Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen J] #1458751 07/08/2012 15:31
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Espen J

Og du klarer ikke å interesere deg, eller diskutere i mindre detaljer enn at "venstresiden suger", noe som er litt for lite detaljert interesse å bringe til en politisk diskusjon.

Jeg har forståelse for at din alder sansynligvis ligger på den andre siden av sprit-aldersgrensa enn de fleste andre her og jeg har egentlig ikke lyst til å "ta" deg for det, men du vil score langt flere poenger om du faktisk går mer detalj og faktabasert tilverks enn det du viser.

Jeg interesserer meg for politikk, har du lest hele tråden? Har også rast noen debatter tidligere på forumet om Inga Marte Thorkildse sine utspill blant annet, hvor jeg tydelig og detaljert har forklart min misnøye. Hvis du ønsker at jeg skal utdype min misnøye med flere av de rødgrønne statsrådene (sittende og tidligere) kan jeg selvfølgelig gjøre det. Da kan jeg også forklarer min manglende tiltro til venstreorientert politikk. Eneste minus; konges klær venter, så kan ta noen måneder før jeg får tid til det.

Redigert av Freakout; 07/08/2012 16:45.

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458753 07/08/2012 15:35
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Freakout
Sitat: trondmm
Fyren døde om du lurte.

Bryr meg ikke.

I admire your compassion for other human beings. NÆÆT

Hvorfor skulle jeg bry meg mer om en enkelt av de 250 som dør i trafikken hvert år, bare fordi han tilfeldigvis forsinket ei dame på vei til toget, som tilfeldigvis har en lettfornærmet sønn som slenger dritt på et sykkelforum som jeg også tilfeldigvis frekventerer?

Faren min var innblandet i en kollisjon for noen år siden, der den andre bilen skjenet over i motsatt kjørefelt. Sjåføren av denne bilen hadde fått et illebefinnende og døde.

På en skala fra "meh" til "leave Britney alone". Hvor mye bryr du deg om dette?

Redigert av trondmm; 07/08/2012 15:35.
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458759 07/08/2012 15:45
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: StigB

Beklager så mye at jeg fortsetter med dette drivstoff tullet. Norge har en av Europas eldste bilparker. Man kunne jo gjøre som de gjorde med dieselbiler uten partikkelfilter, legge på ekstra årsavgift. For så å fortsette med å legge på disse gamle dieselpurkene som triller rundt. Øke vrakpanten for å få de samme ut av trafikken og bli til noe nyttig.

Det nevnes noen eksempler på å "ikke følge med", vet ikke helt hva tanken var rundt det. Men for vårt vedkommende ville en bensinutgave (nå er det bare sånn at den vi ville ha ikke blir levert med bensin) som vi ikke ville ha har et innslagspunkt som er 46 tusen mer enn diesel.

Sånn er det, så mitt svin på skogen er at jeg er et lykkelig dieselsvin som forsøpler. Hva nå skal vi snu oss til Amish folket. Men da er det jo et problem med lufta hestene slipper, hva med det.

Du har altså spart 46000 kroner på å velge et mindre miljøvennlig alternativ. Skjønner at det er surt! Heldigvis skjer det en endring i avgiftene som gjør at dieselbiler med høyt NOx-utslipp også blir dyrere. Da må du vel bli fornøyd.

Hvis du forteller hva du betalte for bilen din er jeg sikker på at noen kan peke på et mindre miljøfiendtlig alternativ som koster mindre:)

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Tex] #1458781 07/08/2012 16:18
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Sitat: Tex
Nuvel, jeg kan ikke gjøre annet enn å rulle meg rundt på gulvet og le.

ROFL, som ungdommen sier. som vi sa i gamle dager.

Hva er galt med

ROLF? ;-)

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458794 07/08/2012 16:38
O
ostemann Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
[...] Hvis du ønsker at jeg skal utdype min misnøye med flere av de rødgrønne stortingrepresentantene (sittende og tidligere) kan jeg selvfølgelig gjøre det. [...]

Enda godt du sparer to av regjeringsmedlemmene fra et ublidt møte med hornene dine ...

Redigert av ostemann; 07/08/2012 17:16. Rediger grunn: Glemte en.
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: ostemann] #1458799 07/08/2012 16:47
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: ostemann
[...] Hvis du ønsker at jeg skal utdype min misnøye med flere av de rødgrønne stortingrepresentantene (sittende og tidligere) kan jeg selvfølgelig gjøre det. [...]

