Testet å kjøre downhill i tryvann i dag. Aldri kjørt DH sykler før. Uten sammenligningsgrunnlag i de samme bakkene med stisykkelen er det vanskelig å si hvor mye forskjell sykkelen gjorde, men ble raskt en del tøffere på å ta hopp enn på stisykkelen. (Har jo også noe med preparerte landingssoner å gjøre), men det ble ikke noen automatisk mot-maskin på de større hoppene (Men det får da være måte på)
Tenker jeg må ta stisykkelen opp dit en dag og sammenligne.
Andre observasjoner:
Leatt: godt som umerkelig å ha på. Bruker du helhjelm er ikke dette noe å tenke på en gang. Det er helhjelmen som er slitet ikke kragen.
POC-bone kne/ankel. Fatastisk behagelig å bruke. Bortsett fra litt gnag ved ankelen var deisse noe av det mest behagelige av knebeskyttere jeg har prøvd. (Men ikke kompatibelt med masse tråkking p.g.a. nevnte gnagsone samt vekt)
DH sykkelen: Forferdelig dråg om man har mista for mye fart og må tråkke seg gjennom gjørmehull. Og hvor lavt skal det setet egentlig. Har masse slitasje på hekken av buksa jeg brukte fra kontakt med hjul (Joda jeg står mesteparten av tiden, men det er greit å kunne sitte når man kjører svinger uten for mye hopp) Satte opp setet så langt jeg turte, det var fortsatt masse å gå på før det ville ha kommet i veien når jeg står. Ellers så spiser den nok det meste av grovt underlag, desverre ikke så mye å teste akkurat det på i tryvann uten å måtte kjøre noen drøye hopp først.
Redigert av sverreb; 14/07/2012 19:46.