Reklame i signaturer?
|
Reklame i signaturer?
30/07/2012 10:50
|
engekri
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Hva synes vi egentlig om reklame i signaturer?
Selv synes jeg det er greit at man informerer at man jobber for noen i bransjen. Likevel synes jeg ikke det bør være "hos oss/meg kan du kjøpe dette til denne prisen".
Er jeg helt på jorde eller er det almenn akseptert?
Og hva med animerte profilbilder?
|
|
|
Re: Reklame i signaturer?
[Re: engekri]
30/07/2012 10:57
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Selv synes jeg det er greit at man informerer at man jobber for noen i bransjen. Likevel synes jeg ikke det bør være "hos oss/meg kan du kjøpe dette til denne prisen".
Og hva med animerte profilbilder? Er for så vidt enig. Spesielt bilder i signaturer er jo ikke bra. Ok med en link til arbeidsgiver hvis man er ansatt/driver liten sjappe av relevanse for habilitet i innlegg, men å legge inn reklamebannere er en uting. Det er snylting.
|
|
|
30/07/2012 17:07
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Synes det i denne sammenhengen er på sin plass å nevne småselgere som svarer i tråder der folk ønsker tips om produkter at "Jeg an selge deg en....".
Også en uting.
|
|
|
30/07/2012 18:17
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Spørs veldig på tråden da. Jeg spurte " hvilken sykkel skal jeg kjøpe" Så legger en selger ut hvilke han kan selge. Greit nok det! Merket han solgte hadde akkurat det jeg letet etter, men ikke på lager! Så da ble det noe annet istedenfor. Uansett nyttig for min del, da jeg lett kunne kjøpt den fra ham.
Ellers må folk bare reklamere så mye de vil i signaturer for min del. Bare det ikke går utover kvaliteten på postene deres. At de poster mer i alle tråder bare for å spre reklame. Må heller ikke være så store at de er sjenerende når du leser en tråd.
|
|
|
[Re: Skorp]
30/07/2012 19:23
|
Nils_Arne
Veteran
|
Veteran
Som en av småimportørene må jeg si at det er supert å få lov til å reklamere i signaturen. Skulle gjerne reklamert i toppbanneret, men det har jeg dessverre ikke råd til. Den dagen sjappa går så godt at det svarer seg økonomisk å annonsere så skal jeg gjøre det.
Jeg er enig i at det bør være relativt avdempet. Når folk spør om råd til sykkel så synes jeg at det må være greit å svare med det jeg har å bidra med.
Småimportørene øker mangfoldet og da er det fint at vi kan få litt grobunn. Takk til terrengsykkel som gir rom for det og takk til de som handler.
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
|
|
|
30/07/2012 19:33
|
ulveroar
Ringrev
|
Ringrev
Bedre med reklame som faktisk kan hjelpe deg enn visdomsord, sykkelmotto, forkortelser, kallenavn og smileys.
Once curmudgeon, always curmudgeon
In Cyclo Veritas
Mvh
Sykkelulven
:-)
Redigert av ulveroar; 30/07/2012 19:36.
|
|
|
[Re: Nils_Arne]
31/07/2012 11:07
|
engekri
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Som en av småimportørene må jeg si at det er supert å få lov til å reklamere i signaturen. Skulle gjerne reklamert i toppbanneret, men det har jeg dessverre ikke råd til. Den dagen sjappa går så godt at det svarer seg økonomisk å annonsere så skal jeg gjøre det.
Jeg er enig i at det bør være relativt avdempet. Når folk spør om råd til sykkel så synes jeg at det må være greit å svare med det jeg har å bidra med.
Småimportørene øker mangfoldet og da er det fint at vi kan få litt grobunn. Takk til terrengsykkel som gir rom for det og takk til de som handler. Profilen din er en av de jeg reagerte på faktisk. Jeg synes det er bra med småbutikker. Jeg synes det er bra at du er aktiv på forumet og kommer med god hjelp og tilskudd til ulike diskusjoner. Jeg synes det er bra at du informerer at du har en økonomisk interesse i det du skriver. Jeg liker derimot ikke at du reklamerer i signaturen din med hva du selger billig etc. og animerte avatarer/profilbilder er et avleggs 2000-tallskonsept som jeg grunnleggende er imot. Vanligvis ser jeg dem ikke, men byttet datamaskin nettopp og da kom den opp.
|
|
|
31/07/2012 11:30
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
At det kan fjernes med f.eks. YARIP, dersom du ikke liker den (faktisk gjorde jeg det nettopp for å teste. Får se hvordan det blir om en stund). TS er såpass lure at signaturen puttes i eget <div> med @class='signature'. Lett å sette opp regelen da. FWIW, så lenge reklamen er diskre og folk er påpasselige på å nevne deres kommersielle interesser der det er relevant i lyset av spørsmål som er stilt, hvorfor ikke? Og hva med animerte profilbilder?
image.animation_mode -> "none" i about:config. Det er ikke mulig å bruke nettleseren ellers.
