OL-syklene til Cav og Wiggins.
|
OL-syklene til Cav og Wiggins.
#1451213
28/07/2012 10:23
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tor Arne
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804 |
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451218
28/07/2012 10:39
|
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 6,870 |
Det der styre-stem-greiene så rett og slett for jævlig ut.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451225
28/07/2012 10:50
|
Registrert: Dec 2008
Innlegg: 1,787
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Dec 2008
Innlegg: 1,787 |
Funksjon over form i aller høyeste grad. De har spart på malinga også
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Spiffhopeless]
#1451229
28/07/2012 10:55
|
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316 |
Det står en sak om britenes utstyr på landevei.no
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451243
28/07/2012 11:08
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
luna
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120 |
Kan det ikke slå uheldig ut å bruke en annen sykkel enn den/de man er vant med? Særlig på en så lang distanse...
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451246
28/07/2012 11:14
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tor Arne
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804 |
Hva slags bremsekaliper bruker de fremme?
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451291
28/07/2012 12:15
|
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120
luna
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 120 |
Wiggins knows this bike well having ridden a version of it on the track to multiple medals
Ok
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451300
28/07/2012 12:35
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tor Arne
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804 |
Jeg syns det er en rar rammeform hvis de har satset på aerodynamikk. Stor avstand fra fremhjul til underrør, ingen forsøk på å skjule bakbrems, mye luft bak seterør og høyt åpent område bak styrerøret.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451308
28/07/2012 13:08
|
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 132
Aska
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Feb 2010
Innlegg: 132 |
Faktisk nåkk av det minst lekre jeg noensinne har sett. Her i bartebyen hadde vi kalt det for sjøstøggt!!!!!:-)
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451310
28/07/2012 13:11
|
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 2,999
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 2,999 |
Alt tyder på at disse syklene virker...
No added style
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: KnutAa]
#1451348
28/07/2012 14:41
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 335
b_mattias
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 335 |
Alt tyder på at disse syklene virker... eller ikke 
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451351
28/07/2012 14:49
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935
RoyE
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2008
Innlegg: 3,935 |
Men vi får gratulere Kristoff med bronse. Godt jobbet!
RoyE
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451354
28/07/2012 14:55
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928 |
Det var jo faktisk ingen i nærheten av å tukte han engang. Fantastisk prestasjon av Kristoff i dag. Tror nok norsk gull hadde vært mulig om de ikke hadde latt Vino og Uran gå.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451360
28/07/2012 15:04
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tor Arne
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804 |
Ja. Bra jobba av Kristoff! Ikke like fornøyd med vinneren.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451368
28/07/2012 15:10
|
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 628
Rask
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 628 |
Jeg syns det er en rar rammeform hvis de har satset på aerodynamikk. Stor avstand fra fremhjul til underrør, ingen forsøk på å skjule bakbrems, mye luft bak seterør og høyt åpent område bak styrerøret. Sykkelen skal helst være lovlig også, da...
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451380
28/07/2012 15:28
|
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667 |
Jeg syns det er en rar rammeform hvis de har satset på aerodynamikk. Stor avstand fra fremhjul til underrør, ingen forsøk på å skjule bakbrems, mye luft bak seterør og høyt åpent område bak styrerøret. Det er ingen tilfeldigheter bak rammedesignen. Det er ikke alltid slik at det som ser logisk ut med tanke på aerodynamikk virkelig er det 
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Rask]
#1451381
28/07/2012 15:29
|
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273 |
Er ikke en Cervelo S5 lovlig?
/Are Nicolai
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: hnastrup]
#1451383
28/07/2012 15:31
|
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804
Tor Arne
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 4,804 |
Jeg syns det er en rar rammeform hvis de har satset på aerodynamikk. Stor avstand fra fremhjul til underrør, ingen forsøk på å skjule bakbrems, mye luft bak seterør og høyt åpent område bak styrerøret. Det er ingen tilfeldigheter bak rammedesignen. Det er ikke alltid slik at det som ser logisk ut med tanke på aerodynamikk virkelig er det  Trenden blandt rammeprodusentene som bruker vindtunnel er nettopp de tingene jeg nevnte. Se på Cervelo S5, for eksempel. OL-syklene ser litt ut som noen har laget noe som ser aero ut, uten å utvikle (ikke bare teste én gang) i vindtunnel.
Redigert av Tor Arne; 28/07/2012 15:35.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: hnastrup]
#1451385
28/07/2012 15:34
|
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273 |
Nå er jo alle de punktene TA nevner laget vesentlig anderledes enn på f.eks en Cervelo S5 (som jo mest sansynlig er den mest aerodynamiske fellestartsykkelen på markedet, alt i alt).
Det er ikke altfor mange tilfeldigheter der heller.
Men jeg sier på ingen måte at dette ikke funker, men spørsmålet er ikke dumt.
/Are Nicolai
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451387
28/07/2012 15:37
|
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724
tobiast
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724 |
Ja. Bra jobba av Kristoff! Ikke like fornøyd med vinneren. +1 Syns LPN var meget sterk også. Produksjonen derimot var så som så ... for å si det forsiktig.
Redigert av tobiast; 28/07/2012 15:58.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: tobiast]
#1451423
28/07/2012 16:28
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256 |
Syns LPN var meget sterk også.
