Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct

Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct #1437218 03/07/2012 07:38
Rønnern Offline OP
Skrotnisse
OP Offline
Skrotnisse
Hei godtfolk,

Har Sector Alarm og har egentlig aldri hatt noen grunn til å klage på dem. Hyggelige folk som har solgt, installert og fulgt opp i etterkant.

Men her om dagen dukket det opp en representant for Securitas Direct som ville ha meg over. Ga dem fem minutter av min tid for å høre hva de kunne tilby, om ikke annet for å få et lite pressmiddel ovenfor Sector for å få ned månedsprisen hos dem.

Har fått et bra tilbud med en månedprispris som er nær halvparten av det jeg har hos Sector og med en installasjonspris til under tusenlappen.

Noen som har erfaring med å bytte alarmleverandør? Er det mye kjas og mas? Noen erfaringer med Securitas Direct (bortsett fra tvilsomme innsalgsmetoder ICON_WINK )

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437257 03/07/2012 08:09
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Rønnern
Noen som har erfaring med å bytte alarmleverandør? Er det mye kjas og mas? Noen erfaringer med Securitas Direct (bortsett fra tvilsomme innsalgsmetoder ICON_WINK )

Har ikke byttet, men bruker Securitas Direct.
Har ingen problemer med dem, de gangene alarmen har gått har de ringt umiddlebart for å sjekke om det er 'alvor'.

With light parts come great responsibility
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437281 03/07/2012 08:22
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jeg hadde Sector før og Securitas Direct nå, men skiftet skjedde da vi kjøpte nytt hus.

Er veldig fornøyd med Securitas. Da anlegget skulle monteres hadde den stakkars montøren trodd det var en tre timers jobb, men han holdt på i nesten to dager (mye kabling i et "komplisert" hus), men der var prisen avtalt på forhånd så det gjorde ikke meg noe.

De ringer med en gang hvis alarmen går, og får de ikke svar er de raskt på pletten. De siste fire årene har de vel kommet 3-4 ganger. En gang var det en humle i stuen som utløste alarmen. En gang hadde noen glemt å lukke terrassedøren. Slike ting. Har aldri fått noen ekstra regning for disse utrykningene. Synes månedprisen er verd denne sikkerheten.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437366 03/07/2012 10:04
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Hei godtfolk,

Har Sector Alarm og har egentlig aldri hatt noen grunn til å klage på dem. Hyggelige folk som har solgt, installert og fulgt opp i etterkant.

Men her om dagen dukket det opp en representant for Securitas Direct som ville ha meg over. Ga dem fem minutter av min tid for å høre hva de kunne tilby, om ikke annet for å få et lite pressmiddel ovenfor Sector for å få ned månedsprisen hos dem.

Har fått et bra tilbud med en månedprispris som er nær halvparten av det jeg har hos Sector og med en installasjonspris til under tusenlappen.

Jeg har nettopp byttet fra Sector til Falck og byttet gikk smertefritt. Tilbudet var også vesentlig bedr enn det du beskriver. De skrudde ned alt det gamle og installerte nytt for 1 kr pluss at jeg fikk de tre første månedene gratis pga av 3 måneders oppsigelse hos Sector. Falck har også gratis oppgradering av systemet, sik at npr de neste år lanserer kamera-baserte bevegelsessensorer, så ponteres disse uten ekstra kost.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437407 03/07/2012 10:45
Rønnern Offline OP
Skrotnisse
OP Offline
Skrotnisse
Jeg har betalt (nå i mai) forskudd for hele det kommende året. Ved en oppsigelse, vil jeg få refundert de månedene som gjenstår etter oppsigelsestiden er utløpt?

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437430 03/07/2012 11:11
Tex Offline
Besatt
Besatt
Du må nesten se i avtalen din, spesielt det som står med liten skrift.

Skal jeg tippe, ligger det en bindingstid i avtalen for å kompensere for at du fikk alarmanlegget til redusert pris, og at oppsigelse først kan skje etter bidingstiden ...? I så fall kan du glemme refusjon.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437488 03/07/2012 12:48
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Jeg har betalt (nå i mai) forskudd for hele det kommende året. Ved en oppsigelse, vil jeg få refundert de månedene som gjenstår etter oppsigelsestiden er utløpt?

Jeg hadde ingen bindingstid da jeg har hatt anlegget fra Sector i mange år. Men Sector har en generell oppsigelsestid på 3 måneder, og disse måneden sliper du uansett ikke unna å betale. Resten av pengene burde du får refundert.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1437506 03/07/2012 13:23
F
Flylow Offline
Medlem
Medlem
F
Det avhenger muligens av hvilken avtale man har, men Sector har i utg.pkt en såkalt avslutningsservice. Det innebærer vel å skru ned anlegget og fjerne klistremerker. Samt sende deg en faktura for dette (tror den er på ca 1200 kr).

