Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Birkenresultater på Facebook?

Birkenresultater på Facebook? #1468245 20/08/2012 11:14
torlars Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Noen som vet om, eventuelt hvordan, man kan linke mellom- og sluttid til Facebook?

Nordsjørittet fikset dette, slik at alle mellomtider tikket inn live på Facebook, til glede/irritasjon for alle venner der ute:-)

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1468392 20/08/2012 13:57
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Mest til irritasjon igrunn? Men har ikke svar på det du ikke spør om.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1468407 20/08/2012 14:24
D
dundun Offline
Medlem
Medlem
D
Du kan koble facebookkontoen din opp mot meridarittranking. Da blir slutttiden din lagt ut på facebook når rittet blir lagt inn der. Min fungerer ikke,selvom jeg har huket av for at den skal poste,men fungerer for andre har jeg sett.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1468817 20/08/2012 21:26
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Vil du nå virkelig bli assosiert med birken på facebook slik at alle du kjenner ser at du er en av dem??

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1468838 20/08/2012 22:11
torlars Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Espen J,
Vet ikke hvile miljøer du vanker i, men selv opplever jeg egentlig Birken som lite stigmatiserende. Faktisk også slik at enkelte i nærmiljøet synes det er ok å følge med. Når man kjenner kvaliteten på en gjennomsnittsposting på Face, så mener jeg noen mellomtider fra Birken kun kan gjøre ting bedre;-)

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1469433 21/08/2012 15:24
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Jeg vanker i terrengsykkelmiljøer! Og jeg er møkk lei av birken-syklister som ikke egentlig bryr seg det grann om sykling men som terroriserer barnefamilier med tette forbikjøringer mens de tror de trener. Birken er og vil altid være et ritt for midtlivskrise og et symbol på mennesker uten sykkelkontroll og en sauekultur uten sidestykke. Å være en del av den assosiasjonen bør virkelig gjøre deg flau, og tenke deg nøye om før du begir deg ut på 9 mil på paddeflat vei mens du stirrer inn i brun-øyet på 21 000 (hvem teller?) andre mennesker.

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469456 21/08/2012 16:13
T
Tenor Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Sitat: Espen J
Jeg vanker i terrengsykkelmiljøer! Og jeg er møkk lei av birken-syklister som ikke egentlig bryr seg det grann om sykling men som terroriserer barnefamilier med tette forbikjøringer mens de tror de trener. Birken er og vil altid være et ritt for midtlivskrise og et symbol på mennesker uten sykkelkontroll og en sauekultur uten sidestykke. Å være en del av den assosiasjonen bør virkelig gjøre deg flau, og tenke deg nøye om før du begir deg ut på 9 mil på paddeflat vei mens du stirrer inn i brun-øyet på 21 000 (hvem teller?) andre mennesker.

Du driter deg ut....

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Tenor] #1469483 21/08/2012 16:49
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tenor

Du driter deg ut....

Du har ikke lest mye på dette forumet yes? Tour de finance mellom Oslo og Bærum, trening NED grusveien fra ullevållseter, jeg hadde seinest i dag et par kjøtthuer på hjul 5 cm bak meg hjem fra jobb ennå jeg lå på racersykkel i 40. Jeg har sett 12-åringer blitt kjørt ned av "terrengsyklister" på grusveier. Idioter som ikke har hemninger eller vett i sin jakt på å slå naboen selv om det fortsatt innebærer at man er nummer 4068 i mål. Birken er, og bør fortsatt være, et skjellsord! Med mindre man har baller til å delta i ultrabirken...det er en annen historie!

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1469497 21/08/2012 17:21
Sjutten Offline
Medlem
Medlem
Selvfølgelig skal du poste Birken-resultater på Facebook. Birken er som kjent det som skiller tøffinger fra pyser ICON_SMILE

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Sjutten] #1469503 21/08/2012 17:34
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sjutten
Selvfølgelig skal du poste Birken-resultater på Facebook. Birken er som kjent det som skiller tøffinger fra pyser ICON_SMILE

Jeg veit ikke om det var meningen, men du har forsåvidt rett! ICON_SMILE

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469797 21/08/2012 21:06
torlars Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Og jeg er møkk lei av birken-syklister som ikke egentlig bryr seg det grann om sykling men som terroriserer barnefamilier med tette forbikjøringer mens de tror de trener.

Blitt kraftig frakjørt av et par 40-åringer på blank karbon, eller er det lenge siden du har fått deg?

