Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reisetips Singapore

Reisetips Singapore #1470970 23/08/2012 07:17
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Tjohei.

Skal en tur til Singapore med jobb og få noe ledig tid.
Tips til "todo" i Singapore?

har fått tips av Baronen om et par sykkelbutikker, og at det er type Shimano og NoTubes som man f-eks kan få billig der. Ellers er min oppfatning at Singapore ikke er billig på spesielle andre ting utenom typisk skreddersydd dress.

Innspill til ting som er verdt å bruke tiden sin på?
ps: jeg er ikke en museumsmann.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471009 23/08/2012 07:41
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hvis du skal være der lenge (nok), så hør med dine lokale, norske kolleger om skredder.

Singapore er billig på fotostæsj. Funan er bra på det, Sim Lim Square er generelt billigere, men der kan du bli lurt ("nei det fulgte ikke med til den prisen...").

Universal Studios på Sentosa. Hook opp med en kompis av meg der for evt. litt wakeboard på Raffles Marina.

Nattsafari på Zoo er faktisk litt gøy.

VivoCity er et ok kjøpesenter, og der er det en gadgetbutikk med helt ok pris på GoPro (kjøpte min der for 2 år siden).

Oakley er faktisk DRITDYRT i Singapore (Jawbones kostet f.eks. 1000 MER enn veiledende i Norge)

T-bar på Ion Orchard road har mye kule t-skjorter.

Se om folk på jobben fortsatt går på quiz på onsdager.

Send PM til KG-Hifi

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471018 23/08/2012 07:50
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Dra til Rawa og få med deg Raffles Hotell.

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471214 23/08/2012 11:55
S
samuel Offline
Avhengig
Avhengig
S
Den skandinaviske Robinson ekspedisjonen ble i mange år spilt inn på en øy som heter Pulau Besar. Det er noen timers taxi tur fra Singapore til en havneby som heter Mersing. Her er det flere turoperatører til forskjellige øyer. Blandt annet Tioman.

Pulau Besar – den mest idylliske øya jeg kan tenke meg. Det er en veldig liten øy med få menesker. De har spilt inn den Skandinaviske utgaven av Robinson på denne øya. Da vi var der holdt de på med scene bygging. Men øya er uberørt og de lever et avslappet liv. Bo i en bungalow og les en god bok, nyt den kritthvite stranden som er så myk som mel, du er helt alene. Vi bodde på et super koselig lite resort ved navnet Mirage Island Resort.http://www.mirageislandresort.com/

Her er hva kona har skrevet til noen andre. Det er noen år siden vi var der. Da holdt de på å bygge masse på Sentosa island og dette er jo ferdig nå.

•Raffles Hotel – ta en Singapore Sling i hotell Long bar der denne drinken ble oppfunnet i 1915 av bartender Ngiam Tong.
•Boat Quay – ta en båt tur og se kontrastene fra skyskrapene og de små koselige husene med kafeer. Det er kjempefint å ta seg en spaser tur i området og sitte på en av disse intime kafeene.
•Sentosa – ønsker du badeliv og følelsen av å være på en eksotisk øy, da kan det anbefales å ta en tur til Sentosa. Ta gondalbanen og få oversikt på byen samtidig som du drar over til badeøyen. Vannet er ikke krystallklart som ellers i Asia, men en veldig bra plass å slikke sol og bade i saltvann. Øya er fantastisk laget med masse og se og gjøre, og utsmykket med blant annet skulpturer dekket med mosaikk i utallige farger.
•Merlion – det er et must å se denne fontenen da det er et av landemerkene til Singapore. Området er veldig interessant med mange moderne, nydelige arkitektoriske bygninger som for eksempel operaen. Ta en båt tur i kanalen fra Merlion Park Jetty. Du får en flott oversikt over byen og du får en veldig fin sightseeing.
•Clarke Quay – dra hit for å spise middag på kvelden eller for å ta en drink. Det er et utallige barer og restauranter i morsomme bygninger og alle er dekket under glassparaplyer så man blir ikke våt om det skulle regne på kvelden. Det er også laget en fantastisk lys konstruksjon som gjør at området lyses opp i forskjellige farger.
•China Town – morsomt å se kontrastene og spasere en tur i dette området. Generelt anbefaler jeg å bruke føttene og gå rundt omkring i byen.
•Restaurant - Middag på restauranten Supperclub er å anbefale. Ligg i en seng, relaxe og nyte et herlig måltid og en morsom atmosfære. Det er også en del topp restauranter der
http://www.theworlds50best.com/awards/1-50-winners/iggys/ Kåret som beste restaurant i Asia…..
http://www.theworlds50best.com/awards/1-50-winners/waku-ghin/

