Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag til flerdagstur i fjellet?

Forslag til flerdagstur i fjellet? #1448336 23/07/2012 14:42
G
Ghast Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Hei,
Har noen et eller flere forslag til langtur i fjellet?

Utstyr blir enten fulldempet med lett ryggsekk og dertil overnatting på DNT-hytte el. Eller stiv bakramme og B.O.B sykkeltilhenger fylt opp med telt og annet overnattingsutstyr.

Start og sluttpunkt bør helst være i nærheten av offentlig transport som kan ta med sykler (og evt. tilhenger), varighet 4-8 dager.

Jeg har vurdert å finne en trase fra Oppdal, via Røros og Femunden og videre sørover til Alvdal eller annet sted i Østerdalen. Har noen konkrete tips til en slik tur?

Alle innspill mottas med takk!

Re: Forslag til flerdagstur i fjellet? [Re: Ghast] #1448350 23/07/2012 15:14
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flerdagers tur på FS og liten sekk leter jeg etter selv. Runemm pluss et par andre har noen forslag som starter oppe i Rondane/Trollheimen (tror jeg). For min egen del har jeg lagt dette litt på hylla og stikker opp i områdene rundt Rondane med dagsturer som utgangspunkt når/hvis været blir bra.
Hvis du vil hamre grus med henger og HT så kan du jo starte på Myrdal stasjon og sykle østover mot Geilo på Rallarvegen, videre fra Geilo (litt ned)og opp på Holsåsen og inn mot Reineskarvet for så å krysse Nordfjella ned til Hemsedal. Hvis du ikke har fått nok da så kan du ta "Panoramavegen" over Lykkja og Vaset ned til Fagernes for så å ta bussen hjem derfra. Med unntak av et par mil på asfalt fra Haugastøl til Hol pluss noen km fra Hemsedal til Lykkja så vil du ferdes på grusveier høyt til fjells.
Edit: Glemte at det går en grusvei på sørsiden fra Geilo ned mot Hol. Den er en del av Skarverittraseen. Hvis du velger denne så er det bare en km igjen til grusvegen opp til Holsåsen.

Redigert av sanouka; 23/07/2012 15:18.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Forslag til flerdagstur i fjellet? [Re: sanouka] #1449579 25/07/2012 09:18
G
Ghast Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Takk for svar!
Det ligger an til at det blir tur med HT. Start fra Oppdal, via Orkelsjøen, ned Einunna til Folldalen, opp over Savalen, via Vingelen til Tolga, og videre til Rendalen, og kanskje tog ut fra Hanestad.

Moderator  support