Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen anbefalinger til nytt hjulsett terrengsykkel?

Noen anbefalinger til nytt hjulsett terrengsykkel? #1436878 02/07/2012 17:51
Vulturous Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Vurderer å kjøpe meg 26" Mavic Crossmax SLR.
Er det noen andre merker som er å anbefale, som er like bra/evt. bedre?

Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2
BMC RaceMachine RM01 SramRed
Richmond SL1 Xtr gruppe

Re: Noen anbefalinger til nytt hjulsett terrengsykkel? [Re: Vulturous] #1437637 03/07/2012 18:33
rundis Offline
Fersking
Fersking
Kjøpte meg SLR 2012 for tre uker siden. Er veldig fornøyd sålangt. Har syklet tre ritt med de til nå. Gikk fra et enklere Mavic treningshjulsett og forskjellen er enorm. Brukte kort tid på å få det satt opp slangeløst med RK SS 2.2, det gikk totalt smertefritt. Sikkert pga at hjulet er UST-klargjort og dermed fungerer godt med guffe også. Uansett, det nye baknavet er ekstremt responsivt sammenlignet med det gamle jeg hadde. Og jeg merker utrolig godt at jeg har slanket hjulsettet med nesten rundt 800 gr. Veldig responsivt og retningsstabilt.

Frem til jeg fikk bestemt meg for å gå for SLR såg jeg på Notubes Race, Crest og Alpine, men vektbegrensningene stoppet meg. Jeg veier 82 kg og de oppgir 77 kg på Race og 86 kg på Crest. Mange anbefaler de, men jeg tok ikke sjangsen. I tillegg vurderte jeg XTR, men de ble litt dyrere og designet og nye konstruksjonen på Mavicen gjorde at jeg gikk for de. Mavic SLR er vel noe av det beste man får i alu-klassen og jeg er sålangt veldig fornøyd. Nå håper jeg bare de holder i mange mil! En ting du må huske på hvis du går for Centerlock varianten er at navet er 15mm og du dermed må ha en annen type låsering enn den vanlige for å få festet bremseskiva. Da trenger du nemlig en slik: XT-låsring

Re: Noen anbefalinger til nytt hjulsett terrengsykkel? [Re: rundis] #1437639 03/07/2012 18:38
frodes00 Offline
Entusiast
Entusiast
* Crossmax SLR - supert! Rimelig stivt og lett, enkelt å vedlikeholde

* DT Swiss Tricon - også supert. Litt tungt, solid og stivt

Ellers mye fint hvis du får bygget

Moderator  support