Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening for gåpartier

Trening for gåpartier #1455528 03/08/2012 11:37
frodeabh Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sliter med et evig tilbakevendende problem med at jeg blir så fryktelig stiv i beina når det kommer gåpartier i ritt. Det er slitsomt å sette seg på sykkelen igjen. På trening går det meste greit for da klarer jeg stort sett å sykle de fleste terrengpartier. Når rittene kommer så starter jeg foreløpig såpass lang bak at man blir kjørende/gående i kø ved gåpartier (og/eller jeg har hatt for høy rittpuls inn mot partiene...) som jeg ellers hadde klart å sykle.

Tenkte jeg skulle trene litt terrengløping for å forsøke å glede meg litt mer i neste ritt men jeg vet ikke om det er veien å gå? Hater dessuten å løpe...

Re: Trening for gåpartier [Re: frodeabh] #1455543 03/08/2012 12:01
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sliter med samme problem vedr. stive ben.

Første løsningen jeg kom på var å sykle fortere, slik at jeg unngikk å komme etter landeveissyklistene. Å få dette gjennomført er litt vanskeligere enn å komme opp med ideen.
Slik at jeg startet opp med løping 1 gang i uken i juni med nettopp dette i tankene.
Nå tror jeg ikke dette gir noe særlig effekt i år, men tenkte at en gang i uken for å venne kroppen til løping igjen.
Så når sykkelsesongen blir løping en viktig del av treningen i vinter, i tillegg til rulleskøyter og ski.
Så får vi håpe at dette vil gi resultater for neste års sesong.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå