Den bagen du lenker til har en hard bunn og et forholdvis tynt trekk for å dekke til sykkelen. Måten du pakker ned sykkelen på er at du tar av hjulene, og fester sykkelen til koffertbunnen i hjulfestene. Dermed står den stødig oppi baggen. Hjulene legges i poser på innsiden av bagen. En kompis av meg brukte denne bagen på en tur til Mallorca i vår, og den funket utmerket.
Selv har jeg Evoc-baggen, og kan trygt anbefale den. Jeg har inntrykk av at den gir betydelig bedre beskyttelse enn B&W-baggen. Etter å ha pakket ned sykkelen, så hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å kaste den ned trappa. Les gjerne dette reviewet:
http://www.velonomad.com/reviews/evoc-bike-travel-bag-review/En annen ting som er verdt å nevne i forhold til koffert vs bag, er at koffertene gjerne blir håndtert mer brutalt av stuere og flyplasspersonale, slik at hjul og håndtak på kofferten kan bli ødelagt. En myk bag som gir inntrykk av å inneholde en sykkel, blir håndtert med varsomt, og (forhåpentligvis) ikke kastet rundt og stablet oppå hverandre.
Hardcase:
+ Utmerket beskyttelse
- Tung
- Pris
- Får hardere medfart av stuere
Bag:
+ Lett
+ Pris
+ Enkel å pakke bort
- Litt dårligere beskyttelse