Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening for gåpartier

Trening for gåpartier #1455528 03/08/2012 11:37
frodeabh Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sliter med et evig tilbakevendende problem med at jeg blir så fryktelig stiv i beina når det kommer gåpartier i ritt. Det er slitsomt å sette seg på sykkelen igjen. På trening går det meste greit for da klarer jeg stort sett å sykle de fleste terrengpartier. Når rittene kommer så starter jeg foreløpig såpass lang bak at man blir kjørende/gående i kø ved gåpartier (og/eller jeg har hatt for høy rittpuls inn mot partiene...) som jeg ellers hadde klart å sykle.

Tenkte jeg skulle trene litt terrengløping for å forsøke å glede meg litt mer i neste ritt men jeg vet ikke om det er veien å gå? Hater dessuten å løpe...

Re: Trening for gåpartier [Re: frodeabh] #1455543 03/08/2012 12:01
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sliter med samme problem vedr. stive ben.

Første løsningen jeg kom på var å sykle fortere, slik at jeg unngikk å komme etter landeveissyklistene. Å få dette gjennomført er litt vanskeligere enn å komme opp med ideen.
Slik at jeg startet opp med løping 1 gang i uken i juni med nettopp dette i tankene.
Nå tror jeg ikke dette gir noe særlig effekt i år, men tenkte at en gang i uken for å venne kroppen til løping igjen.
Så når sykkelsesongen blir løping en viktig del av treningen i vinter, i tillegg til rulleskøyter og ski.
Så får vi håpe at dette vil gi resultater for neste års sesong.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)

Moderator  support