Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problem med bytte av klosser Avid Elixir 5

Problem med bytte av klosser Avid Elixir 5 #1450114 26/07/2012 10:43
H
Håkonb Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg har tatt av de gamle klossene på skivebremsene (Avid Elixir 5) og skal sette inn nye. Men jeg får akkurat ikke plass til både klossene og skiva.
Nå har jeg presset inn de greiene inne i bremsen som dytter på klossene så hardt jeg kan, men får dem liksom ikke helt inn. De står ut nesten en mm på hver side inni der.

Hva er trikset for å få dem helt inn?

Re: Problem med bytte av klosser Avid Elixir 5 [Re: Håkonb] #1450129 26/07/2012 11:14
ledfly Offline
Entusiast
Entusiast
du må nokk åpne lufte skruen ved hendel for og lette litt på trykket i systemet, bare og klemme litt på stemplene når du åpner skruen så kommer det ut veske, men det er ikke my som er forskjell mellom bra trykk og dårlig så det er sagt

Re: Problem med bytte av klosser Avid Elixir 5 [Re: Håkonb] #1450144 26/07/2012 11:42
Espen Offline
More than words
More than words
Då må presse inn stemplene. Ta ut klossene og press inn hvert stempel helt inn.
Ikke åpne noen skruer, med mindre du/noen har overfylt systemet på forhånd.

Overfylling kan skje hvis man lufter/fyller på mer bremsevæske, uten å ha stemplene presset inn.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Problem med bytte av klosser Avid Elixir 5 [Re: Håkonb] #1450199 26/07/2012 13:24
H
Håkonb Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg presset inn stemplene så hardt jeg kunne først, men de gikk rett og slett ikke helt inn.
Men da jeg åpnet opp lufteskrua og klemte inn, piplet det ut noen dråper væske og stemplene gikk lenger inn. Vet ikke om de har vært overfylt fra før. De har funka fint siden jeg kjøpte sykkelen for to år siden, helt til i det siste da klossene begynte å bli for slitte. Har ennå ikke luftet bremsene, og det er kanskje på tide det også.

Uansett: takk for hjelpen! Nå kan jeg sykle igjen.

Moderator  support