Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

"Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx

"Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx #1460718 09/08/2012 18:50
Anders A Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig

Jeg har ikke peiling og jeg har ikke på noen måte verken brukt for den eller plass til den. Men... En kolega av meg dukket opp med denne, og da sa jeg masse pene ting og det som står i overskriften. Nå ringte han meg og lurte på om jeg fremdels var interessert. Så nå trenger jeg hjelp!

Kan noen fortelle meg litt om denne sykelen? Hva er en rettferdig pris på noe sånt? Hvis det er over noen tusen så send meg PM, nei da. Ha ha.

Hva er orginalt på den og fra når ca. er den mon tro? Jeg har hatt en gammel og egentlig meget lett og fin nishiki som jeg ga bort til broren min og etter dette ble jeg mer og mer besatt av stål. Størelsen er riktig, men geometrien er vel sikkert ikke optimal.

If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Re: "Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx [Re: Anders A] #1460977 10/08/2012 06:38
gare Offline
More than words
More than words
Nå er jeg veldig langt fra en ekspert på Eddy Merckx, men jeg har i hvertfall vondt for å se for meg at komboen DA-krank, Campa framgir og Shimano 600 bakgir er originalt.

Nå er vel ikke Merckx-syklene like ettertraket som De Rosa(som hjalp Eddy med å starte opp rammebyggingen), Colango osv. osv. men det er jo en fin stålramme, og passer den deg ser det jo ut til å være en helt super sykkel. Hjulene så forresten fine ut, vanskelig å se hva slags det er, men lavprofil pariser er jo alltid riktig.

Kanskje Peter titter innom her og kan si noe mer om sykkelen?
Jeg våger meg uansett ikke inn på noen presis prisantydning, men jeg synes vel ikke at denne bør være verdt så veldig mange tusenlapper.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: "Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx [Re: gare] #1461016 10/08/2012 07:14
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: gare
Nå er jeg veldig langt fra en ekspert på Eddy Merckx, men jeg har i hvertfall vondt for å se for meg at komboen DA-krank, Campa framgir og Shimano 600 bakgir er originalt.

Nei, den så litt sammenrasket ut.

Quote:
Hjulene så forresten fine ut, vanskelig å se hva slags det er, men lavprofil pariser er jo alltid riktig.

For meg ser det ut som en Campa-logo/klistremerke, men felgbanene ser kanskje noe slitte ut.

Tror dessverre ikke det der er noen gullgruve, jeg heller. Under tusenlappen, ville jeg si.

Re: "Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx [Re: Anders A] #1461082 10/08/2012 08:18
A
arenei Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Hvis det er en Corsa Extra, så har den kanskje litt verdi 1500+. Hvis det er en Corsa vil jeg tippe +-1000kr avhengig av stand på deler, ramme osv.

Se http://www.cadre.org/Merckx/ -for modellinfo, og http://www.tearsforgears.com/ -for generell lesing, og kanskje du finner katalogen med originalutstyr.

Re: "Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx [Re: Anders A] #1461598 10/08/2012 20:55
Anders A Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Tusen takk for god veiledning. Jeg har bedt om rammenr, så får eg sjå...

If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Re: "Si ifra hvis du skal selge den"- Eddy Merckx [Re: Anders A] #1461974 11/08/2012 21:03
fjøråsyklist Offline
Veteran
Veteran
Bakhjulet så ut som et campa omega ellernoederomkring.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå