Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 10 1 2 6 7 8 9 10

Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen?

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1480185 05/09/2012 20:04
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ikke diss Erik Angvik takk. Han er forumets råeste mann. Skjønn at han bare kødder da folkens. Ærlig talt.

Han deler til og med ut kolabrus på grisgrendte fjelltopper til stakkarer som tørster.

Et verbalt rasshøl med stort hjerte!

Redigert av erling; 05/09/2012 20:05.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: erling] #1480198 05/09/2012 20:21
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
Ikke diss Erik Angvik takk. Han er forumets råeste mann. Skjønn at han bare kødder da folkens. Ærlig talt.

Han deler til og med ut kolabrus på grisgrendte fjelltopper til stakkarer som tørster.

Et verbalt rasshøl med stort hjerte!

Selv om han er grunnen for at jeg sykler med merke Inga på hjelmen min.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: erling] #1480210 05/09/2012 20:36
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Skjønn at han bare kødder da folkens. Ærlig talt.

Tror ikke det er noen som ikke skjønner det, men noen kan ha problemer med måten andre "kødder" på.

Forøvrig er det ganske usannsynlig at forumets største kjeft ikke skal tåle litt dissing tilbake. ICON_WINK

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1480251 05/09/2012 21:26
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Ikke bare tåler han det, han digger det!

Eneste grunnen til at mannen ikke er på Facebook er at han får utløp for sine frivole lyster her inne....

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Arne_And] #1480458 06/09/2012 08:53
H
Hardcore Old-schooler Offline
formerly known as Erik Angvik
H
Jeg begynner med deg Arne.
Hvorfor slipper jeg unna, vel fordi når jeg sier et eller annet så mener jeg ingen ting med det. Alle vet det og de som ikke gjør det må kanskje finne ut av ting først før de begynner og grine.

Problemet er hvis du sier noe sånt, da ligger det mye hat bak det. Hvorfor det? Jo fordi du ikke skjønner hvorfor jeg sier det, for i din verden er ord som det noe du/dere forbinder med med noe som er bad.

Når jeg sier: Å herregud den syklen er syk fett: Siden du er voksen og ikke omgår mye unge mennesker så betyr det ikke at syklen er syk eller overvektig og det har ingen verdens ting og gjøre med relgion.

Også er det spesialbehandling av Erik Angvik. Si i fra når jeg får den'a! Du kan jo stare en trå som heter: Hvem hater Erik Angvik? Skal love deg at det blir slåsskamp mellom dere Angvik hatere om hvem som skal skrive først(men selvfølgelig uten navn) Når sist hadde du 12 stk som ble med deg på tur bare for og se deg blø og 1000+ som ventet på forumet for og feire at jeg hadde gått på en smell? Og jeg hørte ikke noe fra deg eller Knut om respekt eller stygge navn når folk skulle finne ut hva jeg skulle hete hvis jeg ikke hadde kommet opp. La meg gjette: det var annerledes da:

Du vet også at det er folk her inne som sier de sykler, men gjør det ikke.
Du vet også et jeg kjører flatties, ikke tenk for mye på det. Jeg vet at dette er noe dere sliter med. At en som kjører flatties selv kaller andre som gjør det for homser.

Det kalles selvironi det er noen som mener at det er en sikkerhets ventil på at du ikke er en selvhøytidelig tulling, kanskje noe og tenke på for oss alle.

Dere får jo han DH smufen til og høres ut som en dritunge, tror han er klar for og bli behandlet på samme måte som alle oss andre kall det voksne. Tror han gir rimelig f... i at jeg kaller folk som kjører flatties for homser. Vi kan jo spørre han?
Dere skal passe dere for og tro at barn, unge folk er dum og ikke vet hva som skjer. Husk dette er folk som har vokst opp med facetube og mobli, ord jeg bruker er nok det minste problemet for disse mennskene.

Erik.

PS Knut jeg kommer tilbake til deg.

Og Stein når blir det tur? Du har nå 19000+ innlegg, husk hva vi ble enig om.

In a world of compromise, some don't.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480562 06/09/2012 10:43
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Erik Angvik
Jeg vet at dette er noe dere sliter med. At en som kjører flatties selv kaller andre som gjør det for homser.
[...] Tror han gir rimelig f... i at jeg kaller folk som kjører flatties for homser.

Her er vel det eneste av det du skriver som jeg reagerer på. Nemlig at du bruker "sopere" og "homser" som gladforulemping. Hva tror du det gjør med lysten til å komme ut av skapet for en tenåring som akkurat har begynt å skjønne at han ikke tilhører de 90% som du selv (sannsynligvis) tilhører?

Og disse russerhorene du liker å bruke som betegnelse på folk med manglende ferdigheter på sykkelen, er det også en sterk gruppe mennesker som du føler det er helt greit å bruke som nedsettende epitet?

Kall meg gjerne humorløs, men det går da an å være litt mer kreativ. Du kan jo bruke ordene kvinne eller neger isteden...

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Dan] #1480570 06/09/2012 10:52
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan

Og disse russerhorene du liker å bruke som betegnelse på folk med manglende ferdigheter på sykkelen, er det også en sterk gruppe mennesker som du føler det er helt greit å bruke som nedsettende epitet?

Hvem har sagt at russerhorene mangler ferdigheter på sykkel?

Team Ibis / Probike

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Dan] #1480641 06/09/2012 12:03
H
H
Nå lo jeg godt, veldig bra.
Tror ikke det er så mange homofile menn som sykler sti.
Så det tar jeg helt med ro.
Tror de synnes andre ting er kulere.
Men hadde det vært en gjeng homofile stisyklister så hadde jeg heller sykla med dem fremfor denne gjengen med kjerringer som finnes her inne, hadde vært dø kult med disse gutta.

Se for dere meg med dem på tur: Oh my god Erik kjørte du ned der? Jepp, er jeg ikke tøff? Jo du er verdens beste Erik.

Dan siden du startet denne saken, så lager du en trå:

Er det noen homofile stisyklister som kunne tenke seg og dra på tur med EA? Send Erik en PM

Hordan greier dere og få SPD vs Flatties til og dreie seg om folk som kanskje er homofile og ønsker og stå fram og bla bla bla. Dere er f... meg en gjeng damer og de kommer i mange utgaver.

Jeg kan gjerne bruke damer eller kjerringer hvis du synnes det er bedre, men du får svare til Tais og jentemafia'n om hvorfor.

Også til deg Dan, Knut og Arne. Det er ingen folkerett og lese det jeg skriver, ikke bli en sånn gjeng som ser på tv og etter på klager over programmet. Se på noe annet.

Eller er dere skapfan som ikke tør og komme ut?

Erik.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1480647 06/09/2012 12:11
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ler så jeg rister!

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480653 06/09/2012 12:15
Arne_And Offline
More than words
More than words
Erik: det jeg har problem med er ordvalget ditt. Dan har på en utmerket måte skrevet hva jeg mener. Takk forresten for forklaring og oversettelse, men såpass har jeg faktisk forstått.

Hat? Da har du misforstått. Du leser for mye mellom linjene, det gjelder resten av innlegget ditt også.

"Du vet også et jeg kjører flatties." Hvordan skulle jeg vite det? Hint: jeg er ikke i fanklubben din, så jeg vet ikke alt om deg. Forøvrig gir jeg blaffen i pedalvalget ditt.

Redigert av Arne_And; 06/09/2012 12:29.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: erling] #1480656 06/09/2012 12:17
Arne_And Offline
More than words
More than words
Ikke diss Erik Angvik takk. Han er forumets råeste mann.

Så fordi han er så rå så må han få være i fred? Pussig logikk. Men det illustrerer jo at noen mener han må få spesialbehandling.

Redigert av Arne_And; 06/09/2012 12:32.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Arne_And] #1480662 06/09/2012 12:25
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Arne_And

Hat? Da har du misforstått. Du leser for mye mellom linjene, det gjelder resten av innlegget ditt også.

Hat, som i "haters gonna hate!", tipper jeg. Sånn som tenåringer skriver på bloggen sin, når sjalu folk disser de.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1480676 06/09/2012 12:36
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
hehe, han er da vitterlig ikke i "fred" er han det?
Han svarer nå ganske godt for seg synes jeg.

PS. Jeg veit ikke hvem EA er, men morsom er han til tider.

Tror ikke vi skal være så voldsomt redde for små gutter som skal ut av skapet her inne... SÅ kjent er ikke dette forumet :-)
OG skulle så være så er jo EA sitt syn på homser krystallklart :-)

Han har jo gitt Norges første homoinvitasjon for stitur!

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Lurifax] #1480687 06/09/2012 12:45
E
educk Offline
Fersking
Fersking
E
sti eller STI er en forkortelse til sexualy transmitted infections. så tenk på det når dere bjuder ut på tur. interessant hvordan en diskusjon om flatties vs. SPD utvikler seg thinking

Yeti SB-66
Focus cayo 4.0
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: educk] #1480689 06/09/2012 12:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: educk
sti eller STI er en forkortelse til sexualy transmitted infections. så tenk på det når dere bjuder ut på tur. interessant hvordan en diskusjon om flatties vs. SPD utvikler seg thinking
Nei. STI er Shimano Total Integration, og er et tilbakelagt kapittel.

Du tenker på STD som er Sexually transmitted diseases. Det trenger man IKKE diskutere på terrengsykkel.no.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Arne_And] #1480693 06/09/2012 12:50
H
H
Ordvalget mitt er fordi jeg er en dum j.... som ikke er flink til og skrive. Og jeg legger mye føleser i ting. Synnes det er morsomt når folk blir gira. Tenk hvis vi alle kjørte DW og Shimano og alle sa det samme. Hvem skulle dere da elsket og hate? Dere burde faktisk takke meg for nå har dere noe dere kan rakke ned på som ikke begynner og grine. Det er mellom linjene og når folk er full du finner ut hvordan de er. Det er noe som heter "stille vann har dypest grunn" er det dere?

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480702 06/09/2012 13:00
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
fordi jeg er en dum j.... som ikke er flink til og skrive.

Ehhh, DU, dårlig, skrive. Du skriver hvertfall morsomt.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: baronKanon] #1480709 06/09/2012 13:10
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Sitat: baronKanon
Sitat: educk
Nei. STI er Shimano Total Integration, og er et tilbakelagt kapittel.

Du tenker på STD som er Sexually transmitted diseases. Det trenger man IKKE diskutere på terrengsykkel.no.

Det er sikkert mange ordblinde som har tatt feil, og trodd denne tråden har handlet om STD og flatlus, ikke SPD og flatties.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1480713 06/09/2012 13:21
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
EA bør få en egen spalte i ts-bladet. Evt en blogg. Jeg ler så magefettet disser.

Big wheels keep on turning
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480732 06/09/2012 13:52
Dan Offline
More than words
More than words
Eller er dere skapfan som ikke tør og komme ut?

Jeg er mer faenskap tror jeg. Uansett, heltedyrking er ikke min greie, så dine fanboys skal få ha deg ifred.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Dan] #1480737 06/09/2012 13:59
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Straight is the new gay:

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Dan] #1480739 06/09/2012 14:01
H
H
Ikke så sur nå Dan.

Det er kun snakk om pedaler.

Og ikke verdens undergang.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480769 06/09/2012 15:04
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Ikke så sur nå Dan.

Det er kun snakk om pedaler.

Nemlig. Il s'agit des pedales. Les pédés, et les kjærrings.

Siden vi er så godt inne på det med sex, seksualitet, stisykling, butt-plugs, g-strenger og alt annet som er flott og krydder, så bør man også nevne BALLER.

Jeg mener de som sykler med flats har størst, men hvem holder lengst????

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480774 06/09/2012 15:13
Arne_And Offline
More than words
More than words
Ordvalget mitt er fordi jeg er en dum j.... som ikke er flink til og skrive.

Det blir litt lettvint, jeg tror nok du fint klarer å disse folk skikkelig grundig uten å ty til så barnslige skjellsord som homse og hore.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: sykkeloyvind] #1480795 06/09/2012 16:05
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: sykkeloyvind
Og du Knut er litt dårlig på å ta en bevist skarp tone som et ironisk og humoristisk virkemiddel. Du trenger ikke å være en legende for å bruke slike virkemidler, men det er selvfølgelig dumt når det missforstås. Noe Erik bør ta større høyde for at gjøres jevnlig.

Men såpass krass språkbruk tipper jeg de fleste, med litt godvilje, forstår er humoristisk ment.

Denne holder ikke, Øyvind. Ingen ting er vanligere enn at de på avsendersiden avfeier grums med at "det er jo bare spøk." Det er ikke en enkelt sleivbemerkning heller.