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: KenR] #1437528 03/07/2012 13:49
Rønnern Offline OP
Skrotnisse
OP Offline
Skrotnisse
Sitat: KenR
Jeg hadde ingen bindingstid da jeg har hatt anlegget fra Sector i mange år. Men Sector har en generell oppsigelsestid på 3 måneder, og disse måneden sliper du uansett ikke unna å betale. Resten av pengene burde du får refundert.

Jeg har nok ingen bindingstid lenger, har jo hatt anlegget i over ett år.

Har fått med meg oppsigelsestiden ja, men registrerte også at de nå opererer med en prisgaranti, så vi får se om de er villige til å matche Securitas Direct. Blir faktisk noen tusenlapper i året....

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1438103 04/07/2012 11:02
D
Donald Offline
Medlem
Medlem
D
Hei godtfolk,

Hva er du tilbudt i månedspris hos securitas?

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Donald] #1438131 04/07/2012 11:23
Rønnern Offline OP
Skrotnisse
OP Offline
Skrotnisse
Sitat: Donald
Hva er du tilbudt i månedspris hos securitas?

Latterlige 249,- pr. mnd. Det er jo nær halvparten av det jeg betaler til Sector for tilsvarende pakke...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1438462 04/07/2012 20:11
Normann Offline
Entusiast
Entusiast
Hva inneholder den pakken til 249? Lurer litt på alarm selv.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Normann] #1443946 15/07/2012 11:03
Rønnern Offline OP
Skrotnisse
OP Offline
Skrotnisse
Sitat: Normann
Hva inneholder den pakken til 249? Lurer litt på alarm selv.

Sent svar. Det var alarmsentral, en bevegelsessensor, et kamera, to røykvarslere og 5 magneter for skallsikring. Mener jeg å huske...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1444868 17/07/2012 11:00
P
powtangclan Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Heisan!!
Bare å ringe til kundeservice hos Sector, så vil du få nytt og bedre tilbud.(prisgaranti)

PS! jeg jobbet tidligere for Sector, men er helt ute av bransjen nå. Begge selskapene har plusser og minuser, men har ganske så like tilbud på tjenester og utstyr. Vil dog tro at kundeservice er noe bedre hos Sector.

Send meg en PM om det er spes ting du lurer på.

Peter
Stolt eier av Traktor Bike Park.

No brothers in the powder!!
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1445048 17/07/2012 19:34
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T
http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2012&criteria=tilfredshet

Securitas Direct er nok storebror på det meste i forhold til Sector. Sector leier også Securitas for utrykning i enkelte deler av landet.

Securitas Direct har jo også Verisure som er ios og android kompitabelt.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1445150 17/07/2012 21:46
P
powtangclan Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Tja, storebror og storebror. Ikke helt enig i det. De er de to største med like mange kunder nå.
Securitas Direct leier jo inn vektertjeneste fra Securitas på lik linje med som Sector gjør i områder de selv ikke dekker. Securitas og Securitas Direct er to helt adskilte selskaper.

Når dette er sagt, så er Verisureløsningen enestående :-)

Peter
Stolt eier av Traktor Bike Park.

No brothers in the powder!!
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1445157 17/07/2012 21:59
T
Thorst13 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Legg merke til at jeg skrev Securitas og ikke Securitas Direct ang utrykning.

Securitas Direct har nok drøyt 20K mere kunder enn Sector uten at det er noen avgjørende faktor.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: powtangclan] #1445748 18/07/2012 21:14
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: powtangclan
Heisan!!
Bare å ringe til kundeservice hos Sector, så vil du få nytt og bedre tilbud.(prisgaranti)

Og akkurat det er sinnsykt provoserende. Ikke at de skrur ned prisen, men at en må ringe selv. Jeg sa opp heile driden (Sector) for noen mnd siden, og da plutselig skulle jeg få "lang_og_tro_tjeneste_rabatt"
Jeg svarte at hvis kundebehandleren lovte å tilby alle med like langt kundeforhold som vi hadde hatt det samme så skulle jeg fortsette. Han kunne ikke love det....
Hvorfor er det sånn overalt? Kjøp nå - få med på kjøpet? Jeg vil ha lojal og trofast betingelser, og belønningen burde komme automatisk fremfor å hoppe hit og dit.

