Ser unektelig litt merkelig ut... MEN, jeg har IKKE peiling på eclipseslanger.... kjører i grunn slangeløst i det store og hele.. Beklager at jeg ikke var til stor hjelp!
Re: Hjelp - jeg har kjøpt meg Eclipse slanger!
[Re: Victory]
#145517502/08/201221:57
Ventilen ble litt skeiv (se bilde). Er dette noe å bekymre seg over? Bør jeg ta opp å begynne på nytt?
Skeiv ventil gir i de fleste tilfeller økt slitasje/gnag på slangen rundt ventilen. Jeg ville tappa ut lufta og dratt litt i dekket, så følger slangen med. "Begynne på nytt og begynne på nytt"... Den operasjonen er da gjort på ett minutt.
Gaute
[Re: gauter]
#145568803/08/201216:03
Du skal fint få plass til den blanke metallbiten på slangen ned i ventilhullet. Prøv å ta av den gummipakningen som sitter på på bildet? Mine gå i allefall ned i felgen.
[Re: RoyK]
#145571203/08/201216:43
Du skal fint få plass til den blanke metallbiten på slangen ned i ventilhullet. Prøv å ta av den gummipakningen som sitter på på bildet? Mine gå i allefall ned i felgen.
Den blanke metallbiten på slangen har en diameter på 10mm. Ventilhullet har en diameter på 7,5mm. Dvs. metallbiten i slangen får ikke plass i felgen med mindre jeg tar fram drillen.
Ville satt stor pris på synspunkter/erfaringer fra flere.
#145591503/08/201222:01
Det ser ut som deler av slangen er i klem, dekket buler rart inn ved ventilen. Slipp ut luften, trykk ventilen langt inn, og pump opp igjen. 30psi, så bør ting ordne seg.
Men har Eclipse sluttet med røde ventiler? Det var i såfall synd
Det kan være at de har gjort noe med disse lekkferdige ventilene.... de datt jo forøvrig av til tider (jeg monterer også alltid slagene slik at ventilene står snorrett).
Er det noen som har noe informasjon om at eclipse har tatt grep når det gjelder disse problemene. F. eks. Ole.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
#145673205/08/201213:25
Nå har jeg ikke brukt eclipse-slanger selv, men skal ikke den o-ringen være på utsiden av felgen? Altså en lett-versjon av mutrene som står på andre slanger?
#147455028/08/201217:38
Noen som bruker eclipseslanger som har opplever at dekkveggene ikke vil komme ordentlig på? Hver gang jeg skal bytte dekk eller slange må jeg ha på litt zalovann på dekkanten/veggen og pumpe ganske så mye luft før de kommer ordentlig på. Felgene er forøvrig American classic race 29.
[Re: SindreØ]
#147481828/08/201221:56
Men den feite delen av ventilen som buler opp burde vell ligget nedi felgen, ikke presset slangen opp slik? Er det en brei versjon som skal "fylle uy hullet" til en bilventil? Synes ikke det så noe naturlig ut.
[Re: SindreØ]
#147495029/08/201207:54
Noen som bruker eclipseslanger som har opplever at dekkveggene ikke vil komme ordentlig på? Hver gang jeg skal bytte dekk eller slange må jeg ha på litt zalovann på dekkanten/veggen og pumpe ganske så mye luft før de kommer ordentlig på. Felgene er forøvrig American classic race 29.
Dette har ingenting med slangene å gjøre, det er dekkene som er trange på felgen. Slangen trykker jo bare dekket utover når den fylles med luft.
Men har Eclipse sluttet med røde ventiler? Det var i såfall synd
Det kan være at de har gjort noe med disse lekkferdige ventilene.... de datt jo forøvrig av til tider (jeg monterer også alltid slagene slik at ventilene står snorrett).
Er det noen som har noe informasjon om at eclipse har tatt grep når det gjelder disse problemene. F. eks. Ole.
De blanke ventilene er like de røde, bortsett fra fargen, da.
Supernalle: Hvis du har problemer med slangene dine vi du få raskere hjelp om du kontakter meg direkte, enn om du venter på at jeg tilfeldigvis skal lese om det her.
Noen av slangene er feilprodusert og går i stykker rundt ventilen når man blåser dem opp eller kort tid etter. Da får man ny på garantien.
Går slangen i stykker etter en å ha blitt brukt en god stund, er det fordi slangen har blitt dratt med dekket rundt når det sakte roterer på felgen. Dette skjer hvis slangen er montert uten talkum, og gjelder til syvende og sist alle slanger. Dekket roterer mer på felgen hvis man har brukt såpevann til å montere dekket, og også hvis man kjører lite luft.
[Re: Ole]
#147643330/08/201221:21
Jeg har klart å punktere 2-eclipse slanger like etter montering av dekket, så det er ikke bare, bare. Den ene gangen ble det hull ved ventilen. Ble montert skeivt slikt som avbildet over. Den andre gangen kom slangen i klem og eksploderte. I tillegg så synes jeg de gir lite felx i terrenget, så har konventert til grønne latex slanger etter dette.
Om disse slangene er så bra og motstandsdyktige mot punktering, så er det jo rart at så få benytter seg av dem. Kan jo ikke bare være prisen som er grunnen til dette....?
ja, dekk statistikken! få den dokumentert godt, men hvilken statistikk?
(mumler noe om orddelingsfeil)
Orddeling er noe man gjør når man bruker bindestrek for å dele et ord i to ved slutten av en linje. F.eks. bil-lett. Du tenker nok på fenomenet særskriving, hvor man tar to substantiver og finner opp et nytt ord ved å skrive dem sammen. Som f.eks. dekkstatistikk.