Det er med tungt hjerte jeg vurderer å skille lag med denne;
En lett og leken Yeti AS-R med 120mm demping foran og 100mm bak. Den egner seg godt for sti og ritt, og er rask nok for de fleste på grusen. Høyst uoffisielt så veier den 10,5 kg uten pedaler.
Sykkelen er et selvbygg som så dagens lys våren 2011, altså brukt nesten 2 sesonger. Den er brukt som den skal, altså på sti og ritt. Det betyr noen bruksmerker og riper, men ingen skader. Sykklen er godt vedlikeholdt og vasket etter hver tur.
Ramme: Yeti AS-R 2008/2009 modell, kjøpt høsten 2010. Karbon baktriangel, oppgitt vekt 2400 gram med demper Demper: Rock shox reba foran og RP23 med propedal bak Krank: XT 3x9 Gir: X0 bak, XT foran Bremser: Avid Elixir R, 160 mm skiver Hjul: Håndbygde No Tubes Crest, Hope nav, satt opp pottetett slangeløst med Ikon (kun 2 turer). Kan evt selges med Crossride hjul hvis du er på budsjett... Sete/pinne: Selle Italia 135gr, Thompson Elite Styre: Easton Monkelite EC70 XC
Kjede gått 1 tur, mellomklinge foran gått 1 tur, ny XT kassett følger med umontert. Nye kulelager til demperopphenget følger med umontert (ingen slark enda). Selges uten pedaler.
Hvordan kjøpe? Jeg tar imot seriøse bud frem til fredag 31. august kl 1700 på PM, som publiseres her. Jeg forbeholder meg retten til å nyte denne sykkelen en sesong til dersom jeg ikke er fornøyd med prisen.