Jeg mener å ha lest at Corima bruker skum når de baker felgene sine, og ikke pløse (som fjernes etterpå) som de fleste andre, og tror det er det vi ser.
Godt å se at Veloflex bruker ufargede lateksslanger i dekkene sine.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Er nok ikke noe heavy metal i disse felgene om vi skal stole på hva de skriver på sine hjemmesider
All the CORIMA clincher wheels are manufactured with HPS technology. They are made entirely of carbon fibre with no metallic parts that pointlessly increase the wheel's weight.
Morsomt dette. Det er liksom ikke nok med lette felger, fabrikanten må forsikre forbrukeren om at det ikke finnes metall i produktet.
Når det er sagt var det fascinerende bilder. Jeg så ikke krasjen, og hørte heller ikke Vacchi/Adamson si noe om at den var forårsaket av annet enn syklistene selv ?
Det var da voldsomt. Ble sykkelen slept under bilen et stykke eller noe? Hadde ryttern fått tilsvarende medfart kunne han jo umulig syklet videre dagen etter.
Morsomt dette. Det er liksom ikke nok med lette felger, fabrikanten må forsikre forbrukeren om at det ikke finnes metall i produktet.
Helkarbonfelger for åpne dekk var langtfra vanlig da markedsføringsskribentene til Corima skrev det der. Er ikke vanlig nå heller, selv om vi har noen pipende billige Kinafelger for åpne dekk i klubben nå, huffameg.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Mitt poeng var at kvaliteten på en felg bør defineres utifra vekt og statiske egenskaper,(og utseendet:)) at det er utelukkende karbonade er jo ikke en kvalitet i seg selv.