Helt tom leilighet på visning?
|
Helt tom leilighet på visning?
27/08/2012 06:57
|
Anders
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg selger leiligheten min, og siden den ikke akkurat er noe glansbilde (snarere et oppussingsobjekt) var planen å tømme den helt og vise den avkledd og ærlig, akkurat slik den er. Ingen kuskinn på gulvet eller gjennomsiktige stoler på kjøkkenet. Ikke engang den forbanna dekorasjonsstigen langs veggen som jeg synes jeg ser på halvparten av leiligheter som selges for tida. Lurer selvsagt på om dette er en god ide, men jeg håper ærlighet faktisk varer lengst. Også i boligsalgsøyemed. Allikevel klarte jeg ikke å få meg selv til å fjerne Terrengsykkel-dekorasjonen i leiligheten min før fotografen kom innom. Jeg forventer selvsagt at dette blir den nye trenden blant boligselgere, og at jeg kommer til å få inn minst en million eller to over prisantydning kun på grunn av dette. Så litt styling var det jo. 46 kvadrat på Sofienberg i Oslo I tillegg er det en annen detalj jeg glemte å fjerne før fotografering, men som jeg har valgt å la være igjen for eventuelle sykkelnerder som kommer på visning. Det er snakk om tilfelle av sarkastisk sykkelnerdhumor som ikke vises på bildene. Så om noen av dere går på visningen og finner det, legg inn svaret her, så skal dere få en pose Bamsemums i posten (gjelder ikke de som har vært på besøk hos meg før og som vet hva jeg sikter til). Eller en kasse som jeg setter igjen på kjøkkenet dersom vedkommende faktisk kjøper kåken. (med andre ord vil det være en knallinvestering å kjøpe kåken min. Kjøp bolig - få med Bamsemums på kjøpet!) Vær klar over at dette er en bolig man enten bør være litt boms for å bo i slik den er nå (som meg. Jeg har bodd der i over syv år uten å bry meg om det, og det funker som bare det, men det ser ikke spesielt elegant ut), eller at du bør ha litt tiltakslyst for å ordne litt her og der. Noe jeg ikke har hatt. Jeg er jo skrekkelig lat. Visning på torsdag kl 1730-1830. Nå gjenstår det bare å se om jeg får noe honorar fra Terrengsykkel siden salgstallene kommer til å gå rett i været etter denne subtile reklamekampanjen.
Anders
|
|
|
Re: Helt tom leilighet på visning?
[Re: Anders]
27/08/2012 09:04
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Med dagens boligmarket er det nok ikke noe problem å få solgt, uansett hvordan det ser ut på bildene Men min erfaring med bolig kjøp og salg så innreder man for å hjelpe kjøper forestille seg boforhold, samt gjøre størrelser litt lettere å forstå. Ta soverommet ditt, uten et eneste møbel er det vanskelig å se for seg hva slags seng man kan få plass til der. 120? 150? 180? For ikke snakke om garderobeplass. Samme med stuen. Selvfølgelig kan man komme å måle selv.. men tror en del vil heller vie tiden sin til objekter de har større grunn til å tro at passer for dem. Det var i hvert fall grunnen jeg hadde noe innredning der jeg solgte.. og noe jeg verdsatte for å sette relative størrelser da jeg kjøpte. Så kan man jo vurdere om det er mer ærlig å ha kjente ting som gjør rom størrelsen forståelig, eller tømme den helt og la folk innbille seg at det er mer plass enn det faktisk er 
|
|
|
27/08/2012 09:24
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
27/08/2012 09:30
|
Kakachka
Avhengig
|
Avhengig
Oooohhhh...klistremerker på kjøkkenvifta jah.
En ting jeg har erfart med tomme leiligheter er at de kan virke mindre enn om det er litt møbler der.
Men, i den prisklassen glemmer vel folk det fort når budrunden tar av. Er umulig å spå utfallet ville jeg tro.
|
|
|
27/08/2012 10:14
|
Anders
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Ser absolutt det med at folk kan ha lettere for å se størrelser når de får det servert. Burde hatt en hologramprojektor som kunne sette inn og plassere møbler etter eget ønske for hver enkelt som er på visning, eller som bare browser seg igjennom en hel rekke møbleringsalternativer.
Men jeg mistenker at jeg muligens ikke rekker å få tak i det innen torsdag.
Kan jo informere megler før visning om at det var plass til en 160-seng på soveromsveggen der døra er (veggen som grenser til badet) uten at det ble problemer med døråpningen. Og sørge for at han har med målebånd som kan benyttes når folk lurer på ting.
Men jeg ser for meg at det ikke er verdt å gå til innkjøp av oppblåsbare møbler ellerno for å demonstrere størrelsen.
Jeg får vel bare leve i uvisshet denne uka om hva som skjer når fredagen kommer og budfrister kan gå ut. Håper selvsagt at det tar helt av, så jeg kan vasse i penger etterpå, men det er jo en leilighet som er moden for litt omsorg og kos, så det er vel begrenset hvor optimistisk jeg skal være.
Men solgt blir den nok.
Anders
|
|
|
27/08/2012 10:33
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Men jeg ser for meg at det ikke er verdt å gå til innkjøp av oppblåsbare møbler ellerno for å demonstrere størrelsen.
Er nok litt sent nå for ukens visning; men jeg regnet litt på det, og fant ut at om litt styling medførte en budgiver til, medførte at budrunden gikk et hakk lenger, ville det lønne seg med en del investering i sånt.  men som du sier, liten leilighet på Grünerløkka blir nok solgt; folk vet hva man får der, blir gjerne første kjøp.. så taper nok ikke så mye på det.  lykke til med visning og salg!
|
|
|
27/08/2012 10:38
|
Anders
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Noen som vet hva det pleier å koste for en såkalt boligstyling?