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
31/07/2012 11:52
|
nyzeta
Veteran
|
Veteran
Slenger meg på her jeg. Synes det er flott at alle de små importørene har grobunn på siden. Jeg hadde faktisk synes det var værre om feks Nils_Arne hadde skrevet at "blablabla"-Sykkel er dritbra den anbefaler jeg virkelig. Også hadde jeg snust litt rundt på google og funnet ut at det faktisk var han som drev importen. Nå står det i signaturen og når han da skriver at det er lite reklamasjon og at produktet er bra, så kan jeg gjøre meg opp en mening med om det er troverdig eller ikke der og da. Kan til dels være enig i animerte gif-er. De kan virke litt forstyrrende til tider. Jeg har selv et lite bilde i signaturen. Jeg kunne valgt å skrevet det samme med vanlige bokstaver og en link, men synes ganske enkelt det ser bedre ut med et bilde. Legg dog merke til at jeg med vilje har begrenset bildet så mye som mulig i størrelse (både i HxB og i kb) og at jeg ikke har noen form for inntekt på siden. Kommer det derimot føringer fra Terrengsykkel.no så skal jeg selvfølgelig innrette meg 
Redigert av nyzeta; 31/07/2012 11:53.
|
|
|
[Re: nyzeta]
31/07/2012 11:54
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Slenger meg på her jeg. Synes det er flott at alle de små importørene har grobunn på siden. Jeg hadde faktisk synes det var værre om feks Nils_Arne hadde skrevet at "blablabla"-Sykkel er dritbra den anbefaler jeg virkelig. Også hadde jeg snust litt rundt på google og funnet ut at det faktisk var han som drev importen. Nå står det i signaturen og når han da skriver at det er lite reklamasjon og at produktet er bra, så kan jeg gjøre meg opp en mening med om det er troverdig eller ikke der og da. Kan til dels være enig i animerte gif-er. De kan virke litt forstyrrende til tider. Jeg har selv et lite bilde i signaturen. Jeg kunne valgt å skrevet det samme med vanlige bokstaver og en link, men synes ganske enkelt det ser bedre ut med et bilde. Legg dog merke til at jeg med vilje har begrenset bildet så mye som mulig i størrelse (både i HxB og i kb) og at jeg ikke har noen form for inntekt på siden. Kommer det derimot føringer fra Terrengsykkel.no så skal jeg selvfølgelig innrette meg  Hva er galt med bare en link?
|
|
|
[Re: nyzeta]
31/07/2012 12:03
|
nyzeta
Veteran
|
Veteran
...synes ganske enkelt det ser bedre ut med et bilde... 
|
|
|
31/07/2012 13:48
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Animerte gif kan stoppes med Esc-knappen.
|
|
|
31/07/2012 14:48
|
nyzeta
Veteran
|
Veteran
Dææh.. Der lærte jeg noe nytt i dag også femte_gir 
|
|
|
31/07/2012 15:08
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
Og hva med animerte profilbilder? Jeg syns bare det er positivt jeg, sålenge de ikke "pusher varer" her inne.. Har handlet ett par ganger fra Nils Arne, og er veldig fornøyd. Hadde han ikke vært her, så hadde jeg ikke funnet kjedestag-teipen jeg nå ikke klarer meg uten! 
|
|
|
31/07/2012 18:10
|
Kjetaca90
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Synes det er helt ok med linker, eller små bilder som det nyzeta har i signaturen. Folk må få bruke signaturen til akkuratt hva de måtte ville, så lange det ikke blir alt for stort og tar alt for mye plass.
Dersom noen klarer å irritere seg over animerte profilbilder, da har de virkelig alt for lite å gjøre..
|
|
|
[Re: Kjetaca90]
31/07/2012 18:23
|
Nils_Arne
Veteran
|
Veteran
Dersom noen klarer å irritere seg over animerte profilbilder, da har de virkelig alt for lite å gjøre.. Jeg er enig i det, men ser også at animert gif kan bli litt travelt. Vil nødig irritere noen når de hygger seg på forumet. Derfor har jeg oppdatert avataren min, men signaturen min får dere ALDRI!
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
|
|
|
|
|