Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bestille fra commencal.com

Bestille fra commencal.com #1435732 30/06/2012 20:02
femte_gir Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Noen som har bestilt fra http://www.commencal-store.co.uk/ ?

Erfaringer?

Hvilket fraktselskap bruker de?

Re: Bestille fra commencal.com [Re: femte_gir] #1435773 30/06/2012 21:07
rexiplex Offline
Ringrev
Ringrev
Er det ikke bedre å kjøpe direkte fra norsk importør? Topbikes har agenturet på Commencal, så send meg en pm eller en mail på commencal (krøllalfa) topbikes.no, så fikser vi det du trenger :-)

Redigert av rexiplex; 30/06/2012 21:08.

-Ola Martin
Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1435776 30/06/2012 21:15
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: rexiplex
Er det ikke bedre å kjøpe direkte fra norsk importør? Topbikes har agenturet på Commencal, så send meg en pm eller en mail på commencal (krøllalfa) topbikes.no, så fikser vi det du trenger :-)

Hadde det ikke vært greit å ha prisene liggende på nett? Finner ikke en eneste pris, jeg…

roy

Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1435892 01/07/2012 09:21
femte_gir Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Takk rexiplex. Skal ta kontakt med dere.

Re: Bestille fra commencal.com [Re: RoyK] #1436001 01/07/2012 12:39
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: RoyK

Hadde det ikke vært greit å ha prisene liggende på nett? Finner ikke en eneste pris, jeg…

roy

Vil du ha Commencal får du det for tiden kastet etter deg hos Sykkelbutikken

Re: Bestille fra commencal.com [Re: femte_gir] #1436009 01/07/2012 12:52
P
Paragon Offline
Ringrev
Ringrev
P
finner ikke en dritt om commencal på sida til topbikes jeg

Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1436063 01/07/2012 14:45
tomash Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg så hos Commencal at dere skulle være norsk importør. Fra hjemmesidene deres så jeg ingenting om dette. Alt jeg finner er en Commencallogo, men sykler og norske priser finner jeg ikke, kun andre merker. Hvor finner jeg norsk prisliste på AM og SX og hvorfor er det bedre å kjøpe fra dere enn fra nettet? Er vel et fåtall av norske butikker som har AM og SX inne? I Oslo er det ingen, så muligheten til å teste de opp mot hverandre finnes vel ikke..

Re: Bestille fra commencal.com [Re: tomash] #1436212 01/07/2012 19:30
rexiplex Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: tomash

Jeg så hos Commencal at dere skulle være norsk importør. Fra hjemmesidene deres så jeg ingenting om dette. Alt jeg finner er en Commencallogo, men sykler og norske priser finner jeg ikke, kun andre merker. Hvor finner jeg norsk prisliste på AM og SX og hvorfor er det bedre å kjøpe fra dere enn fra nettet? Er vel et fåtall av norske butikker som har AM og SX inne? I Oslo er det ingen, så muligheten til å teste de opp mot hverandre finnes vel ikke..

Commencal er relativt nytt for Topbikes, og det jobbes med å bygge et forhandlernett hvor man kan ta syklene nærmere i øyensyn. Hjemmesidene vil også bli oppdatert med sykler og priser, men grovt sett kan vi si at prisene i Norge vil ligge på et nivå som ikke vil favorisere det å bestille fra utlandet.

Alle må selvfølgelig få kjøpe sykkel hvor de måtte ønske, men om prisene er konkurransedyktige og servicen er god så er vel det grunn nok til å handle i Norge? Eller for å snu spørsmålet: Hva skal til for å handle lokalt kontra globalt?

Vi kan gjerne ordne en test av både Meta AM og SX (i str. Medium), bare ta kontakt ICON_SMILE !

-Ola Martin
Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1436485 02/07/2012 08:31
tomash Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
[/quote=rexiplex]
Hva skal til for å handle lokalt kontra globalt?
[/quote]

Lokale forhandlere er det som skal til. Hvis dere jobber med å få på plass et forhandlernett, er dette gode nyheter.

Redigert av tomash; 02/07/2012 08:33.
Re: Bestille fra commencal.com [Re: tomash] #1436648 02/07/2012 11:42
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: tomash

Hva skal til for å handle lokalt kontra globalt?

