Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier?

Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? #1440986 09/07/2012 12:40
sindrer Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har tenkt en tur til Trogir i Kroatia, 10 minutter nord for Split.

Noen som har noen tips?

Sindre R.

Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: sindrer] #1558401 16/02/2013 11:15
A
AslakE Offline
Fersking
Fersking
A
Skal til Kriatia i sommer, i nærheten av Trogir. Hvilke erfaringer gjorde du deg?

Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: AslakE] #1558408 16/02/2013 11:44
G
gedil Offline
Fersking
Fersking
G
Har vært flere ganger i Kroatia, og spesielt i området Primosten, som ligger 30 min med bil nord for Trogir. Fantastike sykkelforhold både, både på terreng og på landevei utenom hovedveiene. Finn landsens veier ovenfor hovedveien mellom Trogir og Sibenik. Det jeg mener er å sykle på veiene som ligger inn i landet fra hovedveien langs kysten. Det er også utviklet et merket sykkelsti system som er veldig bra i dette området. Ta med dekk og slanger fra Norge da det kan være vanskelig å tak i god kvalitet i sportsbutikkene.

Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: sindrer] #1558460 16/02/2013 15:11
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
http://www.max-rent.com/index.htm

Disse befinner seg både på Ciovo og i Trogir og leier ut Scott, Schwinn og Specialized skriver de. Aner ikke noe om kvalitet etc men finner det ut til sommeren. Skal til Ciovo.

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: sindrer] #1558822 17/02/2013 20:06
sindrer Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Burde funnet ut litt mere når det gjelder sykkelmuligheter før jeg dro. Finnes et nettforum a la terrengsykkel.no. Var litt inne der før jeg dro, google translate er gull.

Vi leide ikke bil da det var kort til buss og med min familie kostet det skjorta å leie stor nok bil.

Det var sykler til leie overalt, men billige halvdempere med acera gir og bagasjebrett, veide sikkert 15-18kg, men det gjorde nytten.

Det er veldig varmt for oss nordboere der, så et tips er å starte sykkelturen tidlig.

Fant noen sykkelstier/veier rundt på øya utenfor Trogir. Var et par steder hvor det var ok stier.

Men skulle hatt bil og kommet meg opp i fjellene bak Trogir.

Var i kontakt med noen sjapper som leide ut sykler og det var liten forståelse for bedre sykler. Kun en kar ringte rundt til kameratene sine og fant en som kunne leie meg en Cannondale fulldemper med 120mm vandring for 50 euro dagen.

Inne i Split er det visst en park hvor det er flott å sykle, rakk ikke innom der da jeg lette Split rundt etter god sykkelbutikk.
- Noe jeg ikke fant. Var bare noen sjapper med dårlig utvalg. Flere sykkelbutikker hadde gått dukken. Og jeg som traska rundt i 4 timer på selveste bursdagen min for å finne superdupersykkelbutikk...

Sindre R.

Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: sindrer] #1558846 17/02/2013 20:48
T
T2_ Offline
Entusiast
Entusiast
T
Skjønner at jeg gjør rett i å ta med egen sykkel til sommeren.
Skal til Krk og Hvar. Noen som har syklet der?

Terje
Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: donnerwetter] #1559274 18/02/2013 20:20
G
gedil Offline
Fersking
Fersking
G
Er helt enig i at det er vanskelig å leie brukbar sykkel. Tar bestandig med egen hjemmefra (MTB). Da er alle myligheter åpne til å velge lite traffikerte asfaltveier, lokale grusveier og stier.
Hvis du tar bil til Marina, ca 5-10 min kjøring nord/vest i retning Sibenik, har du et godt utgangspunkt for flotte sykkelveier. Hvis du ikke gidder å sykle bakkene opp i fjellene kan du ta av midt i Marina og kjøre 2-3 km oppover. Da har du alle muligheter. Beveg deg på sykkel mot nord/vest og du har et uttall av små og store veier å velge på.

Re: Kroatia/Trogir/Split Sykkelbutikker/utleie/stier? [Re: gedil] #2400051 24/04/2017 08:16
O
olaho Offline
Medlem
Medlem
O
Skal til Trogir-området i sommer, og lurer på om det har skjedd noe her når det gjelder utleie av brukbare landeveissykler. Noen som har tips?

Moderator  support