Kjøpte nye Race King 2.2 før Farrisrunden i midten av Juni. Har totalt (ikl Farrisrunden) rullet ca 150-200km.
Oppdaget her i går at dekket har sprukket på siden og slangen begynner å komme ut. Hadde en tur på grus/asfalt på 25km før jobb i dag og så at sprekken var blitt større på bare den turen. Med unntak av Farrisrunden har det ikke blitt brukt på sti/terreng, jeg har heller ikke hatt i mer luft enn anbefalt. Kan jeg gå til XXL (der dekkene ble kjøpt) og kreve nytt dekk? Litt usikker på om jeg fortsatt har kvitteringen...
Bilde vedlagt.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Vet ikke om garantien, da jeg dessverre var litt sløv i fjor og ikke gadd å gå til XXL, men velkommen i klubben av kunder som kjøper gamle og uttørkede dekk i 2-pakninger fra XXL Conti GP4000s som nærmest krakelerte etter en halv sesong i mitt tilfelle.
Håper ikke dette er gjengs for Contis 2-pakk generelt - at det er overliggere fra lager av gammel ferskvare, da jeg nettop har bestilt både RK2.2 og piggdekk i 2-pakning fra Bikeshop...
Kjøp deg noen dekk beregnet for terrengsykling nesten gang ;-) Har gått på samme smellen (med SS og RS) et par ganger selv, og kommer aldri til å kjøpe Conti-dekk igjen. Min tidligere favoritt CrossMark er min nye favoritt :-)
Ja, har jo andre for terreng, men poenget her var at jeg ikke har kjørt terreng med disse (med unntak av farrisrunden). Og dette kuttet har jeg ikke lagt merke til før i går, og jeg har gått over sykkelen ganske grundig tidligere...
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Kjøp deg noen dekk beregnet for terrengsykling nesten gang ;-) Har gått på samme smellen (med SS og RS) et par ganger selv, og kommer aldri til å kjøpe Conti-dekk igjen. Min tidligere favoritt CrossMark er min nye favoritt :-)
+1 Min favoritt er Maxxis Icon. Conti lager bra slanger og landeveisdekk.
hadde det vert meg som tok det imot ville jeg sakt nei på reklamasjon. og solgt deg et dekk som faktisk funker til annet en å være i en boks i en butikk.
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
hadde det vert meg som tok det imot ville jeg sakt nei på reklamasjon. og solgt deg et dekk som faktisk funker til annet en å være i en boks i en butikk.
Den var litt drøy, dette kommer mye an på teknikk/ferdigheter. LRM har vel vunnet Norgescupen, inklusive TERRENGSYKKELRITTET og Bukkerittet på RK SS.
Selv har jeg ett sideveggsrift på tre sesonger, men ville nok ikke valgt det til steinete terreng som i Bukkerittet.
Siste rittet jeg syklet denne høsten var Kongerittet. Det var så mye RK SS 2.2-dekk der (også, GR var det samme) at importøren må være milliardær!
Vel var det folk med punkteringer langs løypa, men ikke i slikt monn at Conti er svindlere.
RK SS 2.2 er et såvidt jeg husker rangert som "race only". At velfødde nordmenn kjøper det i bøtter og spann, efter gode anmeldelser, og sykler på det under alle forhold får så være.
Min punkteringsfrekvens økte voldsomt efter at jeg gikk fra RaRa til RK SS 2.2 bak er som verden er. Konservativ som jeg er har jeg kjøpt nytt Python NG foran. Der punkterer jeg aldri! (Touch wood!)
Redigert av pogoman; 24/08/201219:14. Rediger grunn: Stavefeil
Fortsatt aldri punktert med RK SS, kjørt de fleste ritt i år. Mye trening og all trening går på RK SS. Fikk ett lite rift etter Grense, kjøpte nytt dekk. Tror det er mye rart lufttrykk ute å går og folk som bare mater over alt underlag naivt uten å svinge unna. Men som fartstiden innen sykkelverden blir lengre og lengre, forstår jeg også mer og mer av begrepet "utstyrshorer". Folk har formen til en pensjonist som røyker 90 om dagen, men MÅ ha de feteste syklene, delene, bekledning og dilldall.... Ære være "militærcykelmannen" som setter skapet på plass..
Ikke rettet mot trådstarter eller andre som har svart i tråden, generelt grunnlag only
Det er vel et faktum at RR SS er et supert dekk til rene grusritt, om du skal sykle noe grovere ville jeg kjørt på med no grovere dekk. Conti har generelt tynne sidevegger på alt som heter race eller king. dette kan du se ved å sette de opp slangeløst hvor guffa starter å pipple gjennom sideveggen.
Kjørte RR SS på raumern et år (uff, den tiden jeg gadd å gampe på grus og telte mil fremfor smil(sti er tingen) det gikk ypperli. oppdaget først når jeg kom hjem at jeg hadde revet opp sideveggen og det vistes grønn lateks gjennom dekket.
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
Sånn jeg forstår det er det nok ingen pakker med RK SS hos xxl som blir gamle. Folk river dem med seg, og nå er importøren tom også. Bra det snart blir vinter
Har kjørt på samme RK SS siden mai 2010. Knalldekk fortsatt.
Det gjør jeg også, men nå har det pinadø blitt en liten rift i sideveggen på bakhjulet. Ja også på Birken da gitt! Men tror jeg satser på et nytt sett og 2 nye sesonger med RKSS lell.
Da er første helgen på RK 2.2 gjennomført og jeg kan vel ikke få skamrost dekket nok så langt. Har kjørt Maxxis og Schwalbe dekk i noen år. Hvis Conti dekket holder, blir det førstevalget fremover, uten tvil. Satt godt på stein og røtter, men ruller også glimrende på grus og asfalt.