Lokale forhandlere er det som skal til. Hvis dere jobber med å få på plass et forhandlernett, er dette gode nyheter.

I mitt hode er å handle lokalt alltid bedre enn å handle globalt. En har mulighet til å pelle på varen, sparke litt i dekka (hvis den har dekk), og det er hyggelig å få noen råd/tips/annet fra de som selger. Synes og at det er en stor fordel at jeg kan gå tilbake til selger for å få fiksa eventuelle problemer kjapt og greit, og kostnadsfritt.

Gjør da leverandør/selger sitt til at en ikke føler seg snytt, så ser jeg bare positive sider ved å kjøpe lokalt.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Bestille fra commencal.com [Re: tmork] #1436713 02/07/2012 12:59
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: tmork

I mitt hode er å handle lokalt alltid bedre enn å handle globalt. En har mulighet til å pelle på varen, sparke litt i dekka (hvis den har dekk), og det er hyggelig å få noen råd/tips/annet fra de som selger. Synes og at det er en stor fordel at jeg kan gå tilbake til selger for å få fiksa eventuelle problemer kjapt og greit, og kostnadsfritt.

Gjør da leverandør/selger sitt til at en ikke føler seg snytt, så ser jeg bare positive sider ved å kjøpe lokalt.

Tiltredes! Jeg kjøpte min siste sykkel på Raske sykler, og var innom der for å raskt få justert opp gira (noe jeg ikke er helt stø på selv), det tok 5 minutter, og de ville ikke ha noe for det. Det koster ofte mer, men jeg liker å kunne gå tilbake til en butikk med noe om det er noe som ikke er som det skulle være, evt om det er noe jeg ikke forstår…

roy

Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1436839 02/07/2012 16:31
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Eller for å snu spørsmålet: Hva skal til for å handle lokalt kontra globalt?

1. Konkurransedyktige priser
2. Enkel reklamasjon hvis noe er gærnt
3. Enkel og RASK tilgang på reservedeler. Det hjelper ikke med en lokal forhandler når de ikke har peiling og det tar dem 2 måneder å fikse en reservedel.
4. Prøvesykling, men for at jeg skal kunne danne meg en oppfatning holder det ikke med å sparke i dekkene. Det gir meg ingenting å kun se på sykkelen. Det kan jeg gjøre på nett. Der kan man snakke om alle detaljer. Det som trengs er et flertall turer i skogen, det holder ikke med en liten kort tur, og det er sjelden man har mulighet til på en prøvesykling.

Girjustering og service trenger jeg ikke

Re: Bestille fra commencal.com [Re: gladegp] #1437595 03/07/2012 16:53
rexiplex Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: gladegp
Eller for å snu spørsmålet: Hva skal til for å handle lokalt kontra globalt?

1. Konkurransedyktige priser
2. Enkel reklamasjon hvis noe er gærnt
3. Enkel og RASK tilgang på reservedeler. Det hjelper ikke med en lokal forhandler når de ikke har peiling og det tar dem 2 måneder å fikse en reservedel.
4. Prøvesykling, men for at jeg skal kunne danne meg en oppfatning holder det ikke med å sparke i dekkene. Det gir meg ingenting å kun se på sykkelen. Det kan jeg gjøre på nett. Der kan man snakke om alle detaljer. Det som trengs er et flertall turer i skogen, det holder ikke med en liten kort tur, og det er sjelden man har mulighet til på en prøvesykling.

Girjustering og service trenger jeg ikke

Takk for gode innspill!

-Ola Martin
Re: Bestille fra commencal.com [Re: rexiplex] #1451958 29/07/2012 16:58
femte_gir Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Dette skulle være PM. Vet ikke hvordan det ble postet her. (?)

Redigert av femte_gir; 29/07/2012 17:01. Rediger grunn: slettet
Re: Bestille fra commencal.com [Re: femte_gir] #1539683 03/01/2013 20:16
femte_gir Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ingen som har handlet direkte fra fabrikken i Andorra siden?

Sykkelbutikken i Bergen har ikke Commencal i min størrelse.

Moderator  support