Bør kanskje starte en ny tråd på denne nå, men det er jo litt gøy med de lange også. Det ser ut til at GT`n er solgt nå og skal bli sendt oppover i landet til uka. I mellomtiden har jeg fått testet den "nye" Apex`n litt - Du vet, den som har blitt nevnt en del ganger som for litt siden hadde en Head Fanatic ramme...Jeg er 181cm og må bare innrømme at jeg skulle ha holdt meg til str L og ikke M som denne er nå... Dermed lufter jeg sykkelen før vinteren her for å fiske etter napp. Lett og meget velutstyrt sykkel - sjekk her:
Diamant Apex T3 ramme - kun to korte turer på denne - max 5 mil samlet. Setet er originalt fra fabrikk til denne + styre og stem. Resten er litt annerledes enn fra fabrikken...
XTR skifter bak
XTR kassett
XTR skifter foran
XTR krank
Demper: Sid Race black med remote lockout (2009)
OBS!! På bildet er ikke denne tilpasset sykkelen ennå og den lille "totten" som stikker over stemmet er ikke der lenger. Sid`n passer perfekt:) Kan evt fikse nytt bilde...
Følgende på sykkelen er også kliss nytt (minus ca 5mil på sti)
Mavic Crossride disc hjul
Schwalbe Racing Ralphs
Shimano kombi pedaler
Shimano deore hydrauliske bremser
Nytt kjede (Shimano XT)
Nytt XTR kranklager
Girvaiere har jeg ikke skiftet, men det er kun småpenger.
Vekt med relativt tunge kombipedaler ca 9,7kg Uten ca 9,15kg
Jeg har brukt så latterlig mye tid og penger på denne sykkelen nå og har sett en del Apex T3 gå for over 8000 med "lettere" specs og i allefall ikke en SID-demper. Dermed går jeg ikke under 8000 for denne nå.
Kan vurdere bytte til en annen sykkel med rammestr L. Også kanskje til en fulldempet stisykkel. Forslag er gøy