeg handler stort sett rett i butikken.