Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 11 1 2 3 10 11

Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!

Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! #1455838 03/08/2012 20:07
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

Jasså gitt, så nå skal private foretak pålegges å måtte avgiftsbelaste kundene sine. For en gjeng (les regjering). Er det mulig eller er de rødgrønne så møkk leie av å regjere at de nå gjør alt de kan for å slippe unna. Åsen i helvete skal en få hjem 30m3 med takplater på buss og T-bane. Når det i tillegg er 2 km til nærmeste bussstopp. Drit og dra.

Dieselstopp for privatbiler i storbyene. Hva i helvete er det de tenker på. Mulighetene finnes men de går den korteste og enkleste veien. For egne del komme jeg ikke til å ense det forbudet en tanke med mindre en stopper hver varebil, lastebil, buss, diesellokomotiv, ferge og dieselkompressorer.
Oss småfolk skal de flå, nei nå er det pinadø nok. Jeg kjøpte ny bil nå, skulle jeg valgt det som akkurat nå er miljøvennlig måtte jeg legge på kr. 40.000.- norske kroner til på bordet. For noen jævla regjerings pøbler.

Jeg håper på et skifte i maktens korridorer, at H eller FRP ikke akkurat er arbeidstakernes rette får så være. Jens og den gjengen udugelige han har med seg bør finne noe annet å gjøre.

NOK ER NOK.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455846 03/08/2012 20:19
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Blodpumpa er i gang ja, da tenker jeg den får mer trøkk om du leser denne også: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8265936

Helt utrolig.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Anders A-R] #1455861 03/08/2012 20:34
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Joa, den der var jo ikke helt ok.

Men hvordan kan et alternativt drivstoff hindre "køkjøring, lokalutslipp, eksos, støy og lignende" som han karen i artikkelen sier er resultatet nå? Forsto ikke helt vinklingen på den delen av intervjuet.

Bjørn

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455877 03/08/2012 20:59
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: StigB

Dieselstopp for privatbiler i storbyene. Hva i helvete er det de tenker på ... For noen jævla regjerings pøbler.

Jeg håper på et skifte i maktens korridorer, at H eller FRP ikke akkurat er arbeidstakernes rette får så være. Jens og den gjengen udugelige han har med seg bør finne noe annet å gjøre.

Skivebom!

Du følger ikke med.
Det er ikke den rødgrønne regjeringen som vil innføre kjøreforbud for dieselbiler i Oslo.
Dette er et forslag fra Oslos Høyre-byråd.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455878 03/08/2012 20:59
G
Gjermundfjeld88 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Som 23åring må jeg si jeg er svært bekymret for hvordan fremtiden i dette landet blir.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: BjornS] #1455880 03/08/2012 21:03
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

For det første må de helvetes styrende forstå at de må ha et tilfredsstillende kollektiv tilbud. Når det er på plass så kan de med rette trøkke sanksjoner ned over hue på småfolket. Men de begynner i feil ende.

Hadde de ment at diesel var så ille som de nå vil ha det til kunne de gjort noe med avgiftene på bensin og dieselmotorer. Men de møkkafolka skal ha både i pose og sekk.

Ja Anders nå begynner det virkelig å bli å nok, mer enn nok.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Tex] #1455881 03/08/2012 21:06
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
"Men det lille selskapet ga seg ikke og gikk til rettssak mot Tollvesenet og regjeringen." så dette er de styrende i Oslo.

Tollvesenet og regjeringen????

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455892 03/08/2012 21:23
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Mye propaganda i den artikkelen og hjemmesiden deres, ord som "rent drivstoff" og "100% ren naturgass" er rimelig rosemalende uttrykk på GTL (Gas-to-liquid), som tross alt er en fossil, ikke-fornybar energikilde med vesentlig drivhusgassbidrag. Kan fint forstå at regjeringen ønsker å gi mindre avgiftsfritak til løsninger som kun bidrar til å redusere lokale miljøproblemer, enn til løsninger som både reduserer lokale og globale miljøproblemer.

BjornS:
Slik jeg forstå vinklingen hans er den hypotetiske situasjonen at Ecofuel går konkurs, og at både dieselen de selger og ladestasjonene deres for elbiler legges ned uten at konkurrenter/alternativer overtar.

Create the problem and sell the solution
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455894 03/08/2012 21:25
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Som beboer i Oslo synes jeg tiltaket isolert sett slettes ikke er helt fjernt. Dieselbiler forurenser mye lokalt og påvirker derfor mange negativt. Personlig synes jeg ikke det er en menneskerett å kunne ta med seg bil inn i sentrum.
Det som ikke er bra er den helomvendingen som er foretatt av myndighetene ift dieselbiler, men det endrer likevel ikke dieselbilenes påvirkning av luften.Av og til må man ta noen upopulære grep for å få en endring. Mange ville jo lynsje Dagfinn Høybråten i sin tid for kraftig og upopulær skjerping av røykeloven, men i ettertid er vel de aller fleste enige om at det var riktig.
Sånn sett har jeg vel gått i samme fella iom jeg har en diesel-suv i garasjen, men regner likevel med at det utmerkete kollektivtilbudet her i området ordner den biffen....

