Jeg har hatt problemer med at kaliperen har skubbet borti skiva på sykkelen. Så leste jeg litt rundt på internett og fant ut at jeg måtte løsne kaliperskruene litt for så og holde bremsehendelen inne, for deretter å skru igjen kaliperskruene igjen. Dette ble gjort....MEN....Jeg skrudde de skruene alt for mye ut, og når jeg skulle holde inn bremsehendelen så sprutet det olje ut. Jeg forta meg å skrudde på. Jeg vet i ettertid at jeg skrudde alt for MYE ut. Hva gjør jeg nå?
Skal på førstegangsservice med sykkelen i morgen. Førstegangsservicen er gratis, men dette blir nok ikke gratis med tanke på at jeg har gjort det selv.
enig med RoyE her, skal vel ikke väre mulig å lösne kaliper og oppleve at det spruter ut olje ved sentrering. Hvis stempelet skal hope ut må man vel i hvertfall ta ut klosser
Skrudde på de to skruene, oppe og nede. Skrudde de alt for langt ut, og når jeg trykker inn bremsen da kom det ut litt olje. Men det gikk bra heldigvis, og den bremser godt fortsatt...Så virker som det gikk greit...Bare ble litt usikker når det kom olje ut..
Kommer det olje ut har du nok skrudd på feil skrue. For å sentrere kalipper så må du løsne skruene som fester kalipperen til ramme el. gaffel. Høres ut som du har løsnet selve skruen for påfylling/lufting av kalipperen
Skal på førstegangsservice med sykkelen i morgen. Førstegangsservicen er gratis, men dette blir nok ikke gratis med tanke på at jeg har gjort det selv.
Fikk presset alt inn, så det gikk bra..
Da du har fått ut olje/bremsevæske så bør du nok etterfylle og lufte bremsen men dette er fort gjort og i.o.m du skal på førstegangsservice i morgen så fikser de dette enkelt og greit.
kast i dekket kan være litt vanskelig å gjøre noe med.. kast i felgen er litt lettere. Om du skal ha sykkelen inn på førstegangsservice så si ifra om det ved levering, så får du det fikset med det samme.
Sier i fra til verkstedet i morgen. Håper dette blir så billig som mulig. Første gangen den er til service, så vet ikke hva som inngår i den førstegangsservicen når jeg har både bremsen og det kastet som skulle vært fiksa.....
Relativt vanlig feil å gjøre det der og da blir det søl. Løsne på de ytterste skruene som holder selve bremse enheten, så ser du etter at skiva ligger og går fritt fra klossene før du klemmer inn bremsen og strammer forsiktig. Strammer du for hardt er det lett å flytte alt ut av stilling igjen.
Jeg mener den var sånn når den var ny også jeg. Men da tenkte jeg ikke noe over det og trodde det skulle være sånn. Men hjulet skal jo gå rett når det ruller uten noe form for kast e.l
De sa det ikke var noe større og gjøre med. Etter denne gratis førstegangsservicen vurderer jeg å benytte meg av et annet verksted. Noen som vet om noen bra verksted som gjør ordentlig jobb og er god på pris?