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471222 23/08/2012 12:04
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Skal du spise god mat er det flere restauranter i Robertson Quay enn Clarke Quay. Ligger litt lenger opp langs elven.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471307 23/08/2012 14:40
T
thagen Offline
Fersking
Fersking
T
Hvis du skal ut å ta deg ei øl på kvelden, så er det lite som slår OneRaffels Altitude bar - utested på toppen av en skyskraper i 67 etg:-)

Re: Reisetips Singapore [Re: thagen] #1471532 23/08/2012 20:47
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Sitat: thagen
Hvis du skal ut å ta deg ei øl på kvelden, så er det lite som slår OneRaffels Altitude bar - utested på toppen av en skyskraper i 67 etg:-)

Takker for tips fra alle.

Skyskraper pils i 67 etasje skal testes ut! Blir ikke hele dager, kun ettermiddager/kvelder jeg får tilgjengelig der nede, så utflukter til diverse øyer rekker jeg nok ikke. Kan potensielt få en hel dag før møtene starter om jeg booker om fly og lander i Singapore på morgenkvisten istedenfor tidlig ettermiddag.

Kjipt Oakley ikke er billigere, hadde trengt "påfyll".

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471533 23/08/2012 20:48
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Skal forresten bo nærme Orchard road som jeg har forstått er en av hoved handlegatene

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471579 23/08/2012 21:50
pmh Offline
Hvis du får lyst på litt roligere omgivelser anbefales en tur i den botaniske hagen.
Den er ca 5 minutter å gå fra Orchard Hotel som ligger i den ene enden av Orchard road.

Pål
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471696 24/08/2012 07:34
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: hbakken
Skal forresten bo nærme Orchard road som jeg har forstått er en av hoved handlegatene
Regent eller Traders's? Uansett: en Treknology-butikk ligger rett rundt hjørnet.

ION Orchard er gangavstand (sånn for å finne Apple-stæsj og konegave), Botanisk hage er fin. Alt annet er taxi-avstand. Å gå for mye i Singapore medfører å vri opp t-skjorte.

Viktig: Billige sykkelblader i JÆVLIG stort utvalg får du på Borders (bokbutikk) i Orchard Road Shopping Centre (mener jeg å huske det heter). Ligger på samme side av Orchard som ION. MRT-stasjon har oppgang der (Orchard Road).

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1471936 24/08/2012 12:25
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Skal bo på Regent Kristian.

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472082 24/08/2012 17:37
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Ny Samsonite 102L koffert handlet i dag. Tror det skal bli plass til alt (nedover ihvertfall...)

Noen som vet prisnivå på type jobbantrekk? Tenker skjorter, v-gensere og penbukser.

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472337 25/08/2012 16:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Noen som vet prisnivå på type jobbantrekk? Tenker skjorter, v-gensere og penbukser.
Er dritbillig for gamlisantrekk, fordi man må ha det på jobb der nede.

