Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nordmarka

Nordmarka #1476482 31/08/2012 05:52
S
Svanhild Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Er i Oslo i helga, hadde håpet på at noen kunne guide meg en tur lørdag, men har foreløpig ikke fått noen respons.

Er i Sognsvann området, men er det andre steder som jeg bør starte turen fra? Sykler jeg alene vil jeg inn i ett område hvor jeg finner lett kjekke stier.

Re: Nordmarka [Re: Svanhild] #1476598 31/08/2012 08:30
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hei!

Mange fine stier rundt Sognsvann. Du kan start med å sykle opp grusen til Svartkulp og videre rett opp mot Nedre Blanksjø.
Etter at du har kommet på toppen av første lange bakke etter Svartkulp skal du se en stor og bred sti på din venstre side. Det er Bunghole Gorge. Den er brei og veldig populær. Bare pass på et sted, etter at du har krysset en stor myr med nye klopper og noen hundrede meter oppover kommer du til et sted hvor stien deler seg. Her skal du holde høyre. Ellers havner du en lei myr.

Nedover kan du enten ta samme sti tilbake eller så tar du rett før du kommer ut på grusen skarpt høyre. Etter at du har krysset en ny klopp og syklet litt oppover så kan du enten velge høyre eller venstre oppover. Venstre er Hobo, høyre er Den Gule.

Hvis du valgte å ikke å ta disse to ei heller ut på grusen og opp stien rett foran deg som starter med en bakke fører denne deg til E6. etter å syklet den singletracken og etter et par korte nedkjøringer vil du komme til et kryss hvor du kan velge skarpt høyre, det er e6.

Ellers kan du følge fra Sognsvann retning nordvest, så kommer du til å treffe på gamle ankervei. Den ligger langs grusen retning Gråkammen, etter du har syklet forbi svingen etter stallen så ser du en gammel kjerrevei på høyreside. Langs Ankerveien treffer du på flere gode. Første du treffer på er Seniorløypa som etterhvert kommer ut i Måneskinnsløypa. Ved slutten av måneskinnsløypa har du på venstreside stien som går over Vettakollen. Her må du bare passe på at når du kommer til Fuglemyra at du holder høyre. Ellers kommer du på en rødmerka sti som er litt myrete på starten men ellers går ut i fint svaberg sti.

Vettakollen når du også ved å sykle forbi Bånntjern langs Gamle Ankervei.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Nordmarka [Re: Svanhild] #1476607 31/08/2012 08:36
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Her er det en del stier rundt Sognsvann som er merket på kart:
http://bernhansen.com/2011/10/16/6-fete-stiklassikre-mellom-ullevalseter-og-sognsvann/

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Nordmarka [Re: Svanhild] #1476975 31/08/2012 18:53
C
ChristerS Offline
Fersking
Fersking
C
Hei. Hvis du går på Utflukt siden vil du finne noen som skal ut imorgen. Jeg har dessverre brukket ramma på epic'en min så det blir bare grus og asfalt på meg en stund

Re: Nordmarka [Re: ChristerS] #1477027 31/08/2012 19:59
S
Svanhild Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Takk for flotte innlegg, holder på å finne ut av dette.

Christer var det Lillo turen du tenkte på?

Re: Nordmarka [Re: Svanhild] #1477504 02/09/2012 12:19
C
ChristerS Offline
Fersking
Fersking
C
Ja, den som startet fra årvoll

Moderator  support