Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

førstegangskjøp av racersykkel (felt f4?)

førstegangskjøp av racersykkel (felt f4?) #1443868 15/07/2012 01:22
T
thoridol Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
T
skal kjøpe racersykkel for første gang,så er ikke veldig kyndig i faget. har syklet en del,men da med terrengsykkel.

ble anbefalt felt f4 til den nette sum av 19 900,- av forhandler,og lurte på om noen av dere med litt bedre peil hadde noe å tilføye angående denne? legger ved en link...

http://www.sykkelzentrum.no/index.php?pa...t&Itemid=76

synes i utgangspunktet at 20 000 er mye å legge i en sykkel så tidlig,men så er planen at den skal brukes mye. tenker da både til trening og ritt.

tilbakemelding mottas med takk:-)

Re: førstegangskjøp av racersykkel (felt f4?) [Re: thoridol] #1443899 15/07/2012 08:26
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg kjenner ikke denne sykkelen i det hele tatt, men jeg vil bare nevne at det finnes mange meget gode alternativer til denne (i denne prisklassen) - og det finnes utallige sykler som koster vesentlig mindre, men som fortsatt er meget gode.
Videre er det mulig å kjøpe brukt sykkel (til en vesentlig lavere pris), og nå på ettersommeren (etter TdF) pleier det å være mange gode tilbud i sykkelbutikkene (dvs vesentlig mer enn 20% rabatt).

Uansett hva sykkelen koster, er det aller viktigste at den passer til kroppen og bruksområdet ditt. Førstnevnte finner du bare ut ved å prøve, og om du er ny i faget må du nødvendigvis prøve flere forskjellige sykler for å gjøre deg opp en mening om hva du liker.

Re: førstegangskjøp av racersykkel (felt f4?) [Re: thamg] #1443978 15/07/2012 13:39
?
Øsaas Offline
Fersking
Fersking
?
Jeg kjøpte en Felt f4(2009 mod) brukt på finn og har sykklet ca 4500km på den(1,5 sesong) og har vært med på 4 ritt. felt f4 er en god og stiv sykkel som ligger på "nest øverste hylle" jeg ville ikke ha kjøpt noe "dårligere" sykkel en dette med tanke på ritt deltagelse. hjul settet som sitter på bør kanskje skiftes ut til noe bedre. dette er en sykkel du kan "vokse " med og bruke noen år. mange som kjøper en billig alu racer med dertil simple komponenter ender fort opp med å handle ny sykkel etter kort tid.
Ø.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå