Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Motorsykkellappen

Motorsykkellappen #1434918 29/06/2012 09:18
Fossi Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg driver og tar motorsykkellappen om dagen og det er et par ting som har slått meg. Jeg betaler en haug med panger for denne opplæringen. Det er veldig mye som er obligatorisk og jeg ønsker absolutt ikke å ta mer enn det jeg må på grunn av kostnadene. Når det er sagt så føler jeg at jeg betaler svært mye for veldig lite. Flere av de obligatoriske kursene virker som de har veldig åpne retningslinjer og at kjøreskolene har tolket det dit henn at så lenge man har vært innom for eksemple teorikurset eller banekjøring så er det greit. Kjørelærerene er veldig flinke og hyggelige, men står mye og trykker på mobilen og drikker kaffe i forhold til hva jeg som kunde betaler. Dette gjelder ikke bare min lærer, men hele hurven da det ofte er flere stykker på banen eller kjøregården samtidig. Jeg har absolutt lært mye og det har gått opp noen lys for meg, men jeg hadde forventet mer, kanskje mest på grunn av prisen. Er det flere som har tatt lappen og som føler det samme?

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Motorsykkellappen [Re: Fossi] #1434936 29/06/2012 09:46
Pink floyd Offline
Ringrev
Ringrev
Har vel alltid hatt en litt sur magefølelse etter å ha vært innom en kjørelærer.

Redigert av Pink floyd; 29/06/2012 10:06.

Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
Re: Motorsykkellappen [Re: Fossi] #1434954 29/06/2012 10:05
Fossi Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jo da, men jeg hadde jo sett for meg at den svindyre opplæring som på arket er så fint idelt i 4 deler som alle skal være bestått før man kan gå videre skulle vært bedre. Jeg var jo ferdig med de tre første delene etter to kjøretimer. Som sagt så ønsker jeg jo å kjøre så lite som mulig på grunn av prisen, men når det først koster 16-20 lakser kunne man jo fått litt igjen for pengene, annet enn retten til å være grusomt utsatt i trafikken.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Motorsykkellappen [Re: Fossi] #1434956 29/06/2012 10:08
Pink floyd Offline
Ringrev
Ringrev
Ja, enig der, hadde selv motorsykkel frem til -98, men slik trafikken er nå så føler jeg vel ikke så veldig for å kjøpe en igjen.
Sykler jo langs veien, men da forurenser jeg ihvertfall ikke, utsatt er en jo fortsatt om en ikke velger å kjøre i skogen.

Lykke til med lappen og husk å kjøre forsiktig de første mnd til du blir vandt til sykkel og får mer erfaring.

Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
Re: Motorsykkellappen [Re: Fossi] #1435089 29/06/2012 12:29
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
For en del år siden slet mange av kjøreskolene med dårlig økonomi;
dette ble løst med såkalte sikkerhetspakker bigsmile
fx langkjøring der tre elever og en lærer kjører ett par timer
på motorveien - veldig nyttig for økonomien til sjåførskolene
og resultater som ikke er lette å måle thinking utover det faktum
at sertifikatet er blitt mye dyrere angry

nå koster mc-lappen for 125 mer enn en pent brukt 125 mongo