I dette tilfellet er det uansett for sent, og forhåpentligvis ikke nødvendig heller, men vi har en leilighet til som skal selges, og siden den ikke er noe oppussingsobjekt, ser jeg for meg at det kan være langt mer aktuelt å vurdere denslags da.
Anders
|
|
|
[Re: MuddyBear]
27/08/2012 10:46
|
BetongApe
Avhengig
|
Avhengig
Med dagens boligmarket er det nok ikke noe problem å få solgt, uansett hvordan det ser ut på bildene Ah, endelig et sted jeg kan fruste. Jeg selger kåken min, og tilbakemeldingen fra første (ikke engang et skambud) og andre (et bud 300 000 under takst) visningsrunde var at det er "for mye å gjøre". Det vil si legge ny parkett i stue og gang, og male vinduskarmene hvite. Folk betaler tydeligvis 200 000 mere for en kåk med hvite vinduskarmer og nytt laminat på gulvet, så der vet jeg hva jeg skal bruke neste helg til. Boligmangel meg langt opp i ratata.
|
|
|
[Re: ]
27/08/2012 11:05
|
BetongApe
Avhengig
|
Avhengig
Alternativt "takst meg langt opp i ratata" :-) Helt klart en mulighet, men da ville jeg forventet flere skambud.
|
|
|
[Re: BetongApe]
27/08/2012 11:25
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Med dagens boligmarket er det nok ikke noe problem å få solgt, uansett hvordan det ser ut på bildene Ah, endelig et sted jeg kan fruste. Jeg selger kåken min, og tilbakemeldingen fra første (ikke engang et skambud) og andre (et bud 300 000 under takst) visningsrunde var at det er "for mye å gjøre". Det vil si legge ny parkett i stue og gang, og male vinduskarmene hvite. Folk betaler tydeligvis 200 000 mere for en kåk med hvite vinduskarmer og nytt laminat på gulvet, så der vet jeg hva jeg skal bruke neste helg til. Boligmangel meg langt opp i ratata. Kan'ke bo på Sandaker vettu. Skyting rett utenfor lokal-KIWI'n! 
|
27/08/2012 11:33
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Noen som vet hva det pleier å koste for en såkalt boligstyling? Kjeder meg litt på jobb akkurat nå... Google fant: sånn halveis dyrt
|
27/08/2012 12:27
|
bob
Ringrev
|
Ringrev
Min erfaring er at folk ikke alltid greier å se for seg hvor fint det kan bli selv, altså at det er negativt å vise en helt tom leilighet. Se for eksempel Ikea katalogene, en skulle jo tro at det bare var behov for å vise selve møbelet, men Ikea legger jo vekt på å vise fullt innredete rom, for å vise kjøperene hvor fint de kan få det med et slikt møbel.
Nå er det sikkert for sent til å gjøre noe med det, og det virker som om du kanskje har et annet synspunkt.
Men, hvis du sitter på endel bilder av hvordan leiligheten har vært, både med og uten personer i leiligheten, så kan du kanskje legge disse frem på visning, evnt. lage et lite hefte eller henge de opp.
Det positive uansett er ihvertfall at jeg har sett mange leiligheter med oppussingsbehov, som ikke er for omfattende, som har gått godt over takst i Bergen.
|
|
|
27/08/2012 12:59
|
Anders
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Leiligheten så rett og slett så forferdelig ut før jeg tømte den, at bilder fra tiden som møblert bolig heldigvis ikke finnes.
Om jeg ikke har blitt totalt nervevrak skal jeg slenge inn en konklusjon når salget til slutt er i boks om hvordan det gikk. Og om Terrengsykkel-stylingen hadde merkbar effekt eller ikke.
Anders
|
|
|
27/08/2012 14:59
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Noen som vet hva det pleier å koste for en såkalt boligstyling?
I dette tilfellet er det uansett for sent, og forhåpentligvis ikke nødvendig heller, men vi har en leilighet til som skal selges, og siden den ikke er noe oppussingsobjekt, ser jeg for meg at det kan være langt mer aktuelt å vurdere denslags da. å kjøpe boligstyling kan være og virke dyrt. har man møbler der fra før, kan man fort få gjort mye selv. I korte trekk går det ut på: - ha det rent! - ta ut alt som ikke er nødvendig for at det skal virke hyggelig, uten at det er personlig. - ta ut mer! - tenk bilder når man plasserer ting: hvert bilde som skal taes bør ha en helhet, om det så er blomster, frukt, sofa, TV etc. - (TV er sjelden nødvendig å fylle et rom med) Har man ingen ting; vil nok boligstyling hjelpe; uansett standard. som henvist til ellers i tråden, er MANGE som ikke har tid / ork / kunnskap / evne til å pusse opp, selv de enkleste ting. når beløpet er så stort, ligger 10 000'ene løst for en nymalt vegg 
|
|
|
31/08/2012 13:03
|
Anders
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det var visst ikke noe problem. Leiligheten gikk for 2 mill i dag.
Anders
|
|
|
31/08/2012 13:07
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var visst ikke noe problem. Leiligheten gikk for 2 mill i dag. Sattan! 300K over takst er jo greit! Grattis. 
|
|
|
31/08/2012 13:10
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det var visst ikke noe problem. Leiligheten gikk for 2 mill i dag. I helvette da! Grei investering det der Anders! Grattis!
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
02/09/2012 09:55
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Det var visst ikke noe problem. Leiligheten gikk for 2 mill i dag. Gratulerer. Det du gjorde var veldig lurt. Hadde du forsøkt med noe halveis greier er jeg redd for at du både hadde tapt tid og penger. Folk tror ofte de kan gjøre røverkjøp når de ser en litt "herpa" leilighet.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
|
|