Enda godt du sparer ett av regjeringsmedlemmene fra et ublidt møte med hornene dine ...

Uff, takk for korreksjonen(da til statsråder), det er nå rettet opp i. Stygg sak.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458836 07/08/2012 17:34
Espen J Offline
Besatt
Besatt

Jeg interesserer meg for politikk, har du lest hele tråden?
Ja, og din diskusjonsteknikk indikerer at du enten ikke kan noe om politikk og fordekker det med pubertal talemåte, eller bare har en mening, og forklarer den pubertalt. Jeg skal vise deg hva jeg mener:

..Bedre død enn rød

..Jævla trangsynte kommunister som ikke tør å bruke en eneste krone i eget land, men heller investerer i shady business i Afrika. Sparer oss til fant.

Og slutt å si LOL, du bare nedverdiger deg selv, spesielt når du er oppe i åra...

(hva du egentlig prøver å oppnå med den kommentaren i en diskusjon om det du uvitende kaller kommunisme er fortsatt ukjent)

Hadde du sluttet å dra spydighetene dine ut av ræva så hadde de ikke stinket like mye.
Bedre med billige poeng med å kalle sosialisme for kommunisme da selvfølgelig, for det er jo ikke en oppbrukt spydighet...

Skulle gjerne forklart det for deg Geir, men å forklare deg ting er som snakke med en trass liten unge. Har ikke tid til det.

Wanna say it to my face?

I admire your compassion for other human beings. NÆÆT

Og dette er bare de punktene som er forklart pubertalt, jeg har droppa de banale "jammen morra mi.."-eksemplene.

Et tips: om du er gammel nok til å lovlig kjøre bil uten en L i bakruta, noe jeg tviler på, så er alt dette rimelig snodige hersjeteknikker som ikke funker særlig godt når det er voksne du snakker med. Det er en grunn til at "gjengen på stortinget" aldri starter en setning med "Hadde du sluttet å dra spydighetene dine ut av ræva..." da det indikerer usikkerhet og inkompetanse, noe som forsåvidt ser ut til å være sant i denne diskusjonen din...

Trønder osv
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: anderssb] #1458837 07/08/2012 17:35
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: anderssb

Du har altså spart 46000 kroner på å velge et mindre miljøvennlig alternativ. Skjønner at det er surt! Heldigvis skjer det en endring i avgiftene som gjør at dieselbiler med høyt NOx-utslipp også blir dyrere. Da må du vel bli fornøyd.

Hvis du forteller hva du betalte for bilen din er jeg sikker på at noen kan peke på et mindre miljøfiendtlig alternativ som koster mindre:)

"Du har altså spart 46000 kroner på å velge et mindre miljøvennlig alternativ. Skjønner at det er surt!"

Ja jeg synes også det er surt og det har vært en prosess med for og i mot, jeg har vel ikke spart akkurat men betalt mindre for noe som etter sigende skal være noe styggedom.

Det har vært sjekket med forskjellige forhandlere om noen kunne vite noe om hva fremtiden ville bringe. Men de som mange andre har problemer med politikere. Selv om jeg driter penger så er det grenser for hvor mye en skal tyne tarmen.

Ja selvfølgelig om jeg oppga pris ville jo bare disse som er så utrulig miljøbeviste funnet ut at vi kunne trengt en Polo eller en Smart med ei kasse med Duracel i baksete. Eller noe lite smakfullt elektrisk. Takk og pris så kan en enda få velge fritt.

Jo jeg tenkte Bensin lenge, men nå er jeg i klassen som i snitt kjører rundt 20000 pluss i året og da blir det et regnestykke, uten at jeg hadde blitt en fattig mann med bensin. Drivstoff har jo aldri vært så billig som det er nå ut fra gj. snitt årslønn.

Men det er klart jeg kan jo ved neste korsvei kjøpe bensin eller sjekke hva det koster å konvertere over til å tilfredsstille Euro6, men det er nok ikke godt nok.

Det som irriterer meg er at myndighetene kunne ha gjort dette på en annen måte. Det blir for dumt å gå ut med noe den ene dagen for så å gå tilbake.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458841 07/08/2012 17:40
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Stig nå må du roe deg ned, for du må være i skei stemning til torsdag veit du...Hehe.

Redigert av edmann; 07/08/2012 17:42.

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen J] #1458859 07/08/2012 18:14
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Du drar jo ting totalt ut av kontekst, men fair enough. Vi har nok ett delt syn på om man har rett til å forsvare seg selv eller ikke.

Hvordan hadde du reagert om noen sa dette til deg?
Sitat: ELO73
Iom. han allerede har trukket inn moren sin er det jo fristende å påpeke at hun kanskje også kunne vært heldigere med avkommet, men det synes jeg er litt stygt så jeg lar det være...

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458863 07/08/2012 18:23
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Det blir for dumt å gå ut med noe den ene dagen for så å gå tilbake.

Hva skulle myndighetene gjort anderledes?

Quote:
disse som er så utrulig miljøbeviste funnet ut at vi kunne trengt en Polo eller en Smart med ei kasse med Duracel i baksete.

Heldigvis finnes det mange gode alternativer. Testet nylig en Passat stasjonsvogn, med 122hk bensin og 7 trinns DSG.

Klart, jeg ville gjerne hatt 150hk til, og trekk på det andre hjulsettet, men det fungerer overanskende bra.

Denne bilen har listepris på 361k hvorav 98k er avgifter.

En stor komfortabel familiebil, med det meste man kan ønske seg.

Dette synes jeg er et eksempel på at avgiftsystemet ikke er på trynet, slik mange hevder.

Det er dessuten bare å slenge på 50 lapper til, hvis man vil ha mer motor. 160hk til 426k er heller ikke helt bak mål synes jeg.

Hva kjøpte du? En Tiguan?

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458868 07/08/2012 18:30
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A

Det som irriterer meg er at myndighetene kunne ha gjort dette på en annen måte. Det blir for dumt å gå ut med noe den ene dagen for så å gå tilbake.

Myndighetene har da aldri gått gjort helomvending når det gjelder bilavgifter. Man har lagt om til et system som i større grad straffer høye utslipp. I første runde ble det ikke tatt nok hensyn til NOx-utslipp, og dette ga en unaturlig lav pris på enkelte dieselbiler. Nå er dette delvis rettet opp, ved at man har økt avgiften for NOx.

Hvordan mener du at myndighetene skulle gjort dette?

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458874 07/08/2012 18:37
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Du drar jo ting totalt ut av kontekst, men fair enough. Vi har nok ett delt syn på om man har rett til å forsvare seg selv eller ikke.

Iom. han allerede har trukket inn moren sin er det jo fristende å påpeke at hun kanskje også kunne vært heldigere med avkommet, men det synes jeg er litt stygt så jeg lar det være...

Nå må du ikke glemme at det er du selv som har starta usaklighetene her da, allerede i "Bedre død enn rød" og "Jævla trangsynte kommunister", dine første kommentarer i diskusjonen. At du senere får tilbake med usakeligheter får du da nesten tåle.

Trønder osv
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458876 07/08/2012 18:41
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Du drar jo ting totalt ut av kontekst, men fair enough. Vi har nok ett delt syn på om man har rett til å forsvare seg selv.
Apropos det å trekke ting ut av sammenheng:
Hadde du sluttet å dra spydighetene dine ut av ræva så hadde de ikke stinket like mye.

PS du bør prøve å snu oksen

Redigert av ELO73; 07/08/2012 18:44.
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen J] #1458881 07/08/2012 18:48
Freakout Offline
Veteran
Veteran

Nå må du ikke glemme at det er du selv som har starta usaklighetene her da, allerede i "Bedre død enn rød" og "Jævla trangsynte kommunister", dine første kommentarer i diskusjonen. At du senere får tilbake med usakeligheter får du da nesten tåle.

Kan ikke sammenligne epler og bananer. Mine personlige meninger om hva jeg ønsker eller at jeg mener at deler av regjeringen er jævla trangsynte kan jeg ikke skjønne hvorfor skulle såre deg. Lysbakken er jo selverklært kommunist, så her bare bekrefter jeg fakta og mener han er trangsynt.

Det som er noe helt annet er å komme med grove personangrep mot meg og min familie(barnslig å hakke på at man nevnte sin mor i ett eksempel). Da ber du om bråk, og da undersøker jeg om personen er villig til å si det face to face, eller om han bare leker tøff på interwebben. Selv om man er på internett, er da lov å ha litt ryggrad?

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: ELO73] #1458884 07/08/2012 18:52
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Du drar jo ting totalt ut av kontekst, men fair enough. Vi har nok ett delt syn på om man har rett til å forsvare seg selv.
Apropos det å trekke ting ut av sammenheng:

PS du bør prøve å snu oksen

Du burde kanskje tenkt på det før du trakk spydige konklusjoner uten å vite noen ting om historien. Du prøvde å få det til å høres ut som om hun ikke kunne klokken, noe som er basiskunnskaper i vår del av verden. Du prøvde med andre ord å si at hun er dum som ikke har lært en så basic ting.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen] #1458886 07/08/2012 18:56
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Espen

Hva kjøpte du? En Tiguan?

Foreldra kjøpte nylig en Tiguan med 2.0 TDI 140 HK, DSG + skinn + alt mulig elektronisk dill. Første gang jeg har testet lane assist, skiltgjenkjenning osv osv.. Med alt dillet og vinterdekk kom den på rett over 5, syntes ikke det var så ille.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458890 07/08/2012 18:58
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Kjære Freakout, ta en dag fri fra forumet, ta en sykkeltur (om du har sykkel), og pust godt ut og les over hva du skriver før du skriver mer. Jeg veit alt om "don't feed the troll" osv, men ja...det er mye her du kommer til å gremmes av den dagen du får skjeggvekst...

Redigert av Espen J; 07/08/2012 18:58.

Trønder osv
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458892 07/08/2012 19:02
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Du burde kanskje tenkt på det før du trakk spydige konklusjoner uten å vite noen ting om historien. Du prøvde å få det til å høres ut som om hun ikke kunne klokken, noe som er basiskunnskaper i vår del av verden. Du prøvde med andre ord å si at hun er dum som ikke har lært en så basic ting.

Vi har ingen data som tilsier at hun har eller ikke innehar nødvendig kunnskap rundt urets fortreffeligheter. Basert på den manglende kunnskapen om individet "din mor" kan jeg ikke se annet enn at vedkommende spøkte.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen J] #1458893 07/08/2012 19:04
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Kjære Freakout, ta en dag fri fra forumet, ta en sykkeltur (om du har sykkel), og pust godt ut og les over hva du skriver før du skriver mer. Jeg veit alt om "don't feed the troll" osv, men ja...det er mye her du kommer til å gremmes av den dagen du får skjeggvekst...
wow, nå er du vel litt ute på bærtur? Hvis du prøver å godsnakke for å avslutte en diskusjon, så fungerer ikke det på meg, beklager. Tror jeg heller vil gremmes over at jeg ikke stod opp for meg selv.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458896 07/08/2012 19:06
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
wow, nå er du vel litt ute på bærtur? Hvis du prøver å godsnakke for å avslutte en diskusjon, så fungerer ikke det på meg, beklager. Tror jeg heller vil gremmes over at jeg ikke stod opp for meg selv.

Men du stod opp for din mor! Hun er nok stolt av deg nå.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458903 07/08/2012 19:08
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Ok, nå tillegger du meg meninger her. Poenget mitt var at moren denne gangen kom seg til Trondheim nettopp fordi det var mulig. Hva om møtet hadde vært i Tromsø? Da hadde hun sannsynligvis avlyst. Kan hende en i fremtiden må anse Trondheim som utenfor rekkevidde innen rimelig tid og med tilsvarende fleksisbilitet som en bensinbil kan tilby. Du brukte moren din som eksempel, jeg gjorde det samme. På den annen side kan det jo hende noen finner opp teleporteren så er jo alle logistikkproblemer løst...

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: anderssb] #1458909 07/08/2012 19:13
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: anderssb

Men du stod opp for din mor! Hun er nok stolt av deg nå.

OMG, jeg sa jeg ville ha gremmes over meg selv om jeg IKKE stod opp for meg og min familie. Men jeg vet da søren, om dere lar dere bli tråkket på eller ei.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen] #1458915 07/08/2012 19:23
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

Passat stod øverst på lista i Bensin utgaven og DSG med litt mer futt ICON_SMILE. Men fruen likte ikke de nye setene som denne har fått, den høye plastvangen var ikke noe særlig å klyve på ut inn. Jeg sliter med ledd og har tidvis hatt problemer med å komme ut inn av lave biler. Tiguan er en nytelse å sette seg inn i og komme seg ut av. Men det var litt sårt å forlate Passat drømmen.

Så med fremtiden i sikte og en helse som ikke blir bedre passet det fint med en Tiguan. Setene passer ryggen min utrulig bra i forhold til mye annet som har vært prøvd.

Vi ble rådet til ikke å velge bort 4X4 noe jeg mener jeg ikke trenger, men det er noe som heter annenhåndsverdi. Det måtte bli den med 28*'s snute og mulighet for å karre seg litt lenger ut i terrenget den dagen jeg skulle ha behov for det.

