Begrenset med stier på Tjøme, men rett på andre siden av Vrengen broa er det gode muligheter! Ligger blant annet litt om det og noen filmsnutter osv her!
Dessuten er det masse fine stier vest for Røde Kors senteret på Eidene, samt at det er noe stier å sykle i Moutmarka. Svaberg finnes også, det er god teknikktrening. Verdens Ende og Moutmarka er aktuelle.
Anbefaler sporet Christian har lagt i nevnte stiguide. Blir det for kort er det bare å sykle retur motsatt vei.
Hvis du kan leve med noe grus, så er den nordlige biten på følgende spor hyggelig. I kombinasjon med Christians spor i stiguiden bør dette funke. http://connect.garmin.com/course/1527488
Anbefaler sporet Christian har lagt i nevnte stiguide. Blir det for kort er det bare å sykle retur motsatt vei.
Hvis du kan leve med noe grus, så er den nordlige biten på følgende spor hyggelig. I kombinasjon med Christians spor i stiguiden bør dette funke. http://connect.garmin.com/course/1527488
Dessuten er det masse fine stier vest for Røde Kors senteret på Eidene, samt at det er noe stier å sykle i Moutmarka. Svaberg finnes også, det er god teknikktrening. Verdens Ende og Moutmarka er aktuelle.
Helt enig i at det finnes masse muligheter, men det blir MYE KORTE stistumper, og så holde tunga rett i munn, om man ikke skal ende opp på den ene eller andre veien eller sykkelstien... Det er min erfaring. Moutmarka og Verdens ende byr på masse svaberg som stuf sier, så liker man sånt, er det absolutt verdt et besøk! Men er man på Tjøme har man tilgang på mye sti som ikke er laaangt unna, selv om den ikke er akkurat på øya. Da kan man også sykle lenger strekker med sti, uten å kjøre seg bort i boligfelt og uten å måtte "lete etter stien videre"..
Skal forsøke å mappe flere spor i løpet av sommeren. Skal være på Tjøme andre og tredje uka i juli, så jeg satser på å invitere til en stitur da. Noen som vil være med?
Jeg hiver meg gjerne med! Det jeg har tråkket rundt der ute har ikke akkurat motivert til storjakt på nye stistumper....i hvert fall ikke når jeg vet om såpass mange andre bra stier som det er i området..
Men jeg bor i Tønsberg, og har en veeeeldig fleksibel juli, så hvis du eller for den saks skyld noen andre er i området i sommer og vil sykle (stisykling, ikke o2-snapping!!! ), rop gjerne ut!!
JAAAAAAAAAA!!! Meeen....brist i to ribbein og kragebein setter en liten brems på det hele.... Blir gjerne med om det er rolig tempo og stilek i fokus, er det o2snapping, så blir jeg på denne siden av brua...
Hadde 15 km fra Nøtterøy Kirke til Kjøpmannskjær i går kveld. Mye gull og litt gråstein. Forsvinnende lite asfalt og grus. Kan sikkert forbedres.
Starter grovt sett fra prestegården til Hella, starter med Kyststien, men trekker opp mot golfbanen (her er den "nye" stien for bløt, jeg synes at kommunen og/eller golfbanen må drenere/kloppe når de herper sti). Nærmere Tømmerholt går det litt vel steinete sti parallelt med lysløypa, den snutten kan trekkes vestover og komme inn på vestre del av "sirkelen" på sporet. Rosinen i pølsa gikk sydover etter kryssing av Tenvikveien. Til et utsiktspunkt.
Jeg må si at denne runden er en av mine favoritter som byr på det meste. Litt knot å finne frem første gang, men etter hvert er det bra flyt. Mulig stiguide-forfatter kan by på guiding, etter som han bor på Hvasser om dagen.
Christian Evensen her. Hvasser-boende for tida hos foreldre mens vi venter på at kåken i Tønsberg pusses opp. Sykler mye på øyene og det er jeg som har lagt ut http://terrengsykkel.no/index.php?stid=478.