Dragen ble så forbannet en gang hun leste om gratis kulturbilletter til nye avis-abonnenter at hun sporenstreks ringte for å høre hva de kunne tilby årevise abonnement. Hun fikk billett :-)

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720565 03/12/2013 21:13
alltid_motvind Offline
Entusiast
Entusiast
Noen endringer på alarmmarkedet?
Har ikke alarm nå, men vurderer det.

Hadde nettopp besøk av en ivrig dørselger fra Verisure (Seruritas?) som ga et tilbud som var nesten for godt til å være sant. Tror de holder på å etablere seg i distriktet. Noen som vet om det er noe å satse på?

Bedre med tøff sykkel enn syk tøffel!
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: alltid_motvind] #1720577 03/12/2013 21:36
L
larsh Offline
Fersking
Fersking
L
Borettslaget her hvor jeg bor har akkurat bytta til Verisure. Fikk bytta ut et gammelt anlegg med nytt trådløst anlegg.
Alt kan fjernstyres via app (IOS/Android) eller webside. Her kan man lese av temperatur, status, siste hendelser osv. Du kan også programmere en del selv, f.eks angi hvilke sensorer som skal inngå i skallsikring (les: sykkelboden).
Kan vistnok også bygges ut til å styre stikkontakter og låsekasse på døra (Yale sin elektroniske).

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720618 03/12/2013 23:13
chalshus Offline
More than words
More than words
Skulle jeg hatt boligalarm, ville jeg investert i en vanndetektor som er ekstrautstyr, ekstra røykdetektor i soverom og på barnas soverom og gjerne ekstern sirene som uler høyere enn den man finner i sentralapparatet.

Til opplysning har også brannvesenet boligalarm. Kan være verdt å sjekke ut.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: alltid_motvind] #1720630 04/12/2013 06:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: alltid_motvind
Noen endringer på alarmmarkedet?
Har ikke alarm nå, men vurderer det.

Hadde nettopp besøk av en ivrig dørselger fra Verisure (Seruritas?) som ga et tilbud som var nesten for godt til å være sant. Tror de holder på å etablere seg i distriktet. Noen som vet om det er noe å satse på?

Vi skiftet fra Sector til Verisure i sommer og har aldri sett oss tilbake! Det sier litt av Sector ikke en gang ringte da Verisure plukket ned det gamle anlegget.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: GeirK] #1720640 04/12/2013 07:06
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: GeirK
Vi skiftet fra Sector til Verisure i sommer og har aldri sett oss tilbake! Det sier litt av Sector ikke en gang ringte da Verisure plukket ned det gamle anlegget.

Hos en kollega av meg var det motsatt :-)

Jeg har hatt Sector i ett år nå, og er fornøyd med det.

Harald D

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720643 04/12/2013 07:12
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har også byttet fra Securitas Direct til Sector. Dette var før det nye Verisure systemet dukket opp. Kun av praktiske årsaker, da vi flyttet til nytt hus hvor det allerede var Sector.
Skulle bytte batteri i en røykvarsler her om dagen, og ca. 10 sekunder etter at jeg hadde tatt den ned fra taket ringte Sector og lurte på om det brant hos meg. Jeg hadde tydeligvis utløst en sabotasjealarm, trykket på en testknapp, eller noe sånt. Greit å teste ut at det fungerer :-)

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720749 04/12/2013 10:17
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Det viktigste er at man reforhandler denne typen avtaler med jevne mellomrom. Ikke forvent at du får den billigste prisen leverandøren kan tilby uten å prute (eller true med å bytte leverandør). Selgerne har ganske mye å gå på dersom de kan ta kunder fra hverandre. Å forvente at leverandører ringer deg for å be deg om å betale mindre penger til de er i beste fall naivt, og ville jo vært et hån mot eierene i selskapet. Om man mottar en slik telefon bør man sparke seg i leggen, for da har man virkelig betalt for mye over lang tid (og alle andre enn deg har byttet leverandør for lengst…)

Samme gjelder treningssentre, forsikringer, lån (strøm og mobiltelefon i tilllegg om man har et gammelt abonnement).

Kvalitetsforskjellen på Sector vs. Verisure er i mine øyne neglisjerbar. Om man har fått et "godt" tilbud fra en av disse, ville jeg uansett ringt konkurrenten for å sjekke hva den andre kan tilby. Å betale en hundrelapp eller to for mye per måned i noen år blir dyrt i lengden, særlig om man gjør det for alarm+strøm+mobiltelefon+lån+forsikringer osv.