Sånn er det med det, jeg legger ikke nær 500 store i noe jeg ikke synes noe om. Det er det vel ingen med hånden på hjertet som gjør skulle jeg tro.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: tmork] #1458922 07/08/2012 19:27
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: tmork

Foreldra kjøpte nylig en Tiguan med 2.0 TDI 140 HK, DSG + skinn + alt mulig elektronisk dill. Første gang jeg har testet lane assist, skiltgjenkjenning osv osv.. Med alt dillet og vinterdekk kom den på rett over 5, syntes ikke det var så ille.

Fikk du testet parkerings assistenten da ICON_SMILE

Etter 7 år i skinn valgte vi dette bort denne gangen. Vi satte i sammen det vi synes vi hadde behov for, P-assistenten kom vi ikke utenom, den lå i fartsholderpakka.

ICON_SMILE

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: edmann] #1458923 07/08/2012 19:29
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: edmann
Stig nå må du roe deg ned, for du må være i skei stemning til torsdag veit du...Hehe.

He he, nå kjenner jeg at det skal bli deilig med noen dager uten nett og mobil. Erdinger Dunkel, sol og litt sykling. Sjekka været? sol fra ende til annen.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458926 07/08/2012 19:29
O
Ole Offline
More than words
More than words
O

Beklager så mye at jeg fortsetter med dette drivstoff tullet. Norge har en av Europas eldste bilparker. Man kunne jo gjøre som de gjorde med dieselbiler uten partikkelfilter, legge på ekstra årsavgift. For så å fortsette med å legge på disse gamle dieselpurkene som triller rundt. Øke vrakpanten for å få de samme ut av trafikken og bli til noe nyttig.

En gammel bil som får fortsette å leve er mindre forurensende enn å produsere en ny.

Det er også stor forskjell i hvor mye forurensning forskjellige biler generer under produksjonen. I følge Wired må man kjøre en Prius i 8 år før den blir mer miljøvennlig enn en H2 produsert samtidig og kjørt like mye. Da med en gjennomsnitlig amerikansk kjøremønster.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458932 07/08/2012 19:33
O
ostemann Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Lysbakken er jo selverklært kommunist, så her bare bekrefter jeg fakta og mener han er trangsynt. [...]

Jeg er ikke ute etter å arrestere deg her, men dette er en påstand man av og til møter. Her er det Audun Lysbakken har sagt:
Sitat: Audun Lysbakken til VG 29. november 2005
- Jeg er revolusjonær i den forstand at jeg mener vi trenger et mer demokratisk samfunn enn kapitalismen. Mitt personlige grunnsyn er at jeg er sosialist og marxist. Jeg mener at kapitalismen som system står ansvarlig for fryktelige overgrep på menneskene i verden gjennom den ulikheten og fattigdommen den skaper, og den driver oss mot økologisk katastrofe [...]

Sitat: Audun Lysbakken til BA 27. oktober 2011
Du er ferdig med marxismen også?

Det er mange år siden jeg kalte meg revolusjonær og marxist, Jeg har aldri følt behov for å forklare det for noen.

Før nå?

Ja, gjennom tiden er det jo slik at man endrer syn på en del ting. Samfunnet og verden endrer seg. Jeg endrer meg. I dag vil jeg bruke andre begreper som «sosialist» for å beskrive hva jeg mener.

Er det mulig å være sosialist uten å være marxist?

Marx kan forklare noe om mekanismene i dagens samfunn. Han kan forklare hvordan krisene oppstår og hvordan kapitalismen fungerer. Jeg tar ikke avstand fra det, men det ligger også ting i marxismen som ikke er så bra. [...]

At han fremdeles befinner seg langt ut på venstresiden er utvilsomt riktig, men Lysbakken definerer seg ikke lenger som marxist.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458938 07/08/2012 19:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Erdinger Dunkel, sol og litt sykling. Sjekka været? sol fra ende til annen.

Og vi skal vel få i deg noen liter Kjosavik Helles også, tror jeg. Begynner å bli fiiin nå!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: ostemann] #1458948 07/08/2012 19:46
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: ostemann

At han fremdeles befinner seg langt ut på venstresiden er utvilsomt riktig, men Lysbakken definerer seg ikke lenger som marxist.

Han har skjønt at hvis han noen gang skal kunne få makt, må han kalle seg selv noen annet enn Kommunist/marxist. Han er/var for ekstrem for SV, det sier litt...

Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Moderator  support