Trene etter jobb
|
Trene etter jobb
06/07/2012 14:29
|
A4-Biorobot
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg lurer litt på hvordan andre på forumet har erfaringer med trening etter jobb.
Jeg trenger litt overskudd for å kunne ha det gøy i terrenget. Jeg merker når jeg kommer seint hjem fra jobb, og det er stort sett hver dag, at jeg har vondt i huet, og føler meg slapp og jævlig, og aller helst vil sove. Dessverre spiller ikke da alltid værmeldinga på lag.
Jeg er ikke den eneste her i verden som har en arbeidsgiver som driver rovdrift på kroppen min, eller er som en jævla fuckings slave i et horesystem. Det er da nok av folk med skikkelig tungt fysisk arbeide. Jeg vet ikke, hva gjør dere andre? Amfetamin og ut på sykkeltur? Merker jeg er drittlei av å kjøre landeveisturer fordi jeg er for dau til å kjøre i terrenget.
Byttet profil, ny er "Bioroboten"
|
|
|
Re: Trene etter jobb
[Re: A4-Biorobot]
06/07/2012 14:44
|
henrikh
Ringrev
|
Ringrev
Hva jobber du med? min erfaring er att kl-fem-sløvheten har en tendens til å forsvinne så fort adrenalinet begynner å strømme. er nesten alltid glad for å ha dratt, selv om det ikke alltid frister noe særlig i forkant! pass deg for dørstokkmila 
|
|
|
06/07/2012 15:35
|
Cervin
Veteran
|
Veteran
Jeg har ennå til gode å angre på at jeg har tatt meg en tur i skauen, selv når jeg føler meg som 150kg og er dødstrøtt. Det gir seg etterhvert.
Jeg jobber jo som fisker, 2 uker på 2 fri. Mens jeg er på jobb trener jeg litt hver kveld, annen hver kveld med situps og pushups, annen hver kveld med strikk.
Det gjør at jeg er en av de få som ikke plages spesielt mye av vond rygg lengre, og det gir meg litt mere energi.
Her hjemme blir jeg litt slappere da det som regel tar et par dager å komme seg etter 2 uker på jobb. Jeg prøver å få syklet masse, og det pleier å bli en del, og svømmer som regel en gang eller 2 mens jeg er hjemme. Men det blir mindre trening.
Always looking for the next trail.
Kristiansand Sykkelpark
|
|
|
06/07/2012 17:38
|
Danfea
Avhengig
|
Avhengig
drikk herballife og legg om kosthold, så får du en bedre flyt på dagen og har mer overskudd. Funka for meg:)
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
|
|
|
06/07/2012 18:07
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Jeg er ikke den eneste her i verden som har en arbeidsgiver som driver rovdrift på kroppen min, eller er som en jævla fuckings slave i et horesystem. Det er da nok av folk med skikkelig tungt fysisk arbeide. Jeg vet ikke, hva gjør dere andre? Amfetamin og ut på sykkeltur? Merker jeg er drittlei av å kjøre landeveisturer fordi jeg er for dau til å kjøre i terrenget.
For min del handler det mye mer om stress/mestringsnivå enn tempoet, men jeg må innrømme at jeg ikke jobber fysisk hardt. Jeg har avfunnet meg med, som anonymous13 er inne på, er at en megakrevende jobb gjør at man ikke har like mye overskudd på andre arenaer. Problemet er at hva som utgjør en krevende jobb er veldig individuelt, så det å bruke andre som målestokk som regel bare ender i frustrasjon. Noen løper raskere enn deg, noen er smartere enn deg og noen kan kombinere en krevende jobb med masse trening. Jeg tviler på at det finnes noen supertriks som gjør at man orker mer, men for min del steg overskuddet enormt etter at jeg sluttet å fortvile over alle de tapte treningstimene og den dårlige formen.