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455907 03/08/2012 21:50
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Overrasket? Nope. Samferdels som er pill råttent, utkastelse av betydelige skattebetalere, sosialstøtteutbetalinger som helt løpsk, bevilgning av skattebetalers penger til egen lokal arketektonisk utstilling som innbyggerene ikke vil ha, eldre uten eldrehjemsplass, osv... the list is long....

Bedre død enn rød

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: ELO73] #1455913 03/08/2012 21:59
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: ELO73
Som beboer i Oslo synes jeg tiltaket isolert sett slettes ikke er helt fjernt. Dieselbiler forurenser mye lokalt og påvirker derfor mange negativt. Personlig synes jeg ikke det er en menneskerett å kunne ta med seg bil inn i sentrum.
Det som ikke er bra er den helomvendingen som er foretatt av myndighetene ift dieselbiler, men det endrer likevel ikke dieselbilenes påvirkning av luften.Av og til må man ta noen upopulære grep for å få en endring. Mange ville jo lynsje Dagfinn Høybråten i sin tid for kraftig og upopulær skjerping av røykeloven, men i ettertid er vel de aller fleste enige om at det var riktig.
Sånn sett har jeg vel gått i samme fella iom jeg har en diesel-suv i garasjen, men regner likevel med at det utmerkete kollektivtilbudet her i området ordner den biffen....

Nei men da skal du ikke ta dieselbilen alene, da skal du ta alle kjøretøyer som bruker diesel. Og jeg forstår frustrasjonen hos osloborgerne, men man skal da ikke ta de som er lurt til å kjøpe dieselbiler.

En annen ting dette er vel ikke noe nytt. På 80 tallet jobba jeg i fritiden i et skisenter i Bærum, i tiden folk la om til piggdekk og man begynte å fyre med olje lå Oslo inhyllet i en gråbrun tåke sett fra kolsåstoppen. Og dette gjentok seg år etter år.

Mange år er gått og man har kunnet gjort noe med det. Gjengen med trangsynte hyler om at alle må kjøre diesel fordi det er så miljøvennlig. Dette til tross for advarsler snur de avgiftene på bensin og diesel. I dag hyler man om kjøreforbud på dieselbiler stikk i strid, til tross for at man må ut med nesten et halvt hundre tusen kroner for å tekke disse idiotene som styrer. Hva ska en si om det. Jeg har bestemt meg, og når muligheten byr seg og borgerplikten kaller skal jeg saumfare holdningene før lappen legges i urna. Jeg kan si at Arbeiderpartiet kommer ikke til å få min stemme. Det er helt utelukket.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1455925 03/08/2012 22:18
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg bor midt i sentrum, så det eneste jeg rammes av, er dårlig luftkvalitet. Det gjelder forsåvidt vinter og sommer. Hvorfor? Feiebiler som man kan se overalt i utlandet, eksisterer praktisk talt ikke i Norge. Tidligere i år kunne vi lese om feiebiler som måtte "gjøre seg ferdig" i København før de kom nordover. Dette tullet er en STOR bidragsyter til massivt med svevestøv i Oslo. Ja jøss, privatbilismen bidrar med sitt. Men jeg syns allikevel det er vikarierende argumenter for det faktum at det ikke gjøres nok kontinuerlig renhold av byens gater. Og det er noe både kommunen og Storting/Regjering burde ta tak i.

At bilistene som vanlig blir brukt som en kasteball som man kan gjøre hva som helst med, provoserer meg grenseløst. Det er nok av andre årsakssammenhenger når det kommer til luftkvalitet over Oslo man burde ta tak i, men alt skal liksom løses ved å beskatte bilistene mer, siden de ikke har noe reellt valg i dette. Betal eller sett deg på det overfylte, overprisede lokaltoget inn til sentrum.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456043 04/08/2012 10:01
A4-Biorobot Offline
Entusiast
Entusiast
Typisk igjen tullball å lese fra StigBodin, snork.

Du har ikke forstått at staten, det er jo bare deg og meg.

Gjør man det vanskeligere for dieselbrukere, da vil flere bruke kollektivtransport. Det betyr mer penger inn til det offentlige.

