|
|
Sabotasje Trheim-Oslo
|
Sabotasje Trheim-Oslo
23/06/2012 12:40
|
SturlaS
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Er det mulig?!? http://sport.adressa.no/sport/sykkel/article241042.eceRegner med medlemmene på den mye omtalte FB-siden og andre sykkelhatere koser seg godt nå og bidrar med avskyelige kommentarer på de forskjellige nettavisene..
|
|
|
Re: Sabotasje Trheim-Oslo
[Re: SturlaS]
23/06/2012 13:20
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
|
|
|
23/06/2012 14:12
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Du skal ikke se bort i fra at de skyldige er medlemmer. Den listen burde egentlig vært kryssreferert når det gjelder denne typen kriminalitet.
|
|
|
23/06/2012 14:26
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
10 stk i gruppa til min bror punkterte også pga tegnestifter.. Kjørte fra Lillehammer.. Bare glad ingen har blitt kritisk skadet pga denne idiotien..!
|
|
|
23/06/2012 14:31
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Tegnestifter i hele løypa tyder enten på én tulling som har orket å kjøre hele distansen for å ødelegge eller koordinering. I begge tilfeller bør man tråle hatgrupper på nett for å se om noen forsnakker seg.
Det er ikke nødvendigvis ment som drapsforsøk, men i verste fall kan det ende nettopp så stygt.
|
|
|
23/06/2012 15:52
|
brandonman:)
Ringrev
|
Ringrev
blir kvalmt av slikt... får nesten lyst til å slenge tegnestifter utafor huset til idioten(e).
|
|
|
23/06/2012 16:53
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte.
|
|
|
23/06/2012 16:58
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Har gjort det samme selv med en annen. Er mange gullkorn på "Jeg driter i hvor du sykler, bare.. HA DEG VEKK FRA VEIEN !!"-gruppa på facebook også nå, om det er noen som har lyst til å fortsette med varsling av arbeidsgivere.
Trønder osv
|
|
|
23/06/2012 16:59
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Bra, men hvor er kommentarene? Er de fjernet?
|
|
|
[Re: rasmusic]
23/06/2012 17:02
|
Photon
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte. gjore det samme eg og.
Redigert av Photon; 23/06/2012 17:03.
|
|
|
23/06/2012 17:08
|
Espen
More than words
|
More than words
Lurer på hva som skal til for at folk forstår?
At 4-5 mann dør i en massetrynings?
E
|
|
|
23/06/2012 17:12
|
perbl
More than words
|
More than words
Påfallende mange såkalte "Toppkommentatorer" med fullt navn, profilbilde av en pickup, og ansattforhold i mekaniker- eller transportbransjen i disse "debattene" gitt.
Per B.
|
|
|
[Re: Espen]
23/06/2012 17:12
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Lurer på hva som skal til for at folk forstår?
At 4-5 mann dør i en massetrynings?
E Først og fremst et mer ryddig og lettfattelig regelverk. 90% av bilister jeg snakker med angående sykling i veibanen tror ikke vi har lov til å være der, eller tror vi er pålagt å bruke gang og sykkelvei hvor det finnes. Som i enkelte andre land bør det komme en regel om at sykling på fortauet er forbudt, så slipper man den diskusjonen.
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
23/06/2012 17:25
|
perbl
More than words
|
More than words
Men er det så sabla vanskelig å skjønne regelen om at syklister regnes som kjøretøy, og har like stor rett som bilister til ferdsel på vei med mindre særskilt forbud eksisterer?
Jeg heller mest mot at årsaken er at folk er idioter med utpreget mangel på interesse for å sette seg inn i trafikkreglene før de konkluderer med at syklistene ikke har noe i veien å gjøre. De betaler som kjent heller ikke årsavgift, som jo er det som brukes til å bygge og vedlikeholde vei.
Per B.
|
|
|
23/06/2012 17:57
|
JMGJMG
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
[Re: JMGJMG]
23/06/2012 18:33
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er noen ganger en tung bør å være godt over middels intelligent omgitt av så mange stokk dumme voksne mennesker.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
23/06/2012 18:53
|
brandonman:)
Ringrev
|
Ringrev
jeg synes vi i terrengsykkel.no burde spamme slike komentafelter til vårt fordel 
|
|
|
[Re: brandonman:)]
24/06/2012 06:21
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Jeg satt i Rye-laget som fikk disse punkteringene, og det var virkelig skummelt og bare tilfeldigheter og flaks som gjorde at dette ikke ble veldig alvorlig. For det første skjedde det i en høyreving og en bil i mot hadde vært fatalt. Farten var høy, ser noen aviser skriver 65 km/t. Jeg har ikke sjekket GPS'en, men det er ingen tvil om det gikk fort. Sist men ikke minst så lå det en utålmodig tankbil "på hjul". Det er bare et under at denne ikke feide over de bakerste syklisten i feltet.
Forøvrig er det ikke helt riktig som det står overalt at dette var tegnestifter. De var mye større og lignet en type pappspiker. Ikke noe hvermannsen har liggende. Enten har noen kjøpt de for anledningen ellers så jobber vår mann i byggebransjen...
|
|
|
24/06/2012 13:12
|
Lille Lance
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte. PERFEKT!!!
|
|
|
[Re: Lille Lance]
25/06/2012 21:07
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Dette er bare tragisk og kunne endt ille
Redigert av edmann; 25/06/2012 21:31.
|
|
|
[Re: Lille Lance]
25/06/2012 21:16
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte. PERFEKT!!! Fått svar fra arbeidsgiver?
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
25/06/2012 22:01
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Helgens store fest for oss med en interesse for trening og fysisk utfoldelse på to tynne hjul, endte opp med sabotasje og til og med anmeldelse for drapsforsøk. Problemmonsteret har mange hoder: politisk vilje til utbygging av sykkelveier samt vedlikehold av sykkelveier, ikke alle syklister overholder trafikreglene, såpass må kunne innrømmes, og sist men ikke minst; hodet som representerer bilisters holdninger.
Om man begynner med hode nummer 1: Enhver bilist som hater syklister i veien kommer som regel drassende med argumentet: "se til helvete å bruk gang - og sykkelsti!!!" Svaret fra oss landeveissyklister er jo egentlig; "gjerne", problemet er at det per dags dato ikke finnes en sykkelvei i Norge idag som tillater mil etter mil med trening til blant annet Styrkeprøven. Dette skyldes et relativt lavt antall kilometer med sykkelvei - politisk problem! Alle her vet jo også at å bruke en sykkelvei er ensbetydende med grus, glassplinter, sand og til syvende og sist, et endeløst antall punkteringer. Men viktigst: fartsgrensen på en sykkelvei i Norge er ved lov satt til rause 30 km/t. En hastighet som med letthet oppnås på flata uten spesiell kraftanstrengelse for den normalt trente og utstyrte syklist (med utstyrt menes ikke noe annet enn hva som er sykkelrelatert). Hva blir resultatet av å passere fartsgrensen på sykkelveien? Syklisten må vri sine to tynne hjul ut i veibanen. Syklisten er ikke lenger velkommen på sykkelveien, så han må sette hjula i en verden full av faenskap. Tuting, hasardiøse forbikjøringer, dulting med speil, drittslenging og sist men ikke minst, gode gamle spylervæske. En væske enhver landeveissyklist med mer enn 20 mil i beina iløpet av en sesong har drukket minst en halv liter av, sannsynligvis mer. Så vær så snill, bygg mere kilometer med sykkelvei som tillater trening i mer enn 30 stusselige km/t. Om man vrir på bilistenes tanke om at syklister kun hører hjemme på sykkelveier, blir konsekvensen at den ene gangen Styrkeprøven finner sted på offentlige veier, vil syklistene kun holde en fart på 30km/t. Noen som har regnet på sluttid med den snittfarten? - Gud bedre så mye kø det ville blitt!
Det handler litt om å stikke fingeren i jorda også. I alle gjenger og grupperinger finnes det råtne epler. Her er vi syklister ikke noe bedre enn resten av samfunnet: noen av oss følger rett og slett ikke reglene! Noen sykler på rødt, andre for fort på fortau mens andre igjen rett og slett skaper farlige situasjoner. Som syklister i veibanen er reglene like mye for oss som for bilene. Her handler det om å være den bedre part, og jevnt over vil jeg si at syklistene leder VM i "Den bedre part", men vi kan alltids bli bedre vi også.
Selve hovedkvisa, er jo bilistenes holdninger. Egne facebook-grupper er opprettet for de som hater oss, og medlemstallene er i tusenvis. Dette er skummelt. Hvor mange ganger har ikke vi her opplevd å bli presset ut av veien, mot fortauskanter, inn i busker. Hvorfor? Fordi vi er tvunget til å være i veibanen, en rettighet som er tilsvarende retten for bilister - det handler om likestilling, et fremmedord for mange bilister når det gjelder annet enn debatten om mann og kvinne osv.... Situasjonen idag er som en firmafest for en nyansatt: han kjenner ingen på festen, men han må delta. Han har ikke noe valg, han hopper i det med begge føtter. For å bli bedre på slike situasjoner må han trene og øvelse gjør mester. Han må bli klar for julebordet!!! Den nyansatta må gjennom en prøvelse av tvangssosialisering av verste sort. Nye må mingle og småprate med de gamle, selv om de kanskje ikke har noe til felles. Er det så forskjellig fra syklist vs. bilist? Syklister og bilister er tvunget til å sameksistere på et i utgangspunktet for lite og for dårlig tilrettelagt område. Ser man syklister som stikker hull i alle nabolagets bildekk fordi en bil sto parkert i sykkelfeltet, eller fordi en bilist ikke overholdt vikeplikten når den skulle krysse et sykkelfelt, eller fordi syklisten ble forbikjørt med en centimeters klaring og etterpå luktet sterkt av noe som kunne minne om Bacardi Lemon? Jeg tror ikke det. Hvorfor? Fordi det er straffbart å drive skadeverk på andres eiendom. Fordi man risikerer å bli drapsmann om skadeverket går maks skeis. - fordi syklister er den bedre part! Vi er ikke lenger en nyansatt med talevansker, vi har innsett at vi må tilpasse oss territoriet til de gamle ansatte. Dessverre går ikke dette begge veier.
