Vel, jeg er i en liten krisesituasjon. Jeg trenger sårt en ny terrengsykkel før birken. Jeg har allerede en Wheeler eagle 40, men den er ALT for stor! I fjor kjøpte jeg min første skikkelige terrengsykkel i en butikk hvor jeg stolte på selgerne. Den gang hadde jeg null peiling på sykkel, jeg visste bare at jeg ville ha en god sykkel som kunne brukes på terrengritt. Nå, etter ett år, har jeg deltatt på mitt aller første ritt, Valdresrittet, og jeg har aldri hatt så vondt i ryggen noen gang, og var på gråten flere ganger og var på nippe til å gi meg, men fullførte på en OK tid. Den siste tiden har flere påpekt at de syns jeg har stor sykkel, og vel, jeg kan vel nå si meg enig. At jeg ikke har funnet ut av det før er min egen feil, men jeg har ikke vært på mange langturer og i terrenget har det fungert veldig greit. Jeg er en smule irritert over at jeg har blit solgt en sykkel som er alt for stor, spesielt når jeg går til en sykkelforhandler som nybegynner og stoler på at det skal gi meg den rett sykkelen for meg, men uansett er vel det litt for sent nå...
Så slik er situasjonen, jeg trenger en ny terrengsykkel som jeg kan gjennomføre birken med. Jeg er 167 høy, og trenger vel en 16" /s. Jeg håper på å få solgt min wheeler, evt byttet den i en som er litt mindre. Prisen bør være under 10000, da jeg ikke har så veldig mye penger til et mellomlegg mellom salg av sykkel og kjøp av ny. Er det noen som vet om en sykkel som kan passe meg?