Videre betyr det mer penger inn til det offentlige uten at man må spytte inn masse investeringer, og det er bra, da blir det offentlige rikere.
Det er jo heller ikke dumt at man aldri kan vite hva regjeringen måtte finne på å lage av regler, nå har du spyttet inn i økonomien med å kjøpe ny bil, Stig, så må du kanskje kjøpe enda en bil, og det er jo virkelig bra for både sysselsetting og litt av hvert.
Dessuten er jeg jo helt enig i at det kan være dumt med svevestøv. Dette er jo bare et null-sum spill, og den krigen må jo løses via staten. Moderne mennesker kriger for sine interesser igjennom staten. Men det er viktig å huske på at staten bare er deg og meg, dvs. en samling av den delen av meg som liker å bestemme over deg. Og det er jo også bra. Alle flokksamfunn har hatt elementer av kontroll. Vi kan ikke ha sære tullinger i dette jævla samfunnet som går helt bananas og tillater seg alt.

Byttet profil, ny er "Bioroboten"
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Anders A-R] #1456046 04/08/2012 10:09
A4-Biorobot Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Anders A-R
Jeg bor midt i sentrum, så det eneste jeg rammes av, er dårlig luftkvalitet. Det gjelder forsåvidt vinter og sommer. Hvorfor? Feiebiler som man kan se overalt i utlandet, eksisterer praktisk talt ikke i Norge.

Nå syns jeg du er urimelig. Feiebiler er faktisk ganske dyrt. Det kan jo tenkes at man da ikke kunne lønnet alle byråkratene i NAV skikkelig. Da ville saksbehandlingen lide. Kanskje kunne man ikke skapt skikkelig kvalitet i overprøving og utredning av folk som ikke kan arbeide, dersom det skjedde. Dersom saksbehandlerene måtte bruke mindre tid og ressurser, og bare godkjente trygding i øst og vest, så ville samfunnet kollapset. Det ville blitt massivt med tigging på gata. Det ville hopet seg opp søppel. Det ville vokst jungel i Oslo sentrum, omtrent som i den I am Legend filmen eller kanskje var det Jumanji, noe drit i hvert fall. Alt ville rakna. Polet stenger.

Byttet profil, ny er "Bioroboten"
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: A4-Biorobot] #1456081 04/08/2012 11:51
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: A4-Biorobot
Typisk igjen tullball å lese fra StigBodin, snork.

Fatter ikke at du gidder når det jeg skriver for deg er tullballs, at du i det hele tatt holder deg våken du anonyme.

I det minste tør jeg stå frem med navn, noe å tenke på for deg også anonyme A4-Biorobot. Å nå skal du sikkert fortelle meg hvor jeg bor.

Redigert av StigB; 04/08/2012 11:55.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: A4-Biorobot] #1456271 04/08/2012 18:23
Dan Offline
More than words
More than words
Alt ville rakna. Polet stenger.

Hehe. ICON_SMILE

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456284 04/08/2012 18:54
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Det er nok av småfolk som klager over ting og tang, og altfor mange av dem er lite utdannede og egentlig ganske dumme…

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: A4-Biorobot] #1456381 04/08/2012 20:50
Freakout Offline
Veteran
Veteran

Gjør man det vanskeligere for dieselbrukere, da vil flere bruke kollektivtransport. Det betyr mer penger inn til det offentlige.

Hvilken kollektivtransport? Hjemmefra til hytta med kollektivtransport: Gå 10 min-Buss 35min-Tog 1t45min-Buss 12min-Gå 5 min. Det er 2timer og 47 minutter!! Det er jo i det heletatt om toget er i rute...Det tar ca 1t 25-30min å kjøre.

Er da ikke rart det er høye boligpriser i Oslo når det er klin umulig å komme seg på jobben om morgenen i rimelig tid. Så mye plass det er nedover Vestfold og Østfold og det er by far det området i Norge hvor det er lettest å få til høyhastighetstog, i det minste dobbeltspor.

Jævla trangsynte kommunister som ikke tør å bruke en eneste krone i eget land, men heller investerer i shady business i Afrika. Sparer oss til fant.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1456408 04/08/2012 21:16
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Jævla trangsynte kommunister som ikke tør å bruke en eneste krone i eget land, men heller investerer i shady business i Afrika. Sparer oss til fant.

Spar pisspreiket til kommentarsidene på VG og DB.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1456414 04/08/2012 21:24
ELO73 Offline
Ivrig
Ivrig
Dieselstopp for privatbiler i storbyene.

Sitat: Freakout
Hvilken kollektivtransport? Hjemmefra til hytta med kollektivtransport: Gå 10 min-Buss 35min-Tog 1t45min-Buss 12min-Gå 5 min. Det er 2timer og 47 minutter!! Det er jo i det heletatt om toget er i rute...Det tar ca 1t 25-30min å kjøre.

Er det til kolonihytte i Oslo sentrum du snakker om?

