Burde funnet ut litt mere når det gjelder sykkelmuligheter før jeg dro. Finnes et nettforum a la terrengsykkel.no. Var litt inne der før jeg dro, google translate er gull.
Vi leide ikke bil da det var kort til buss og med min familie kostet det skjorta å leie stor nok bil.
Det var sykler til leie overalt, men billige halvdempere med acera gir og bagasjebrett, veide sikkert 15-18kg, men det gjorde nytten.
Det er veldig varmt for oss nordboere der, så et tips er å starte sykkelturen tidlig.
Fant noen sykkelstier/veier rundt på øya utenfor Trogir. Var et par steder hvor det var ok stier.
Men skulle hatt bil og kommet meg opp i fjellene bak Trogir.
Var i kontakt med noen sjapper som leide ut sykler og det var liten forståelse for bedre sykler. Kun en kar ringte rundt til kameratene sine og fant en som kunne leie meg en Cannondale fulldemper med 120mm vandring for 50 euro dagen.
Inne i Split er det visst en park hvor det er flott å sykle, rakk ikke innom der da jeg lette Split rundt etter god sykkelbutikk.
- Noe jeg ikke fant. Var bare noen sjapper med dårlig utvalg. Flere sykkelbutikker hadde gått dukken. Og jeg som traska rundt i 4 timer på selveste bursdagen min for å finne superdupersykkelbutikk...