Det er helt opplagt at det ikke var bokstavelig ment. Ingen mener seksuell legning endres når man skifter pedal. Det ugreie er at seksuell legning brukes som et skjellsord. Det er heller ikke alle som ruller rundt og disser av latter over "dame" som det mest nedsettende det går an å komme på om ferdighetsnivå. Eller "russerhore." Og så er det altså noen av oss som synes det er snodig at det tydeligvis er helt i orden i akkurat i dette tilfellet.

Selvsagt rammes ikke de fleste her. For mye skjellsord og nedsettende personkarakteristikker setter fort en kvass, amper tone på et forum, men det er det. Det er imidlertid garantert noen her på forumet som har fått "soper" slengt etter seg i fullt alvor noen ganger for mye. Sjansen er dog ikke stor for at han eller de kommer til å poste at han ikke tok denne i steget. Spesielt ikke når det er fulgt opp med at det var jo ikke så ille for det kan da ikke være noen homser som sykler sti.

Jeg har venninner som har vært i klisjemannsdominerte miljøer, også virtuelle. Hver enkelt kommentar var nok en spøk, men summen ble ikke alltid det. Ikke for alle, i hvert fall.

"Det er nok utstyret det kommer an på, ja" hadde jeg måttet ta til meg med noe bitterhet og en nagende følelse av at det var velfortjent, når resten av bølingen står utålmodig og ser meg knote det til så en mor kunne gråte. Det hadde vært ironi, og litt morsomt.

"Din soper" hadde bare reflektert på avsender, og hvis det var gjengs tone reflektert på hele gruppa. Og det helt uavhengig av at det er rimelig klart at påstanden ikke akkurat treffer blink.

(Jeg synes det er litt typisk at jeg ikke klarte la være å presisere det siste. Det irriterer meg egentlig litt.)

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: ] #1480875 06/09/2012 18:07
H
H
Var du han med pedalene?
Eller demperoppsettet?

Jeg er enig med deg, når voksne setter i gang blir bare alt kjedelig. Og alle skal være så saklig. Det værste er at disse karene som synnes at jeg hadde litt for tøffe ord for deg.
De dritter i flatties, DH og alt du står for. Aldrig har de kjørt buldre eller gun'a på ned oldschool.

Skal du til ha Hafjell under World Cupen?

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Hardcore Old-schooler] #1480893 06/09/2012 18:26
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Skal du til ha Hafjell under World Cupen?

Hvis ja kan du oppleve Angvik i g-streng!

Team Ibis / Probike

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: ] #1480912 06/09/2012 18:50
H
H
Konge verden er ikke så stor.
Du imponerte meg med skru tekniken din, er ikke ofte at det skjer. Jeg skal også til Hafjell. Kommer opp på torsdag kveld.
Kanskje vi sees.

Erik.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: sykkeloyvind] #1480919 06/09/2012 18:55
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind
Jeg vil nesten si at stisykling med flatties er et særnorsk fenoment. Akkurat som stisykling med freeride-dekk er det.

heh...scvhære seige 2.4 klissegummi for å ikke skli på de livsfarlige røttene...
At sykkærn knapt nok beveger seg fremover er ikke så nøye.
Blir like fjetret hver gang jeg møter noen med knebeskyttere & albuebeskyttere & MET Parashute & utfordekk & Straightlineverdensstørstepealer på sti. Er dette jeg vier så mye tid til virkelig så farlig? Ekstremsport? Ikke faan!
Hørt om den gangen jeg lot meg overtale til å prøve et sett med maxxis minion 2.35 single ply på stijernet? Dekka er brent nå, som en påminnelse om at jeg aldri mer skal lytte til gode råd fra vr-syklister når det gjelder sykkelstæsj.

Klikkpedaler og Ardent 2.25 er den eneste farbare vei.
...og hvis dere plager min venn Angvik skal jeg ete de jævla feigingflattisene deres og drite alukjetting!

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: pinwiz] #1480950 06/09/2012 19:26
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pinwiz

Klikkpedaler og Ardent 2.25 er den eneste farbare vei.

Onde sjel, du skulle vært på kollektiv speed-dial med lappesaker og helikopter. Ha litt medynk med oss som har bly i rassen, og dæljer inn i det som er uten nåde.

Side 8 av 10 1 2 6 7 8 9 10

Moderator  support