Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Øke muskelmasse.

Øke muskelmasse. #1466511 17/08/2012 18:36
allesammen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hvor mange kg muskler er det mulig å øke på ett år uten å få høyere fettprosent.?

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Øke muskelmasse. [Re: allesammen] #1466523 17/08/2012 18:53
White Offline
Avhengig
Avhengig
Spørs hvor flink du er på å trene bein. Trener du ikke bein skikkelig, da base øvelser, øker du ikke så mye ellers i kroppen. Pluss at base øvelsene øker produksjonen av testosteron i kroppen! Men en proff kroppsbygger med streng diett og riktig mat, hardcore trening, kan øke opptil 10kg på et år. Da du ikke er blant topp 100 fitnessutøvere i verden, vil jeg estimere ca 2kg med god diett uten økning av fett og uten bruk av kunstige stimulanser selvfølgelig. Det er en dyp matematisk og kjemisk forklaring for å forstå bygging av muskler i dybden, men det handler om kroppens omsetting av proteiner, hypertrophy, hemoglbin, plasma, lever, nyrer, og mye mye mye mer.

2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
Re: Øke muskelmasse. [Re: allesammen] #1466551 17/08/2012 19:25
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Det er veldig individuelt og varierer også hvor trent du er fra før.

Er du en dataspillnerd som har avskydd alt av fysisk aktivitet kan du øke mye det første året. Dvs du får tilbake den muskulaturen du skulle hatt på kroppen samt litt til. Er du godt gjennomtrent regnes 1-2 kg ren muskelmasse i året som bra. Høres ikke mye ut, men 5-10 kg muskler på 5 år er mye. Som jeg har nevnt i en annen tråd så gå i kjøttdisken og sjekk ut mengden av 10 kg biffkjøtt.

Det er forøvrig vanskelig å øke i ren muskelmasse uten i en periode å øke litt i fettprosenten. Dette for å være sikker på at du får nok næring til muskelveksten og ikke havner i en katabolsk tilstand. Dette er ikke noe å bekymre seg over da jeg her ikke snakker om å bli feit, men bare ligge litt over med sunne matvarer og godt med proteiner.

Redigert av hrukin; 17/08/2012 19:26. Rediger grunn: Skrivefeil

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Moderator  support