Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Intense Tracer VP str L

Intense Tracer VP str L #1459130 07/08/2012 22:13
terjelo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Grunnet dårlig impulskontroll er denne grovarbeideren på jakt etter en ny eier. Ramme og bakdemper er kjøpt brukt av Ole Blokhus (Dogstar) i fjor ( original annonse ), resten av delene er et resultat av tilpasninger over tid.

2011 Works Blue ramme, str L. Passer for deg som er omkring 185-195.
2011 Fox VAN RC bakdemper, tunet av Ole for seg selv, og ikke rørt siden. Tunet for ryttere på 70-90kg.
2006 VAN36 RC2 gaffel (1 1/8). "Fit and forget"-gaffelen fremfor noen, denne fungerer fortsatt upåklagelig, men har sikkert godt av en service om ikke så altfor lenge.

DT EX5.1/Sølv Chris King hjul, bygget av Ole. 20mm foran, funbolts bak. Hjulene er godt brukt, men Ole kan sine ting, og dette er holdbare saker som er like rette i dag som da de ble født. Navene kan dine barnebarn arve. Akkurat nå står det 2 Maxxis Minion DHF SuperTacky 2.35 på, slangeløst foran og med slange bak (revne i dekket). Bærumsmarka er glatt, skal du sykle et annet sted anbefales noen andre dekk. Slangeløst oppsett på disse felgene fungerer fint, om enn ikke fullt så smertefritt som f.eks. på NoTubes' sine felger.

RS Reverb setepinne (2011). Har ikke hatt noen problemer med denne. Står nå et Selle Italia SL sete på, et regelrett stil- og funksjonsmessig overtramp.
Formula K24 bremser (180/160) med straitline hendler, 2012 Easton Haven styre (710mm), Thomson Elite X4 50mm stem og ODI Rogue lock-on holker.

Satt opp som 1x9, med SLX bakskifter, XT 11-34 kassett, XT skifter, XT krank og en Blackspire inner og outer guard for å holde på kjedet. Jeg har syklet med dette oppsettet i 3-4 år, og har aldri mistet kjedet.

Følg gjerne linken til Oles salgsannonse for en litt mer lyrisk beskrivelse av sykkelens egenskaper. Slik den er satt opp nå er dette en grov stisykkel som fortsatt klatrer veldig bra med tanke på vekt og vandring. Tilpasningene som kan gjøres er mange: Den kan bygges vesentlig lettere og kvikkere, evt. med kortere vandring, og 1.5" styrerør åpner også for slakkere vinkler vha. et angleset.

Jeg har vært veldig fornøyd med sykkelen slik den er. Jeg selger fordi jeg er blitt gammel, feig og dorsk, og ønsket meg noe med mindre vandring og større hjul.

Vekt bryr jeg meg ikke om - 13-14kg hvis jeg må tippe. Hvis man vil, kan man lett slanke bort et par kilo.

Ymse reservedeler følger med i tillegg, samt at du kan få med frontgir og klinger hvis du ønsker å gå tilbake til 3x9.

Jeg tror 13.000 er en svært god pris - jeg betalte 10.000 for ramme og demper for et drøyt år siden.

Flere bilder.

Redigert av terjelo; 07/08/2012 22:19.
Re: Intense Tracer VP str L [Re: terjelo] #1459229 08/08/2012 06:31
nilswithskills Offline
Ringrev
Ringrev
Røverkjøp! Hadde jeg vært på utkikk etter denne typen sykkel hadde det stått solgt her nå.

mvh
Nils
Re: Intense Tracer VP str L [Re: terjelo] #1461680 11/08/2012 06:53
terjelo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Solgt.

Moderator  support