Har satt tråden som favoritt og er VELDIG gjerne med på en tur hvis jeg kan. Legg ut når det blir tur, så gjør jeg det samme. Nå har windsurf-spøkelset tatt meg også.. argh, disse valgene..:)
Men som nevnt - nyinflyttet til T-Town og har "på lista" og oppsøke sti-miljøet i området. Er det den tråden som heter "Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!" jeg skal følge for å få nye venner, eller ..? Ser det det er fokus på hygge og ikke O2-snapping. Til og med noen som prater seg ned i feltet, fordi de har helt i seg for mye rødvin dagen før også:). Vel, jeg kan si med en gang at dette passer undertegnede midt i blinken. haha
Kommer også til å spikre fast Aronsdag i Drammen fra august, da reiseveien blir levelig (40 minutter). Samkjøring?
Velkommen Christian! Stimiljøet er ikke størst her, men noen av oss er det, og vi har det mye gøy på sti! dagene mine er så fullbooket om dagen at det knapt blir timesturer i skogen rett ved heimen.. Men fra søndag roer det seg! Så derfra og utover er jeg klar for turer! Med busta ribbein og kragebein blir det nok en stund til neste arontur men...
Vurderer tur til Tjøme i morgen eller på søndag - værmeldinga der ser bedre ut enn for Drammen. Har sågar investert i kart i 1:20 000 over Tjøme Det er jo NOEN stier på kartet, men håper det er flere sånn på kryss og tvers, dette er vel et populært turområde.
Må prøve å få lagt inn litt fotografering også, ikke bare sykling.
Spørsmål; brukte Olympia Sport til noe småmekk på sykkelen sist. Det funka greit det. Men er det noen butikker dere sverger til? Hvem "skjønner" best terrengsykkel og har deler til det? Skal jeg kjøre til Horten og Bikeshop? Birk Sport?? Trenger et kranklager nå og det raskt:)
Skal du ha gjort en mekkejobb skikkelig i tbg og ikke gjøre den selv, er det Lutz og Ole Kristian hos Din Sykkel som gjelder. Trenger du deler kjapt er nok bikeshop ofte det greieste, alternativt www og ekspressfrakt om de ikke har inne.... Få om noen sjapper i området som sitter på noe særlig med terreng deler..
Christian: Kult!! Nye stisyklister er etterlengtet! Sykkel-venner skal du få
Den en gang så populære tråden: "Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!" er ganske død om dagen. De fleste her sykler HT/ritt FS og er ivrige ritt deltakere, vi med litt med vandring og traktordekk kan slite litt med å henge på. Selv om det absolutt gir god treningseffekt
Ang. sykkelverksted så er det noen du helt klart bør holde deg unna!! Lutz og sykkel låven som er nevnt har jeg også god erfaring med, men de selger kun BBB deler og hybridsykler. Uansett, selvgjort er velgjort Skal du ha deler er det nettet som gjelder, eller bikeshop.
Jeg er med til Aron! Passer nok ikke hver uke, men jeg er i utgangspunktet klar
Hva slags kranklager trenger du? Lutz banka på plass et pressfit for meg ihvertfall noe som funka bra, kjøpte det riktignok ikke der. Pressfit er blitt mer vanlig nå, så det er mulig du ikke må helt til bikeshop for å kjøpe det.
Svinger straks innom alpene en tur, men jeg er klar for tur så fort jeg er hjemme igjen!!
Stokke sport får mye skryt! Jeg har aldri testa....mekker og fikler det meste på sykkel selv etter en del år med sykling og i bransjen.. Men er det noe jeg ikke har utstyr eller kunnskap til (sjelden, med fare for å skryte litt.. ), så drar jeg til Lutz eller Ole-bukse. Har jobbet med de gutta i noen år, og vet hva de står for når det kommer til kvalitet og kunnskap! Bare synd de ikke pusher annet enn hybrid og landeveisdeler i sjappa.....det gjelder jo de fleste i området..
Mulig jeg tar en liten tur på morgenen... spørs litt hvor sent det blir på jobb i dag, og hvor tidlig jeg kommer meg opp i morgen.... I så fall blir det en 1,5-2 timers tur fra 9-ish... Utgangspunkt ved Brekke/Tolvsrød..