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469817 21/08/2012 21:28
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Du har ikke lest mye på dette forumet yes? Tour de finance mellom Oslo og Bærum, trening NED grusveien fra ullevållseter, jeg hadde seinest i dag et par kjøtthuer på hjul 5 cm bak meg hjem fra jobb ennå jeg lå på racersykkel i 40. Jeg har sett 12-åringer blitt kjørt ned av "terrengsyklister" på grusveier. Idioter som ikke har hemninger eller vett i sin jakt på å slå naboen selv om det fortsatt innebærer at man er nummer 4068 i mål. Birken er, og bør fortsatt være, et skjellsord! Med mindre man har baller til å delta i ultrabirken...det er en annen historie!

Fantastisk godt skrevet.

Jeg har vært vitne til at myke trafikanter er kjørt ned av bilister, har sågar prøvd det selv som syklist på landeveien. Jeg har vært vitne til bil-ulykker med dødelig utgang for en mor, hvor sønnen på 4-5 år løper rundt i veibanen og roper på moren sin pga en tulling som fant ut at han skulle kjøre i påvirket tilstand. Yes, jeg har også lest i avisene at det skjer opptil flere ganger årlig med andre her i samfunnet. Hva gir du meg ?!

Sånn er bilister !! Kan ikke fatte og begripe at noen tør å innrømme de har førerkort, når man tenker på alt dette jeg har opplevd...

Kan være jeg har anvendt ironi her, og at jeg syns dine generaliseringer er for imbesile barnslige til at jeg kan ta det seriøst. Kan være du prøver å trolle som "Hvilepuls", du har bare ikke intellektet til å klare det.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Clotho_NOR] #1469859 21/08/2012 23:25
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Clotho_NOR
Kan være du prøver å trolle

Er det meninger "vi" ikke liker så kaller "vi" det trolling.... det er best slik....

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469876 22/08/2012 05:07
Sykkelhue Offline
Fersking
Fersking

Gudskjelov da at vi har sånne "ordentlige" terrengsykelister som deg som kan ta jobben med å spy galle over andre sykelister som ikke har sett lyset ditt. Vi trenger en sykkelallviter som deg til å fortelle oss andre uvitende hvordan dette egentlig henger sammen, samt fatte konklusjonen om at alle andre (les birkensykelister) er duster....Jeg er ingen BIRKEN-fan selv, men dette kvalifiserer godt innenfor gruppen idiotinnlegg. Håper inderlig du ikke befinner deg i mitt "terrengsykkelmiljø" - et miljø hvor vi er positive til alle som bedriver sykling som aktivitet, selv om forutsetninger og ønsker er ulike. God bedring, Espen J.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1469894 22/08/2012 05:58
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Ja, det var skrevet i et meget dårlig humør og ble nok en del preget av det, så i etterpåklokskapens navn må jeg beklage litt. Birken er fortsatt noe drit jeg helst skulle sett død og begravet, men for all del, det holder femtiåringer (og noen til) i form og det gjør at sykkelsjappene har et kundegrunnlag.

Men jeg har en drøm om at en dag vil disse noen og tjue tusen som daffer over fjellet se på sykling som noe mer enn en mulighet til å konkurere med sjefen, komme seg ut i terrenget og på landeveien, det er så jævlig mange ritt som gir bedre naturopplevelser og mestringsfølelse, og sykkelturer uten pulsklokke er tross alt de beste! ICON_SMILE

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469956 22/08/2012 07:12
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
Veldig stor den kammen du drar alle over nå. La nå folk synes det er stas med Birken om det er det de synes. Folk er forskjellige, noen trives på asfalt, noen på sti/terreng og noen på grus. Selv sykler jeg mest landevei, og litt grus. Terrengsykling foregår for meg uten pulsbelte og helst uten avtaler som skal rekkes.

Jeg klarer ikke å kjenne meg igjen i beskrivelsen din av Birken-syklister - og jeg sykler ikke for noe annet enn mot egen klokke. Som i andre ritt jeg deltar i setter jeg pris på å ikke komme sist - men hjelper godt til med å fylle opp nederste halvdel av resultatlista.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1469973 22/08/2012 07:22
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Oida, hva har skjedd med forumet?

Jeg husker en tid der alle som deltok på Birken uten den obligatoriske selvironien eller flagelleringen ble uglesett og stemplet som uekte terrengsyklister. Nå får en stakkars jævel gjennomgå fordi han er en snobbete stisyklist?

Nei, hvor skal alle vi dritkule, men akk så dårlig trente, stisyklister henge nå, da? Det trykte bladet og alle nyankomne her på forumet gir kanskje et annet inntrykk, men det fantes en tid der man ikke ble ansett som terrengsyklist om man tilbrakte 99% av tiden sin på grusveier. Holdningene til Espen J er god gammeldags åndssnobberi som pleide å være standard vare her på forumet, så vennligst ikke tro at fyren er noe forumtroll!