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456427 04/08/2012 21:38
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Dieselstopp i Oslo er bra, siden NOx-utslippet fra sånne kjøretøy er rimelig ille når det er inversjon om vinteren. Jeg jobba hos NILU tidligere, og de advarte mot å avgiftsbelegge bare CO2, men Regjeringen valgte å følge EU-standard, som vanlig. Tror ikke det hadde blitt noe bedre om det hadde vært Frp som hadde vært i kontroll…

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456436 04/08/2012 21:52
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: ELO73
Dieselstopp for privatbiler i storbyene.

Er det til kolonihytte i Oslo sentrum du snakker om?

Nei, fra Bærum, en kommune med ett innbyggerantall litt under Norges 4. største by, Stavanger, til Larvik, Norges 15. Største by. DET burde ikke ta mer enn 2 timer, på 137km. Brukte 4.38 på samme strekning i dag på sykkel, det sier alt om det norske kollektivtilbudet

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456440 04/08/2012 21:58
Espen Offline
More than words
More than words
Enkelte er så forutinntatte og usaklige at de klager på Jens når Høyre/FRP/Venstre i Oslo forstår at man må ta hensyn til folks helse.

Useiøst lavmål, rett og slett.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Espen] #1456469 04/08/2012 22:43
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Espen
Enkelte er så forutinntatte og usaklige at de klager på Jens når Høyre/FRP/Venstre i Oslo forstår at man må ta hensyn til folks helse.

E

Jens er ikke hovedproblemet, han er egentlig litt flink må jeg innrømme. Problemet er Naversete, Huitfeldt, Kleppa, Thorkildsen osv...

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1456500 05/08/2012 00:50
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

E

Jens er ikke hovedproblemet, han er egentlig litt flink må jeg innrømme. Problemet er Naversete, Huitfeldt, Kleppa, Thorkildsen osv...

Det passer vel kanskje enda bedre å si at problemet er ditt?

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: A4-Biorobot] #1456503 05/08/2012 01:33
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Anders A-R
Jeg bor midt i sentrum, så det eneste jeg rammes av, er dårlig luftkvalitet. Det gjelder forsåvidt vinter og sommer. Hvorfor? Feiebiler som man kan se overalt i utlandet, eksisterer praktisk talt ikke i Norge.

Nå syns jeg du er urimelig. Feiebiler er faktisk ganske dyrt. Det kan jo tenkes at man da ikke kunne lønnet alle byråkratene i NAV skikkelig. Da ville saksbehandlingen lide. Kanskje kunne man ikke skapt skikkelig kvalitet i overprøving og utredning av folk som ikke kan arbeide, dersom det skjedde. Dersom saksbehandlerene måtte bruke mindre tid og ressurser, og bare godkjente trygding i øst og vest, så ville samfunnet kollapset. Det ville blitt massivt med tigging på gata. Det ville hopet seg opp søppel. Det ville vokst jungel i Oslo sentrum, omtrent som i den I am Legend filmen eller kanskje var det Jumanji, noe drit i hvert fall. Alt ville rakna. Polet stenger.

Fnis...du har rett. Jeg må revurdere mitt standpunkt. Jeg så ikke rekkevidden av egne ønsker og krav ICON_WINK

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1456512 05/08/2012 06:09
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A

E

Vet du egentlig hvem som styrer i Oslo?

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: anderssb] #1456652 05/08/2012 10:46
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: anderssb

E

Vet du egentlig hvem som styrer i Oslo?

Ja, men det er ikke byrådet i Oslo som bestemmer avgiftsreglene for kjøretøy.

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456666 05/08/2012 11:14
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Det var Regjeringen som endret avgiftssystemet etter at EU innførte CO2-avgiftsløsning for biler. Regjeringen fulgte eksempelet, og innførte avgift kun på CO2, og ikke NOx, selv om NILU advarte mot konsekvensene. Siden dieselbiler slipper ut cirka 24 ganger så mye NOx, blir det veldig mye dårlig luft når det er vindstille om vinteren… Jeg vil tro at den politiske fargen på Regjeringen i denne sammenhengen har heller liten betydning…

Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1456669 05/08/2012 11:16
Tex Offline
Besatt
Besatt
"Gjengen med trangsynte hyler om at alle må kjøre diesel ...", som det står litt lenger opp i tråden.

Den hylingen har ikke jeg hørt. Men var nok en tabbe å legge om avgiftene slik at dieselbiler ble billigere. Enig det.
Det er likevel rart å lese så mye sutring om at bilavgiftene har vært for lave slik at folk har blitt lurt. Vi får bare båpe at avgiftene blir satt opp igjen, slik at alle dere som sutrer igjen kan bli happy.

Side 1 av 11 1 2 3 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå