Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

HED JET 5 Express vs Mavic Cosmic Carbon SL

HED JET 5 Express vs Mavic Cosmic Carbon SL #1445393 18/07/2012 11:26
D
Duddelmus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Ohoi alle sykkeleksperter!

Jeg vurderer innkjøp av noen nye hjul og ser etter noen karbon-clinchere med aluminium bremsebane. Etter titting frem og tilbake, og sikling på mange av de dyrere modellene har jeg kommet frem til at det står mellom to sett:

HED JET 5 Express kr 8.835,-
Mavic Cosmic Carbon SL kr 6.698,-

Noen som har noen erfaringer med disse, og kan komme med noen punkter som kan gjøre valget mitt enklere? Annet enn utseende og en liten forskjell i vekten kan jeg ikke nok om hjul til å klare å bestemme meg, eller forsvare prisforskjellen.. ICON_TONGUE

Re: HED JET 5 Express vs Mavic Cosmic Carbon SL [Re: Duddelmus] #1445466 18/07/2012 14:04
anderz Offline
Besatt
Besatt
Jet 5 har jo en mye mer moderne felgprofil enn Cosmic Carbon SL så de er mindre følsomme for sidevind. Den er torodial på lik linje med Stinger (og Enve SES/Zipp pre Firecrest)

Slik ser profilen til J5E ut i snitt:

Mens CC SL ser slik ut:

Ellers er begge hjula temmelig skuddsikre og holder høy kvalitet så det er opp til deg og lommeboka om Jet 5 er verdt de ekstra kronene. Uansett valg er det meget gode hjul.

Re: HED JET 5 Express vs Mavic Cosmic Carbon SL [Re: Duddelmus] #1445494 18/07/2012 15:25
D
Duddelmus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
D
Ah, glimrende! Det visste jeg ikke om HED-ene. Dette i tillegg til utseende gjør HED-ene særdeles fristende. ICON_SMILE

Om lommeboken er like glad for det valget får skatteoppgjøret til onsdag bestemme.. ICON_TONGUE

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå