Sykler med hjelm, hansker, knebeskyttere og fornemmelsen om at jeg ikke er skogens konge (på sykkel). Gikk OTB i går kveld. Landa på haka. Legevakt, 5 sting og stivkrampesprøyte. Men vurderer ikke helhjelm for det. Det finnes grenser. Har forresten ryggsekk med førstehjelpssaker og drikke i også. Beskytter noe.
Jeg har aldri vært spesielt smidig og alderen hjelper visstnok ikke. Min beste beskyttelse er meg selv. Full konsentrasjon og tøff nok i trynet til å hoppe av sykkelen når det blir for hårete. Da kan man trille sykkelen de verste partiene. Kanskje finner man ut at dette kan forseres allikevel!? Det har vært min erfaring (helt frem til i går da fjerdegangen ned steinrøysa ble gjennomført med dårlig konsentrasjon). Og så hjalp det ikke at jeg ikke kom meg nok bakpå. Det hjalp heller ikke at jeg traff en stein som "aldri" har vært der før...
Ser av innleggene over at legevaktbesøket (med vaksinasjon og sting) koster omtrent det samme som en Giro Feature...
Men så får du et tøft arr på haka da! Adelsmerke, noe å snakke om på neste julebord og tøffere enn en tatovering

Trikset med å gå av rokken er ikke så dumt, særlig når man sykler på egenhånd. Benytta meg av det i går, selv om jeg sykla ned samme stien UTEN å gå av et par dager før, men da i selskap med en annen og under tørre forhold.