Blir tøft å se hvordan denne blir,skal selv muligens få bygget sykkel på samme ramme(bare den matt sort/grå dekor) Selv tenkt å bygge med full xt,fox talas rlc,crank brothers cobalt 3,evt easton ea90. +++
A
Redigert av speedup; 27/07/201218:26.
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
Re: Byggetråd Santa Cruz Highball Carbon 29er
[Re: Dagsven]
#145112628/07/201205:53
Når det gjelder frakt osv. fra utlandet har jeg gjort meg følgende erfaringer. Bestilte fra R2-bike på fredag og pakken kom mandag med DHL. Sjafør ringte og avtalte levering. Helt utrolig raskt og bra service. Bestilte styrelager fra UK og de sendte med TNT. Makan til dårlig service har jeg aldri vært med om. Helt umulig å få tak i sjafør (de vil ikke utgi nr.), support kunne ikke garantere at sjafør ringte og hvis jeg ikke var hjemme ble pakken tatt med tilbake til Lillestrøm. Lillestrøm er 1,5 t kjøring for meg. Så folkens TNT er fyfy!!
Jeg hadde stikk motsatt opplevelse med TNT for to uker siden. Sjåfør ringte meg opp to ganger, og fikk levert til noen snekkere som holdt på i huset mitt mens jeg var i syden. Svært fornøyd!
Jeg hadde stikk motsatt opplevelse med TNT for to uker siden. Sjåfør ringte meg opp to ganger, og fikk levert til noen snekkere som holdt på i huset mitt mens jeg var i syden. Svært fornøyd!
Fin sykkel!
Sikkert stor forskjell på sjafører her. Bare rot med min forsendelse.
Da var Santan klar. En stor takk til Lasse Bråthe på Proff Sykkelservice for hjelp til montering.
Vekt blei 9,2 kg uten pedaler med tungt sete (280 gram) Med nytt sete og noen små justeringer er denne under 9 kg. Dette er jeg veldig fornøyd med da det er fult XT system og ikke XTR.
På testturen idag må jeg bare si at sykkelen er helt utrolig stiv og responsiv!! Flyter som en drøm i terrenget og klatrer noe sykt. Hjulene fra AMC føler jeg var et røverkjøp!! De veier kun 1400 g settet og er veldig stive. Alt i alt er jeg veldig fornøyd!
Jeg er fortsatt litt SRAM-fan så det blir XX gir og krank, I-link wire, Formula RX bremser fra en defekt ramme, Sid XX WC, Ritchey Superlogic styre (har et liggende, men byttes til flatt etterhvert) Edge/Enve hjul (kanskje Roval Control SL når den skal lettes litt ekstra) Sete og setepinne får den inntil videre låne av storebror, en Tallboy som kanskje skal lettes litt i vinter.
/Audun
#145426401/08/201222:18
Jeg kjøpte også min på Sykkelboden, de er klart billigst på pris i de butikkene jeg sjekket. Raske har veil.pris som er høyere enn den de både de og importør har på sine nettsider, drøye 14K.
Jeg fikk god pris på Sykkelboden Ski.
/Audun
#145505602/08/201220:21
Helt ærlig? Den var helt magisk:)). Min 26" er på ingen måte en dårlig sykkel men 29ern føltes så rask og trygg at jeg følte jeg hadde ett ekstra gir. Ramma er pinnestiv allikevel komfortabel!