Morn,
Jeg kjøpte Silvia og Rocky fra
www.temperato.no for noen år siden, og dengang var det så vidt jeg fant ut, ingen vits i å bestille fra utlandet, mhp. å spare penger.
Jeg er svært fornøyd med Silvia, jeg har etterhvert puttet PID-kontroller på den, og hele klumpen er såpass enkel og solid at det lett kan gjøres endringer, om man vil dét.
Kverna, Rocky er jeg kun moderat fornøyd med. Jeg har fått en feilproduksjon som jeg ikke har gidde å klage på, i likhet med mange andre, etter omtale på diverse fora, å dømme. Beholderen på toppen sitter på en messingklump, der øvre del av kvernringen sitter fast. Messingklumpen er gjenget opp, og skrus ned i kvernhuset som også er i messing.
Maskineringen av gjengene på min kvern er dårlig utført, og det er ganske mye slark i øvre del, som medfører vibrasjon, og ujevn malingsgrad, og dårlig kaffe. Problemet kan fikses med gjengetape, men den må skiftes en og annen gang etterhvert som sen smuldres bort om man juster malingsgrad litt for ofte.
Jeg kjøpte kverna med doserer, og det var egentlig bare tull, så jeg skal etterhvert ta bort dosereren, men mangler etpar deler før jeg er klar til det.