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1469977 22/08/2012 07:23
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Men jeg har en drøm om at en dag vil disse noen og tjue tusen som daffer over fjellet se på sykling som noe mer enn en mulighet til å konkurere med sjefen, komme seg ut i terrenget og på landeveien, det er så jævlig mange ritt som gir bedre naturopplevelser og mestringsfølelse, og sykkelturer uten pulsklokke er tross alt de beste! ICON_SMILE

Har det slått deg at svært mange av de som kjører Birken OGSÅ er av typen som kommer seg ut i terrenget og på landeveien, og som deltar på mange av disse jævla mange rittene som gir bedre naturopplevelser og mestringsfølelse?

Når det er sagt: Fortsett gjerne dissingen av Birken og Birkenistene. Så lenge det skjer med glimt i øyet og bamsemumsjus på haka er det bare morsomt.

Redigert av Øyvind V; 22/08/2012 07:25.
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: jens fredrik] #1470175 22/08/2012 10:22
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jens fredrik

Jeg husker en tid der alle som deltok på Birken uten den obligatoriske selvironien eller flagelleringen ble uglesett og stemplet som uekte terrengsyklister. Nå får en stakkars jævel gjennomgå fordi han er en snobbete stisyklist?

Som jeg har sagt tidligere, terrengsykkel.no har skiftet retning til å bli et nesten rendyrket Birkenforum......

- Voltaire
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Sjutten] #1470180 22/08/2012 10:30
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Pysene er dem som tror at det er en prestasjon å sykle under 10 mil på noe som nesten er uten ujevnheter, mens tøffingene er dem som tar crux-utfordringer på strak arm. Var det det du mente?

Redigert av supernalle; 22/08/2012 11:23.

- Voltaire
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: torlars] #1470225 22/08/2012 11:02
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Her var det mye vås! Jeg måler ikke min fremgang på stasjsiden, men resultater fra ritt. Om det så er TSR eller Birken.

Back to topic:

Oppskrift:
http://rittranking.merida.no/person
Du har "facebook connect" knapp.

Du kan legge ut slik at KUN DU kan se ICON_WINK

Det kule er at du ser hva dine venner har kjørt på ritt i det siste.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: silverwrx] #1470253 22/08/2012 11:15
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: silverwrx
Her var det mye vås! Jeg måler ikke min fremgang på stasjsiden, men resultater fra ritt. Om det så er TSR eller Birken.

Jeg måler min fremgang utelukkende i hvor mye jeg smiler! Jeg har kjørt downhilløyper med 120mm fulldemp stisykkel, ikke var det rett verktøy, og ble forbisykla av nybegynnere på utleiesykler, men fy faen så morro!

Hvorfor skal man måle egentlig?? Hvis du ikke kunne fortalt noen at du sykla, hadde du fortsatt gjort det?

Trønder osv
Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: Espen J] #1470395 22/08/2012 13:13
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: silverwrx

Jeg måler min fremgang utelukkende i hvor mye jeg smiler! Jeg har kjørt downhilløyper med 120mm fulldemp stisykkel, ikke var det rett verktøy, og ble forbisykla av nybegynnere på utleiesykler, men fy faen så morro!

Hvorfor skal man måle egentlig?? Hvis du ikke kunne fortalt noen at du sykla, hadde du fortsatt gjort det?

Kjørte downhill i åre i 1992 på 50mm/70mm, da Magura hadde hydrauliske bremseklosser, jeg kun V brems. Jeg smilte da, og jeg smiler like mye nå og når jeg tar 1500høydemeter på en tur. Elsker å slite. Kroppen min liker slit. Den hater sofaen. Jeg koser meg like mye som deg. Om ikke mer (har kone/kids hjemme). Ser rev, harer, orrhaner, rådyr hest og ku og elg på mine turer jeg og. Mye flott natur og opplevelser. Flotte turer i inn og utland, i nærmiljø og på helt nye steder.

Gleden over å sykle er ikke forbeholdt stisyklister eller en spesiell sykkelrammetype.

Jeg kliner ikke ut rittresultater på facebook. Snakker heller ikke om hvor mye jeg sykler.

Re: Birkenresultater på Facebook? [Re: supernalle] #1470427 22/08/2012 13:57
Sjutten Offline
Medlem
Medlem
Sitat: supernalle

Pysene er dem som tror at det er en prestasjon å sykle under 10 mil på noe som nesten er uten ujevnheter, mens tøffingene er dem som tar crux-utfordringer på strak arm. Var det det du mente?

Var ikke så veldig seriøst ment den kommentaren der.

Moderator  support