Takk for linken. Der står det " ¹Selv om du kan ha på deg pulsmåleren i vann, sender den ikke pulsdata når den er under vann."
Altså bare Polar som måler puls i vann.
Det står det garantert ikke.
310XT sender pulssignaler under vann men ikke GPS signaler.
Nå har Garmin kommet med modelen Swim som er skreddersydd til formålet men klokka de fungerer utmerked til svøming.
Det er bare å hoppe ut i vannet og svømme i vei.
Ja, 310 XTs pulssensor sender signaler under vann, men de når ikke frem til klokken.
Fra Garmins egen nettside som omhandler produktet: "MERK: Pulsdata registreres ikke for svømmeaktiviteter."
"Swim" like vel i vei med klokken du har, 310 XT kan oppgraderes med den softwaren som kalkulerer distanse og fart under svømming, står det på produktsiden. Ingen av klokkene registrer GPS-data under vann, men i 910 XTs tilfelle kalkulerer den seg frem med GPS-signaler mottatt over vannflaten i et svømmetak overlappet akselerometermåling innebygget i klokken (likt magnetsensor på hjulet som overlapper GPS i tunnel). Om 310 XT har samme akselerometer aner jeg ikke.
Polarklokken RX 5s pulssensor sender signaler på to frekvenser (som klokken så langt er alene om av Polarmodellene til å kunne lese), det ene signalet bærer gjennom vann. Så vidt jeg har fått med meg er den ganske alene om det. Hverken 910 XT, Swim, 310 XT, RX 3, eller RCX 800, måler puls i vann. 910 XT og Swim kan dog analysere svømmeøktens pace, fart, og andre ting svømmere måler.