(Kjørte samme opplegget med Altibox vs. GET da huset vårt har opplegg for begge deler. Funka ikke som forventet (jeg ville selvsagt ha betydelig lavere månedspris), noe jeg antar er fordi byttekostnadene for de fleste er for høy til at det blir en reell konkurranse på månedsprisene. GET kunne tilby 0 kr rabatt, Altibox kunne tilby 3 mnd. "gratis" mot 12 mnd. binding (verdi ca. 2400,-). Når bindingstiden utløper vil jeg be om nye tilbud fra begge på nytt, det tar ikke mange minuttene. Fint om all andre kan gjøre det samme. Kr 800,- per mnd. er alt for mye i mine øyne, blir irritert av å tenke på det. I løpet av et år utgjør det nesten 10.000,- jeg heller skulle brukt på moro. At begge får lov til å ha en grunnpris på flere hundre i måneden bare for å være tilkoblet er egentlig helt sinnsykt)

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720758 04/12/2013 10:31
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Fikk alarm fra Sector installert i 2012, og var greit fornøyd, men savnet muligheten til å styre alarmen fra app på telefon, så da Securitas banket på døra var det ganske enkelt å svare "jatakk".

Prisen var omtrent lik for begge selskap, ca 250 i måneden.

Vi er svært fornøyde med Verisure, muligheten for å styre alarm, og annet utsyr fra telefon, samt å se temperatur og fuktighet i tre etasjer gir meg godkjensla.

Securitas tok ned alarmen fra Sector, men Sector har ennå ikke giddet å hente utstyret, som avtalt.

Opprinnelig ble en av sensorene montert for nærme varmepumpa, så alarmen gar gått av to ganger, med vekter utsendt en av gangene. En montør kom og flyttet sensoren, og ting har blitt håndtert helt utmerket fra Securitas sin ende.

Så jeg er 100% fornøyd med byttet, til nå.

Redigert av ØysteinS; 04/12/2013 11:15. Rediger grunn: Klønesnakk
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: ØysteinS] #1720762 04/12/2013 10:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: ØysteinS
.

Vi er svært fornøyde med Verisure, muligheten for å styre alarm, og annet utsyr fra telefon, samt å se temperatur og fuktighet i tre etasjer gir meg godkjensla.

Securitas tok ned alarmen fra Sector, men Sector har ennå ikke giddet å hente utstyret, som avtalt.

+1 på begge.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720776 04/12/2013 10:56
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Men begge har App, og jeg tipper ingen av de har hastverk med å hente utdatert utstyr fra x-kunder…?

De burde jo bedt dere om å kaste det, de kan jo ikke montere de på nytt noe sted uansett.

Ikke det at jeg ikke er fornøyd med Verisure, men jeg hadde ikke valgt de på nytt dersom de var dyrere enn Sector. Er temperaturavlesing på en app verdt mye per mnd.?

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Rønnern] #1720787 04/12/2013 11:13
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Ref rettsak i Asker og Bærum mot Securitas Direct og manglende varsling av brannvesenet, kan det være verdt å vurdere å bruke brannvesenet som leverandør. Jeg har kun hørt positive erfaringer fra de som har valgt det. Mulig de ikke kjører like aggresive kampanjer som de andre, men som et forsikringsselskap pleier å si: Du har en pris før noe skjer, og en etter.

Re: Skifte av alarmleverandør til Securitas Direct [Re: Tollef] #1720799 04/12/2013 11:26
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tollef
Ikke det at jeg ikke er fornøyd med Verisure, men jeg hadde ikke valgt de på nytt dersom de var dyrere enn Sector. Er temperaturavlesing på en app verdt mye per mnd.?

Usikker på hva jeg ville betalt, opptil 50 kroner pr. måned hadde det trolig vært verdt for min del, om man slenger med mulighet for å styre et antall SmartPlug-dingser, og evt. styre dørlåsen når vi skifter ytterdør, senere. Man jeg tror vi betaler ca. helt det samme som før, uten å være skråsikker.

For min del var det lettere å si jatakk til Securitas framfor å ringe til Sector for å grine meg til oppgradert alarm. Det var nok et kalkulert spill Sector drev med, da de ikke markedsførte oppgradering til app-styrt alarm til oss.

Det er litt OK å kjenne på at man er relativt illojal ovenfor merkenavn og slik, av og til.

Jeg hadde dessuten vært kunde av Securitas ca 5 år i forrige huset mitt, og hadde ingenting å klage på, da heller.

(Plutselig kom jeg på at Sector har en husnøkkel som de ikke har returnert til oss, etter avalen gikk ut for en måned siden.)

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support