Ser i utgangspunktet en smule "over-engineered" ut. Jeg skummet teksten og så en slags forklaring på den underlige seteklemmeløsningen, men hva er "bryteren" på underrøret godt for?
Re: Pinarello tilbake i markedet med MTB
[Re: jørgm]
#143294926/06/201220:31
Vi setter nye ingeniører på saken med å konstruere en ny revolusjonerende hartail!
Problemet er naturligvis at perfekte hartailer er helt enkle, klassike konstruksjoner, med god balanse mellom komfort og effektivitet i tråkket.
Enkelte designelementer blir etablert som nye standarder fordi det har en funksjon, forenkler eller ser bra ut. Flytting av kalipperen ned (tilbake) til kjedestaget er et slikt eksempel.
Radikale asymetriske løsninger og annet dill bidrar mest til kompleksitet og høyere produksjonkostnader, som bare gjør prosjektet mindre levedyktig.
Den røde kladden er for på hindre at gaffelen slår i underrøret?
Vibrasjonsdemper?
...og genialt med fire skruer for å justere setehøyden!
E
Redigert av Espen; 26/06/201220:49. Rediger grunn: Mer
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
...Vi setter nye ingeniører på saken med å konstruere en ny revolusjonerende hartail!
slik: Markedsavdelingen diskuterer "vi trenger en flink ingeniør, hvem har vært flink? - jo han derre Pantene-Pro-V ingeniøren... fy fasan hvor mye shampoo... eller var det balsam de solgte?"
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Den kladden under der kan være det smarteste på hele sykkelen. Hvertfall hvis den gjør så gaffelen stopper i den. Da er den kanskje der for å hindre at man slår bremser/girtriggere i overrøret så det knekker?
Ellers ser den enkelt og greit ikke bra ut. Særlig setestagene var jo stygge.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Det er jo andre hi-end sykler som ikke har justerbar setepinne, og bortsett fra klovnefargene syns jeg linjene er fine. Stopperen for gaffelen er jo en grei detalj. At andre har funnet det opp allerede er vel knappest noe problem.. ikke engang pinarello kan finne opp alt på nytt,.. Veldig liten klaring for dekk og integrert headset gjør den jo lite aktuell som annet enn jobbsykkel for mitt vedkommende, men hadde ikke sagt nei om den kom min vei..
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Den var ... rar, snodig og litt uvanlig/stygg på samme tid. Jeg tipper at Pinarello gjør alt med vilje(og bruker teknisk mumbo-jumbo for å å forklare det hele)siden de har et sjukt kjøpesterkt publikum uansett og de står klare til å stille en MTB-Pinarello ved siden av Dogma`en sin.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Pinarello tilbake i markedet med MTB
[Re: jørgm]
#143370927/06/201218:37