Produksjonen derimot var så som så ... for å si det forsiktig.
Tydelig at kommentatorene hadde noen svært små monitorer å kikke på... evt de trenger en tur til optiker.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451437
28/07/2012 16:45
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321 |
De sa i starten av sendinga at alle kommentatorene løpte rundt etter paraplyer for å kunne skimte noe i det hele tatt på monitorene sine, tror de hadde veldig uheldige solforhold der de satt. Ellers deilig med avbrekk fra TV2 og Eurosport sine sykkelkommentatorer 
Redigert av DuffMcShank; 28/07/2012 16:48.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: thamg]
#1451473
28/07/2012 17:27
|
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724
tobiast
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2003
Innlegg: 1,724 |
Syns LPN var meget sterk også.
Produksjonen derimot var så som så ... for å si det forsiktig.
Tydelig at kommentatorene hadde noen svært små monitorer å kikke på... evt de trenger en tur til optiker. Tenkte mest på bilder og (mangelen på) grafikk. At de ikke kan ha en klokke som viser avstand til hovedfeltet er jo helt utrolig. Bildene var også merkelige. Lange sekvenser med filming forfra...?
Redigert av tobiast; 28/07/2012 17:28.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451521
28/07/2012 18:59
|
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316 |
Befriende lite laktatsnakk hos NRK-gjengen.
!! +1 !!
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451592
28/07/2012 20:40
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321 |
Synes de manglet noen direkteinnslag fra en avdanket syklist i ammetåka i 320x200 webcam-oppløsning 
Create the problem and sell the solution
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: DuffMcShank]
#1451671
28/07/2012 22:04
|
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,488
Erlend L
Veteran
|
Veteran
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,488 |
Ellers deilig med avbrekk fra TV2 og Eurosport sine sykkelkommentatorer. Jeg så innspurten to ganger med hhv Eurosport (Roberto Vacchi) og NRK (Jann Post, Kurt Asle Arvesen og Dag Erik Pedersen), der kom etter min mening Vacchi absolutt best ut. Vacchi hadde feks ingen problemer med å fastlå at columbianeren var Uran; jeg synes også at han var langt mer engasjert i innspurten, selv om ingen svensker var med finalen.
Tursyklist og hobbytriatlet.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Erlend L]
#1451703
28/07/2012 22:44
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928 |
Jeg så innspurten to ganger med hhv Eurosport (Roberto Vacchi) og NRK (Jann Post, Kurt Asle Arvesen og Dag Erik Pedersen), der kom etter min mening Vacchi absolutt best ut. Vacchi hadde feks ingen problemer med å fastlå at columbianeren var Uran; jeg synes også at han var langt mer engasjert i innspurten, selv om ingen svensker var med finalen. Arvesen hadde vel strengt tatt ingen problemer med å se at det var Uran med en gang heller? Selv når produsenten presterte å få feil navn på skjermen var jo Arvesen like sikker på at det var Uran.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: Tor Arne]
#1451776
29/07/2012 08:12
|
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667 |
Jeg syns det er en rar rammeform hvis de har satset på aerodynamikk. Stor avstand fra fremhjul til underrør, ingen forsøk på å skjule bakbrems, mye luft bak seterør og høyt åpent område bak styrerøret. Det er ingen tilfeldigheter bak rammedesignen. Det er ikke alltid slik at det som ser logisk ut med tanke på aerodynamikk virkelig er det  Trenden blandt rammeprodusentene som bruker vindtunnel er nettopp de tingene jeg nevnte. Se på Cervelo S5, for eksempel. OL-syklene ser litt ut som noen har laget noe som ser aero ut, uten å utvikle (ikke bare teste én gang) i vindtunnel. Du glemmer at rammeprodusentene faktisk må selge produktet sitt. Derfor må de lage noe som ser fristende ut for markedet der ute. Det er ikke sikkert produsentenes sykler er virkelig så aerodynamiske som man tror, men det gjør ingenting så lenge de får oss til å tro det  Det er ingen noen tvil om at Britenes sykler var de styggeste i feltet, men den fungerer. Den er konstruert med kun et formål: å gå raskest mulig.
|
|
|
Re: OL-syklene til Cav og Wiggins.
[Re: hnastrup]
#1451795
29/07/2012 08:59
|
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273 |
Hva vet du om denne sykkelens funksjon?
Det er vel få som mener at Cervelo S5 er en spesielt pen sykkel.
Jeg tror ikke at aerosykler fra Scott, Specialized, Cervelo, Canoyn, Ridley osv osv hadde hatt så mange fellestrekk som avviker fra britenes sykler hvis det ikke hadde spilt inn positivt ifm med aerodynamikk.
Det samme gjelder jo de fleste temposykler på markedet i dag, som jo har fokusert i enda større grad enn fellestartsyklene fra de respektive produsentene på de tingene som blant annet TA nevner (fordi de fleste produsenter opplever at den mest mulig aerodynamiske rammeformen ikke er den letteste, stiveste eller mest komfortable, og derfor ikke egner seg til alt).
Selvfølgelig vil alle sykkelmerker selge flest mulig sykler, men forklaringen din tror jeg blir altfor lettvindt og enkel.
/Are Nicolai
|
|
|
|
|