Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9?

Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? #1435491 30/06/2012 09:27
C
Cecil lonnee Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Jeg har vært på utkikk etter noen fulldempa sykkler. Fram til nå har jeg brukt hardtail sykkler, så er ganske ny på fuldemper feltet. Når jeg er ute å sykkler så er det alt fra lange grus turer til grove stier ( stier for det meste).
Så da lurte jeg på om:
Trek remedy blir for grov eller tung til gruskjøring?
Trek fuel ex 9 har for lite vandring for de verste stiene?
Lapierre zesty 514 har tilsvarende funksjoner som trek kaller DRCV og ABP?

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Cecil lonnee] #1435596 30/06/2012 15:29
P
Photon Offline
Entusiast
Entusiast
P
Trek remedy blir for grov eller tung til gruskjøring? ja

nei men for dei aller groveste stien må du ha en del erfaring.

Lapierre zesty 514 har tilsvarende funksjoner som trek kaller DRCV og ABP? aner ikkje

og før øvrie er det svert vaskeli og ha en sykkel til begge tingen anbefaler deg og kjøpe litt biligere sykkle og kjøpe 2 stk. i steden

nb: burde ikkje tråen ligge under deler?

Redigert av Photon; 30/06/2012 15:30.
Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Cecil lonnee] #1435602 30/06/2012 15:42
Z
Z30 Offline
Entusiast
Entusiast
Z
Sitat: Cecil lonnee

Så da lurte jeg på om:

Hvis du skal vinne Grusbirken ville jeg ikke startet med Remedy. Jeg har imidlertid syklet mange mil på grus på min Trek Remedy uten å være nevneverdig plaget av vekt eller grovhet. En ren grusracer er den selvsagt ikke, men å si at den er for tung/grov til å sykle fort på grus er feil. Jeg holder lett følge med treningskompiser som har 26 HT og som er i noenlunde samme form. Med klissedekkene på endrer dette seg derimot radikalt.

Jeg kjøpte for øvrig Remedy fordi jeg synes Fuel EX ble spinkelt.

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Photon] #1435604 30/06/2012 15:45
Z
Z30 Offline
Entusiast
Entusiast
Z
Sitat: Photon

nei men for dei aller groveste stien må du ha en del erfaring.

Har du nok erfaring klarer du deg sikkert med en bysykkel på de groveste stiene....

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Z30] #1435617 30/06/2012 16:27
P
Photon Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Z30

Så da lurte jeg på om:

Hvis du skal vinne Grusbirken ville jeg ikke startet med Remedy. Jeg har imidlertid syklet mange mil på grus på min Trek Remedy uten å være nevneverdig plaget av vekt eller grovhet. En ren grusracer er den selvsagt ikke, men å si at den er for tung/grov til å sykle fort på grus er feil. Jeg holder lett følge med treningskompiser som har 26 HT og som er i noenlunde samme form. Med klissedekkene på endrer dette seg derimot radikalt.

jo sant det er berre og sette på grus dekk. men vist en sykere 50/50 grus og sti vill en ha mye støre glede av en EX
samme grunnen til eg kjøpte min remedy også. men helt uaktuelt og sykle grus tur med den. etter min mening da.

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Photon] #1435622 30/06/2012 16:46
KHansen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei.

Jeg sykler på en Zesty 714 og den er sykt morsom på sti. Det er ingen go grus sykkel men går fint om du ikke skal vinne Birken, men bare trene.

Som Photon sier, kjøp deg to sykler. Legg spenna i en go sti sykkel. Er det som er funny å sykle ;-) music

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Photon] #1435646 30/06/2012 17:51
Z
Z30 Offline
Entusiast
Entusiast
Z
Sitat: Photon
Sitat: Z30

Så da lurte jeg på om:

jo sant det er berre og sette på grus dekk. men vist en sykere 50/50 grus og sti vill en ha mye støre glede av en EX
samme grunnen til eg kjøpte min remedy også. men helt uaktuelt og sykle grus tur med den. etter min mening da.

Enig. Hvis fordelingen er 50/50 vill jeg gått for EX. Jeg kjøpte Remedy fordi fordelingen er minst 70% sti.

Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Cecil lonnee] #1436480 02/07/2012 08:25
7
7homas Offline
Fersking
Fersking
7
utifra det du skriver du sykler, så tror jeg du definitivt blir mest fornøyd med fuelEX. har selv hatt den de to siste årene, men i år har jeg remedy. Kommer som de sier veldig an på dekkene hvordan syklen er på forskjellig underlag, men Remedy'n blir uansett mer traktor på hardere underlag som grusveier enn fuelEX selv om den har justerbar geometri. men for all del, det funker! Trek er alene om DRCV dempere, men det er vel flere som har noe lignende ABP. Zesty har leddet kjedestag og aksling på setestag, mens på ABP er akslingen midt i leddet mellom sete og kjedestag. Jeg har veldig sansen for full floater opphenget til Trek - bakdemperen får bevege seg "fritt" mellom krank og overrør, så du får følelsen av betydelig mer vandring enn det du i utgangspunktet har. sjekk siste terrengsykkel, der testet de fuelEX, 8 vel å merke.

nok snakk - ut å lek!
Re: Trek remedy, Lapierre eller Trek fuel ex 9? [Re: Cecil lonnee] #1452527 30/07/2012 14:52
C
Cecil lonnee Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Valgt å kjøpe en 2012 Lapierre zesty 314 siden jeg fant en til et flott tilbud ICON_LAUGH
Er super fornøyd med den, satt nettopp på noen continental rubber queen dekk som er ganske så grov ( gjørme=null problem)
Her er en film av min første tur nedover med den.

http://www.youtube.com/watch?v=_QB9zWIHbYo

Moderator  support