Jeg må desverre selge min Salsa Spearfish, da den viser seg å være litt for liten for meg på 193cm. Tok en sjanse på å bestille str. 20/L, men skulle nok hatt XL... Er du mellom 180 og 191 så burde dette være rett størrelse for deg.
Ramma er kjøpt fra USA høsten 2011, og er bygget opp her i Norge. Sykkelen har gått ca 400 km, noen små bruksmerker er det, men sykkelen er hel og fin. Det er en utrolig god og lett sykkel, veier 11,06 kg uten pedaler.
Sykkelen/ramma har fått enormt gode tilbakemeldinger rundt omkring, og er nesten ikke å få tak i hverken ny eller brukt. Mye fordi man får svært mye for pengene ved å kjøpe Salsa Spearfish. Se eks. her:
http://www.mtbr.com/cat/bikes/29er-fullsuspension/salsa-cycles/spearfish/prd_456074_7787crx.aspxPå ramma er det en Rock Shox Monarch bakdemper, 80mm. Øvrig spec:
Manitou Minute 100mm gaffel
FSA Afterburner 2 delt, 175 mm, 40/28, BB30
Notubes Crest hjulsett
Maxxis Crossmark 29x2,1 dekk (slangeløst satt opp).
Bontrager styre, stem og setepinne.
Selle Italia SLR sete
XTR 975 skivebremser
XO twistere
XO bakgir
Shimano 105 forgir
XT kasset - 9 delt
KCNC gold kjede
Truvativ PF BB30 kranklager
Cane Creek ZS-3 styrelager, styrerøret er tapered.
Selges for 20000 kr.
Et alternativ for meg er å selge ramme med krank, kranklager, styrelager og forgir for 7000 kr, da kan jeg beholde resten av delene til å bygge meg en ny 29 fulldemper i 100% riktig størrelse. Ramma legges derfor også ut under: Salg deler.
Ytterligere bilder kan fås på forespørsel.