De har også fine klær som er helt ok priset.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472822 26/08/2012 17:13
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Generelt er europeiske merker tildels mye dyrere i Spore enn i Europa. Feks HM, Zara og til de mer eksklusive. Husk også at den gjennomsnittlige singaporianer ikke har lange ben og armer. Så har du nordisk kroppsfasong skal du lete godt for å finne tøy som passer. Skredder kan bli vanskelig om du bare har noen få kvelder tilgjengelig.

Synes generelt prisnivået er på linje med Norge, bortsett fra bl.a. transport, mat/restaurant. Merkeelektronikk (apple etc) er norske priser ekskl mva. Kamerautstyr har jeg inntrykk av ligger nesten på norsk prisnivå. Trek sjappa som en over her viser til er svindyr sammenlignet med feks europeiske nettbutikker, men har jo en del snacks.

Ville prioritert noe å drikke på toppen av Marina Bay Sands fremfor Long Bar. Husk at du må ha lange bukser for å komme inn.

God tur.

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472829 26/08/2012 17:26
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
En helt konge sykkelbutikk http://www.ltcycle.com/

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472842 26/08/2012 17:42
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Du kan jo ta med sykkel (evt. kjøpe ny) og dundre gjennom Bukit Timah MTB trail. Faktisk en ganske artig sti hvor du ganske sikkert kommer til å være den som sykler fortest av de som er der. Singaporianerene er litt pinglete. Du må passe deg for digre øgler, slanger og apekatter. Epic! yes
Hvis du er en hyggelig fyr finnes det en liten mulighet for at du kan låne/leie en sykkel av en av de folka i en av sykkelsjappene i Bukit Timah.

http://www.nparks.gov.sg/cms/index.php?o...6&Itemid=75
http://www.youtube.com/watch?v=iae0fkMviL4

Redigert av Frank H; 26/08/2012 17:45.
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472852 26/08/2012 17:54
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Sykling blir det ikke tid til gitt. Prioriterer ikke skredder heller. Men noen drinker, litt shopping og kikke rundt på anbefalte steder blir det ICON_SMILE

Får 5 ettermiddager/kvelder der nede.

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1472859 26/08/2012 17:58
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Marina Bay Sands så spennende ut!

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1473091 26/08/2012 21:20
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Marina Bay Sands så spennende ut!

Er det nyeste show-off prosjektet i landet. Ble vel ferdig for et par år siden. En svømmetur i poolen på toppen der er også å anbefale. Får følelsen av å svømme ut over kanten og nesten i løse luften.

Re: Reisetips Singapore [Re: Skikongen] #1473108 26/08/2012 21:42
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Skikongen
En svømmetur i poolen på toppen der er også å anbefale. Får følelsen av å svømme ut over kanten og nesten i løse luften.
Man må være gjest på hotellet for å svømme der. Evt. late som når man har venner som bor der. Du har en kollega som prøvde det for 2 år siden, hbakken ICON_WINK

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1479129 04/09/2012 13:56
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Da har jeg vært her i over 24 timer. I løpet av de 15 første kunne jeg krysse av for følgende:
- Botanisk hage
- Sentosa
- Labbe i Orchard Road (inntil jeg ble lei og sliten og >>>>
- Singapore Sling på Long Bar/Raffles
- Marina Bay Sand, tur til toppen, drikke og se lysshow.

Fullpakket dag...
I dag derimot et standard jobbedag med noen timers avbrekk på ettermiddag for å shoppe litt, spise og jobbe videre ICON_SMILE

Ut med en kollega en kveld eller to blir det, og jeg skal få med meg nattsafari.

Shopping er dyrt. Drikke er dyrt (iforhold til hva jeg forventet). I dag betalte jeg mer for et glass vin på restauranten på hotellet enn en stor (god) pizza.

#NBNL -

Re: Reisetips Singapore [Re: hbakken] #1479190 04/09/2012 15:03
satyv Offline
Avhengig
Avhengig
Utrolig hva man får tid til når man er på jobb! ICON_WINK

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå