Hei!
Er ny her på forumet, er bitt av sykkelbasillen. Har fra før en Bros Magic XT som jeg er meget fornøyd med, men nå tror jeg at tiden er inne for en landeveisykkel. Har en haug av tanker rundt dette, og ser at det kan være mulighet for litt hjelp her inne.
Det står for min del mellom to sykler:
Bros Ultimate, full Ultegragruppe, en vekt på 6.9 kg, noe som frister veldig.
Legger ved et bilde et av herligheten
Den andre sykkelen som skriker til meg er en Orbea Orca Bronze.
Legger ved et bilde av denne også.

Denne er nok litt mer kjent for dere her, men kan fortelle kjapt om den også, også her er det full Ultegra, men her med elektrisk gir, altså Di2. Teknologifrelst som jeg er, så sikler jeg veldig på elektrisk gir, og etter kort prøving av dette, så frister det ikke akkurat mindre... Det som er litt negativt her, er at denne veier ca 8.2 kg. Denne er utstyrt med Mavic Aksium hjulsett, som er med på å dra vekta opp. Kan det stemme at disse er rundt 2 kg? Hvilket hjulsett kunne gjort denne sykkelen lettere? Shimano Rs80?
Bros'en frister med et design jeg synes er penere, og en lettere vekt. Orbea frister meg veeeldig med Di2, men trekker ned på vekt, og litt "kjip" løsning på kabelføring til gir ned langs ramma. Jeg foretrekker i første omgang clincher-dekk, så det må nok uansett monteres på Bros'en, noe som nok vil trekke vekta litt opp.
Jeg er i den heldige posisjon at jeg har innkjøpspris på disse syklene, noe jeg også har på deler, så om jeg må bytte ut Mavic med Shimano Rs80(eller noen andre forslag), så er ikke det noe problem.
Jeg ser nå at dette ble jo en lang tekst etter hvert, men hvis du fortsatt henger med, hva ville du gjort?