Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor kjøpe espressomaskin?

Hvor kjøpe espressomaskin? #1467883 19/08/2012 21:04
B
Bein Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Noen som har prøvd å bestille espressomaskin fra utlandet?
Jeg ser det kan være tildels store penger å spare, men hvor er best? I andre tråder nevnes bl.a www.bellabarista.co.uk, www.espressocoffeeshop.com og www.stoll-espresso.de.

Jeg er veldig takknemlig for alt av tips og råd.

Typiske spørsmål jeg lurer på er f.eks om de leveres med norsk kontakt på strømkabelen, om det kommer flere skjulte påslag enn MVA og tollklareringsgebyr, og om butikken er til å stole på...

Jeg ser primært på e-61- maskiner

Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1467891 19/08/2012 21:09
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Jeg kjøpte fra espressocoffeshop.com for en del år siden. Alt gikk fint, såvidt jeg husker var det ingen skjulte påslag.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1467900 19/08/2012 21:19
Espen Offline
More than words
More than words
Jeg har kjøpt deler fra http://teaandcoffee.no/ og de er hyggelig og har brukbare priser.

Utvalget er seff ikke like stort som enkelte utenlandske, men de har etterhvert fått endel fine ting.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1470514 22/08/2012 16:11
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kjøpte først en Izzo Alex Duetto fra Stoll. Deretter en Mazzer Lux. Det har fungert veldig bra, synes jeg. Så lenge du er klar over tollklareringsgebyret (som ikke er "synlig" noe sted i prosessen), så er det ingen overraskelser.

Jeg fikk en lekkasje i en overtrykksventil. Dette ble raskt feilsøkt på e-post med Stoll, men siden tysk garanti bare gjelder ett eller to år måtte jeg betale den nye ventilen selv. Dette var med i min vurdering før jeg kjøpte maskinen, så det var ikke noe problem for min del.

Så jeg har ingen reservasjoner mot å handle med Stoll.

Og siden du ser etter E61-maskiner bør du ta en titt på Alex Duetto. Jeg er knallfornøyd!

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1471154 23/08/2012 10:40
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kjøpte min forrige espressomaskin hos espressolutions.at i Wien, var da i Wien og plukket med meg en Nuova Simonelli Oscar og Mazzer kvern.
De sender også go det er endel enklere logistikkmessig pluss at du slipper å bli stående på Gardermoen og se to busser kjøre avsted fordi tollerne ikke ved hva en espressokvern skal kategoriseres som ICON_WINK

Bestiller du på nett trekker de fra 20% østerrisk mva også må du betale norsk moms på beløpet inkl frakten.

Nå har jeg La Spaziale Vivaldi S1 som de også selger så om du er på jakt etter noe med skikkelig temperaturstyring, pre-infusjon og volumetrisk så blir du ikke skuffet! Er du i Oslo gir jeg deg gjerne en demonstrasjon ICON_SMILE

Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Brumm] #1472353 25/08/2012 17:26
B
Bein Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Takk for mye bra info her!

Muligheten med teaandcoffee.no hadde jeg ikke fått med meg, det var et godt tips. 

Oivindg: Alex duetto har jeg sett på, ikke minst dine erfaringer i en tidligere tråd. Men jeg tror den er litt over hva jeg hadde sett for meg i pris. Men det du sier om reparasjoner når man bestiller utenlands er interresant. Bestilte du ventil fra Stoll og byttet selv, eller fikk du den reparert hos lokal butikk? At jeg må ta kostnaden på slike ting selv er en del av regnestykket ved å bestille fra utlandet, men det er jo stor forskjell på å måtte sende inn maskinen eller levere den i samme by...

Brumm: takk for tilbudet om demo, men jeg holder til i Trondheim så da blir det dessverre vrient... 

Men generelt er det tydeligvis flere som har gode erfaringer med å kjøpe maskiner på nett fra utlandet, og det høres bra ut!

Maskinen jeg har sett på er en Rocket Espresso Evulzione, noen erfaringer med denne? Og hva mener folk om forresten om kvern? Duger Rancilio Rocky greit nok?

Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1472377 25/08/2012 17:57
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Morn,

Jeg kjøpte Silvia og Rocky fra www.temperato.no for noen år siden, og dengang var det så vidt jeg fant ut, ingen vits i å bestille fra utlandet, mhp. å spare penger.

Jeg er svært fornøyd med Silvia, jeg har etterhvert puttet PID-kontroller på den, og hele klumpen er såpass enkel og solid at det lett kan gjøres endringer, om man vil dét.

Kverna, Rocky er jeg kun moderat fornøyd med. Jeg har fått en feilproduksjon som jeg ikke har gidde å klage på, i likhet med mange andre, etter omtale på diverse fora, å dømme. Beholderen på toppen sitter på en messingklump, der øvre del av kvernringen sitter fast. Messingklumpen er gjenget opp, og skrus ned i kvernhuset som også er i messing.

Maskineringen av gjengene på min kvern er dårlig utført, og det er ganske mye slark i øvre del, som medfører vibrasjon, og ujevn malingsgrad, og dårlig kaffe. Problemet kan fikses med gjengetape, men den må skiftes en og annen gang etterhvert som sen smuldres bort om man juster malingsgrad litt for ofte.

Jeg kjøpte kverna med doserer, og det var egentlig bare tull, så jeg skal etterhvert ta bort dosereren, men mangler etpar deler før jeg er klar til det.

Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1472387 25/08/2012 18:08
Mikel Offline
Avhengig
Avhengig

Prøver meg på ting jeg ikke kan.
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1472408 25/08/2012 18:38
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Bein
Oivindg: Bestilte du ventil fra Stoll og byttet selv, eller fikk du den reparert hos lokal butikk?

Sendte forklaring og bilder på e-post til Stoll som konkluderte med at ventilen var gåen. Bestilte ventil fra Stoll (ny og bedre type) og byttet ventilen selv etter beskrivelse i e-post fra Stoll.

Øivind

Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Mikel] #1472409 25/08/2012 18:39
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Mikel

Det så ut som ei bra pakke.

Øivind

Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: oivindg] #1472418 25/08/2012 18:50
Mikel Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: oivindg
Sitat: Mikel

Det så ut som ei bra pakke.

Øivind

Ja det synes jeg også.
Hadde jeg vært på utkik etter noe, så hadde jeg i hvertfall tenkt på denne.
Bare kvernen koster Kr 8500 her i Norge.

Prøver meg på ting jeg ikke kan.
Re: Hvor kjøpe espressomaskin? [Re: Bein] #1472421 25/08/2012 18:58
M
mårt1 Offline
Fersking
Fersking
M
+ 1 på espressolutions.at. God service, rask og billig levering da jeg kjøpte kvern der for et par år siden.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå