Jeg har nå forsøkt å gjøre meg svært glad i denne sykkelen ved å kjøpe nye pene ting til den, men hjertens lyst skriker etter en fulldemper, og kona godtar nok ingen forklaring der jeg sitter igjen med to sykler - den gravide kona vel og merke
Sykkelen har nylig vært inne hos Fast Bikes i Oslo for en liten oppgradering der den fikk god behandling og litt nytt her og der. Hjul og dekk er skiftet til Mavic Crossride (du vet, de med flate eiker) og dekkene 2,25-utgaven til Schwalbes Racing Ralph. En 20min testtur er alt de har fått oppleve så langt. Det kom også på kliss nye Shimanobremser som absolutt gjør jobben slik som Fast Bikes lovet + giriskift går nå sømløst. Kjøpte også nye barends av den typen jeg foretrekker - slike gummierte som passer godt i hånden uansett vær og gjørme - se bilder. Dessuten får sykkelen nå XTR krank da de gamle kombipedalene nekter å flytte seg. Der er mutterne nå delvis runde, jeg svett og fastnøkkelen tror jeg har vokst en størrelse etter "krigen". Makan så frekt! Men på tirsdag blir det nye greier her altså. XTR krank og kliss nye Shimano kombipedaler.
Demperen trenger kanskje en liten utblåsning, men fungerer helt flott. Manitou Black med lockout. (veier ca 1,8kg)
Totalvekt på sykkelen nå før pedaler og krank skiftes er ca 12,5 og går vel bittelitt ned.
Prismessig har denne sykkelen originalt ligget på ca 15000, men er selvsagt ikke verdt det lenger. Men at jeg har lagt inn drøye 5000 de siste ukene på "stell og deler" bør bety noe.
Håper på bud høyere enn 6000,- altså... skal vi starte der, så får vi se åssen uken går? Tøff hardtail anyone?
Stride