|
|
|
[Re: Danfea]
06/07/2012 19:59
|
sl500
Ringrev
|
Ringrev
drikk herballife og legg om kosthold, så får du en bedre flyt på dagen og har mer overskudd. Funka for meg:) Den må du nesten utdype litt. Ikke skjønner jeg hvordan det fungerer med mindre kcal for å få overskudd. Greit nok at man får mere overskudd av å gå ned i vekt hvis man er overvektig. Jeg blir bare slapp og får vondt i hodet av å ikke spise det jeg trenger om dagen. Hva er poenget med å sulte seg på pulverkurer? Skal man ned i vekt er det bedre å spise litt mindre og litt riktigere er min erfaring.
|
|
|
06/07/2012 20:00
|
Tor Arne
Besatt
|
Besatt
Jeg kvikner som regel til bare jeg kommer i gang etter jobb.
|
|
|
06/07/2012 21:37
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
Jeg kan anbefale å ha en jobb som lar deg trene i arbeidstiden (med lønn).
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
07/07/2012 06:29
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva og når man spiser er veldig viktig for følelsen av energi. Å spise lite og uregelmessig gjennom dagen (ingen mellomåltider eller frukt) for så å trøkke i seg en stor og tung middag gjør de fleste slappe. Mitt råd er å spise litt oftere og heller ta en shake før trening som et alternativ til middag. Bare å begrense middagen litt hjelper mye. Husk å spise noe etter treningen.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
[Re: neonstz]
07/07/2012 16:33
|
WizVaz
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kan anbefale å ha en jobb som lar deg trene i arbeidstiden (med lønn). Jeg kan anbefale å ha en jobb hvor arb.giver ikke behandler folk som en jævla fuckings slave i et horesystem. (men med lønn er smart også her) I tillegg har jeg lært at det går, ja nesten er en forutsetning, å velge værmeldingen som noe positivt. "YES, da får jeg trent på Birken-forhold i dag også" litt kjipt hvis sola da feilaktig skulle gløtte gjennom, men har lært meg å leve med det også.... Jada, ille glad jeg se ;-)
|
|
|
11/07/2012 15:25
|
Danfea
Avhengig
|
Avhengig
Uddypning herballife: Ved å drikke herballife er det mye enklere å kontrolere inntaket av næring, og samtidig begrense seg til riktig næring. jeg bruker selv herballife, men uten målet om å gå ned i vekt, er selv 192,5 og 76kg. Det som ofte skjer er at man aldrig rekker frokost eller ikke orker tanken på frokost, da er det mye lettere å lage en shake kvelden før og sette den i kjølen. så napper du med deg den og drikker på vei til jobb. Lunch har jeg ikke tid til, lite folk på jobb om dagen, så da passer det perfekt med en 5-minutter og en shake og evt en bixit med bær.
Når du endelig kommer hjem så hiv innpå akkurat det du ønsker av middag(sef noe sunnt) og ordn en shake til kvelds.
Ved å gjøre dette har jeg hvertfall selv oppnådd mer stabilt blodsukker, raskere restitusjon, bedre humør og bedre mage(ja de første ukene bruker du mye tid på do, men det går seg til)
Funker for meg og funker på mange.
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
|
|
|
13/07/2012 18:09
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Jeg drar ofte ut/trener i 20.00 tiden. Overskudd da. Unga i seng. Lite folk ute. Lykt på vinter. Rett i dusj med shake og i seng etterpå. Får bedre recovery da enn å trene etter jobb når man er sliten. Trening skal være lystbetont!! Drit i dørstokkmila. Husk at TV gjør deg slave. Meste kan sees på nettTV eller PWR når det passer DEG. Og få deg en jobb du liker;)
Leave no trace - with fatbike
Diamant Apex 29Ltd 6,8kg Diamant Pinnacle R1 6,6kg Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg Surly Moonlander (solgt) Cannondale 1000w..
|
|
|
[Re: Danfea]
14/07/2012 01:26
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Uddypning herballife: Ved å drikke herballife er det mye enklere å kontrolere inntaket av næring, og samtidig begrense seg til riktig næring. jeg bruker selv herballife, men uten målet om å gå ned i vekt, er selv 192,5 og 76kg. Det som ofte skjer er at man aldrig rekker frokost eller ikke orker tanken på frokost, da er det mye lettere å lage en shake kvelden før og sette den i kjølen. så napper du med deg den og drikker på vei til jobb. Lunch har jeg ikke tid til, lite folk på jobb om dagen, så da passer det perfekt med en 5-minutter og en shake og evt en bixit med bær.
Altså, nå er jeg "notorisk" herbalife-hater, men som jeg ofte sier: bytter du ut herbalife med en av de andre produsentene så får du et sunnere og billigere produkt, selv om det kan gå litt bekostning av smaken (da andre måltidserstatterprodusenter ikke tilsetter sukker i sin). Utover det vil jeg si meg enig!
Trønder osv
|
|
|
24/07/2012 14:25
|
Danfea
Avhengig
|
Avhengig
skjønner du tenker på sykkermengden i herballife. har prøvd diverse andre måltidserstattere før, og det jeg selv føler med herballife er at det gir meg et komplett produkt/serie med produkter som gjør det enkelt. spesielt nå som 24 serien er ute. den er genial.
send pm om noen trenger;)
|
|
|
24/07/2012 14:43
|
BeefCake
Ivrig
|
Ivrig
Jeg lurer litt på hvordan andre på forumet har erfaringer med trening etter jobb.
Jeg trenger litt overskudd for å kunne ha det gøy i terrenget. Jeg merker når jeg kommer seint hjem fra jobb, og det er stort sett hver dag, at jeg har vondt i huet, og føler meg slapp og jævlig, og aller helst vil sove. Dessverre spiller ikke da alltid værmeldinga på lag.
Jeg er ikke den eneste her i verden som har en arbeidsgiver som driver rovdrift på kroppen min, eller er som en jævla fuckings slave i et horesystem. Det er da nok av folk med skikkelig tungt fysisk arbeide. Jeg vet ikke, hva gjør dere andre? Amfetamin og ut på sykkeltur? Merker jeg er drittlei av å kjøre landeveisturer fordi jeg er for dau til å kjøre i terrenget. Jeg har stort sett kun trening som starter ved 19-20:30 tiden. Det beste tipset jeg kan gi deg er helt klart å fokusere på riktig kosthold. Jeg er god på det i perioder, men sklir ofte ut, og det har så sykt mye å si. Spiser jeg riktig så sover jeg godt og jeg har mye mer overskuddenergi. Jeg får ikke den slapphetsfølelsen ved 16-18 tiden. I motsetning til deg så trenger jeg MYE mer energi for grus/landeveis sykling fremfor terreng. Terrenget er mer lekent og jeg glemmer fortere at jeg er sliten og pulsen er høy. På grus/landevei så blir det fort til at jeg sliter med å presse meg og begynner å telle svinger osv før jeg lar meg få lov til å gire ned f.eks...
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
24/07/2012 15:30
|
MrFrank
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har alltid med en 0,75 Shake, tilfeldigvis Herbalide, på jobb. Spiser frokost hjemme. Drikker en halv shake før lunsj og en halv etter. Så er jeg klar for trening rett etter jobb. Jeg erstatter ikke noen måltider. Shakeen er tillegg i harde treningsperioder. Har mye mer overskudd nå enn før.
Harde tider varer ikke evig. Harde folk gjør. Mobilnr 41 66 77 99
|
|
|
[Re: silverwrx]
25/07/2012 07:08
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg drar ofte ut/trener i 20.00 tiden. Overskudd da. Unga i seng. Lite folk ute. Lykt på vinter. Rett i dusj med shake og i seng etterpå. Får bedre recovery da enn å trene etter jobb når man er sliten. Trening skal være lystbetont!! Drit i dørstokkmila. Husk at TV gjør deg slave. Meste kan sees på nettTV eller PWR når det passer DEG. Og få deg en jobb du liker;) 
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
25/07/2012 07:14
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg er ikke den eneste her i verden som har en arbeidsgiver som driver rovdrift på kroppen min, eller er som en jævla fuckings slave i et horesystem. Det er da nok av folk med skikkelig tungt fysisk arbeide. Jeg vet ikke, hva gjør dere andre? Amfetamin og ut på sykkeltur? Merker jeg er drittlei av å kjøre landeveisturer fordi jeg er for dau til å kjøre i terrenget. NAV, anyone....... 
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
25/07/2012 07:32
|
A4-Biorobot
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Mange som får til å legge seg rett etter trening? Det gjør stort sett at jeg da sovner for sent, og sliter med trøtthet morgenen etterpå, for min del.
Byttet profil, ny er "Bioroboten"
|
|
|
25/07/2012 07:41
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Trikset er å IKKE dra hjem etter jobb, men stikke ut på tur rett fra jobb.
Jeg pleier ofte å gjøre det. Passer på å spise og drikke litt mot slutten av arbeidsdagen, når klokka er der skifter jeg kjapt.
Enten så starter jeg turen på sykkelen rett fra jobb eller så kjører jeg noen minutter dit jeg skal starte. Har varebil, så sykkelen står klar i bilen og det er bare å trille den ut.
Har hatt noen av mine beste turer på denne måten. Krever bare litt forberedelser kvelden i forveien eller om morgenen (best å gjøre det kvelden før har jeg funnet ut, om morgenen er jeg så trøtt at jeg fort glemmer noe).
Drar man hjem først blir man alltid distrahert eller får lyst å slappe av litt og mister masse tid. Tror det er like mye psykisk som lavt blodsukker.
|
|
|
25/07/2012 09:23
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Mange som får til å legge seg rett etter trening? Det gjør stort sett at jeg da sovner for sent, og sliter med trøtthet morgenen etterpå, for min del. Jeg hører dette stadig vekk, men skjønner det heldig vis ikke selv. Jeg kan stupe rett i seng og sove som en stein så fort jeg er ferdig med å svette. Om jeg ikke er særlig dehydrert sover jeg til neste morgen. Om jeg ikke har drukket nok våkner jeg rundt firetida med racerpuls og hodepine og hetetokter. Tydeligvis individuelt dette her. LarsB
|
|
|
[Re: krankdrev]
25/07/2012 09:57
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Trikset er å IKKE dra hjem etter jobb, men stikke ut på tur rett fra jobb. Tror du glemmer et triks i forkant av dette, nemlig å ikke ha barn For min egen del er treningen henvist til på vei til og fra jobb, samt legge barn mer eller mindre ferdig rigget for sykkeltur. Blir å utnytte de timene mellom barns og egen leggetid. Kommer selvfølgelig hjem helt überhypet etter et par timer på sti og uten snev av trøtt, men trøtt på jobben er uansett blitt en livsstil med to små i huset. Ps beste trikset er å ha kamerater i samme båt som også sette pris på å utnytte innimellom-tiden.
|
|
|
25/07/2012 12:46
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mange som får til å legge seg rett etter trening? Det gjør stort sett at jeg da sovner for sent, og sliter med trøtthet morgenen etterpå, for min del. Sliter selv litt med dette. Løser seg best ved å ta relativt kald dusj når jeg kommer hjem, og ikke pøse på med karbohydrater. Et par glass melk/sjokomelk + et par brødskiver holder oftest. Sørger jeg for at kroppen får kjølt seg ned skikkelig funker det fint. Ellers stemmer jeg for forslaget om å dra rett fra jobb. Kjør en blanding av sukkerholdig yoghurt og melk som "middag" på jobb, dra rett ut på tur. Evt legg klart tøy + sekk dagen i forveien, så visitten hjemme varer maks 30 min. Et annet triks er å skryte til venner og kjente av at du planlegger tur senere på dagen, da MÅ du ut for å bevare ditt gode navn og rykte...;)
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
|
|