Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cyclocross deler, ramme fra ebay

Cyclocross deler, ramme fra ebay #1473408 27/08/2012 11:30
D
deer_nikolai Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Skal bygge meg en cyclocross sykkel. Har ikke så mye erfaring med sykkel, er dog snart ferdig ingeniør så burde klare å skru sammen en jeanclaude

Tenkte å kjøpe denne rammen http://www.ebay.com/itm/2013Cyclo-Cross-...=item27ca5988a2 Noen erfaringer fra denne typen rammer(carbonzone).

Hvordan er det lurest å skaffe deler? kjøpe en hel racer å plukke deler derifra, eller å kjøpe enkeltkomponenter? Og hva er det jeg egentlig trenger? ICON_SMILE
Lagde en tråd på kjøp av deler tråden, får se om det blir noe napp der.

Et spmørsmål til, bruker man vanlige racer felger til cyclocross, bare bytter dekk? eller er det egene felger til dette?

Re: Cyclocross deler, ramme fra ebay [Re: deer_nikolai] #1473461 27/08/2012 12:32
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Du må spørre deg selv om du skal ha en generisk CX, eller om du skal ha en bastard til å bruke til litt forskjellig.

Du bruker vanlige racerhendler og gir, men krans, krank og bremser er (ofte) spesifikke for CX. Hvis du skal ha klassiske cantileverbremser må du ha vaierstoppere for styre og bakbrems. Cyclecomponents er et bra sted å orientere seg om hva som finnes. Selv har jeg en bastard CX med vanlig kompaktkrank og mini-v-bremser som funker med vanlige hendler uten spesialdeler for å trekke riktig lengde vaier til bremsen. Dette funker bra til pendling, grus med og uten tilhenger og med på ferie, men ville ikke vært like bra til racing

Dette vil si at du kan kjøpe en komplett gruppe med kompaktkrank og ev selge bremsene på bruktmarkedet.

Vanlig felger og bare bytte dekk! Både clincher og tubular-dekk å få, clincher er greiest hvis du skal sette på det fabelaktige vinterdekket Schwalbe marathon winter.

No added style
Re: Cyclocross deler, ramme fra ebay [Re: KnutAa] #1473596 27/08/2012 16:05
D
deer_nikolai Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Tenker jeg går for en komplett gruppe for så å kjøpe cx bremser separat. Den skal ikke brukes så hardt.

Vet noen om et bra sted å kjøpe komplette grupper? hørt om at det går å bestille direkte fra fabrikk, men ikke klart å finne siden.

Hva tror du om ramma? har lest litt her og der, virker som at disse "kina" rammene holder god kvalitet på tross av prisen. Tryner vel ganske hardt om ramma knekker mens man sykler:p

Re: Cyclocross deler, ramme fra ebay [Re: deer_nikolai] #1473629 27/08/2012 16:54
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Her finner du grupper til en ok pris. Alt ordner seg med moms osv så dette er et veldig behagelig sted å shoppe fra!

Selv har jeg laget en fin racer med rammesett fra Carbonzone og deler fra Cyclecomponents, som du kan lese om her.

No added style

Moderator  support