Er ingen som sier at verden vi lever i skal være perfekt, men det er ikke for mye forlangt å forvente en gjensidig respekt fra ens medmennesker.
Jeg er i hvertfall dritlei spylervæske. Og til hun blondinen med altfor stor Range Rover som dyttet meg inn i tornekrattet opp mot Tryvansstårnet 15.juli i fjor uten å stoppe enda jeg så inn i bilen din lenge før bilen som kom imot passerte: ta av skiltene neste gang du er på tokt, jeg vet hvor du bor!!
|
|
|
[Re: HNK]
26/06/2012 06:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Og til hun blondinen med altfor stor Range Rover som dyttet meg inn i tornekrattet opp mot Tryvansstårnet 15.juli i fjor uten å stoppe enda jeg så inn i bilen din lenge før bilen som kom imot passerte: ta av skiltene neste gang du er på tokt, jeg vet hvor du bor!!
Jeg regner med at dette er anmeldt?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: HNK]
26/06/2012 07:15
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg har skrevet et brev til syklisthatende bilister i bloggen min. Hadde vært ålreit med hjelp til å spre det via sosiale media og fått noen sykkelhatere på banen. http://pedalterapi.net/?p=495
|
|
|
[Re: NjuK]
26/06/2012 07:26
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte. PERFEKT!!! Fått svar fra arbeidsgiver? Nei. Ikke fra arbeidsgiveren til en tilsvarende dust som kommenterte på VG sin artikkel heller.
|
|
|
26/06/2012 07:33
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Utrolig synd dette, og så er jeg veldig priviligert som ikke har opplevd noe annet en tuting par ganger i hele min landeveis "liv". Og noen hasardiøse forbikjøringer! Men at folk endrer holdninger bak rattet er heven under enhver tvil. Merker med meg selv at jeg får fram dårlige personlighetsegenskaper bak rattet, når jeg er stresset, har dårlig tid, er kø osv. Merkelig for jeg er klar over at mekanismene i meg.
Med unntak hvis jeg sykler på jobb, og da den høyt traffikerte Elverum-Hamar veien så føler jeg meg trygg på landeveien! Velger ruter etter både trafikk og asfalt kvalitet! Men selv på Hamarveien opplever jeg ikke at bilister er plagsomme, annet en at de kommer "hele" tiden og at vogntog susende forbi er litt ubehaglig. Men ligger helt ute på kanten, og der det er mulig på høyre siden av hvitkanten! På stort sett andre veier en riksveiene kan en ligge to ved siden uten stress, men jeg bruker alltid å falle inn bak/foran den/de jeg sykler med hvis det kommer biler fra begge retninger eller det kommer en kø bak, evt større biler/traktorer. Så viktig at vi tar hensyn også. Videre bør helt klart store grupper tenke over hvordan de opptrer. Men jeg har syklet i grupper ala 8-10 på treningsturer uten noe problem! Her er det to parter som må ta hensyn. It takes two to start a war!
Redigert av oddefa; 26/06/2012 07:38.
|
|
|
26/06/2012 09:39
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Jeg kunne ikke dy meg når jeg kommentaren til Kenneth Aas under denne saken, så jeg sendte en e-post til arbeidsgiveren hans og spurte om de virkelig vil ha slike ansatte. PERFEKT!!! Fått svar fra arbeidsgiver? Nei. Ikke fra arbeidsgiveren til en tilsvarende dust som kommenterte på VG sin artikkel heller. Jeg fikk, fra arbeidsgiveren til en annen fyr. sendte mail til lokalkontoret og med CC til hovedkontoret, og skrev med et dannet språk. kom en beklagelse og "regner med lokalkontorets sjef tar opp dette med sin medarbeider"
Trønder osv
|
|
|
[Re: Raskall]
26/06/2012 09:48
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har skrevet et brev til syklisthatende bilister i bloggen min. Hadde vært ålreit med hjelp til å spre det via sosiale media og fått noen sykkelhatere på banen. http://pedalterapi.net/?p=495 Bra skrevet, Raskall! Spredt!
|
|
|
[Re: magnusc]
26/06/2012 10:14
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg har skrevet et brev til syklisthatende bilister i bloggen min. Hadde vært ålreit med hjelp til å spre det via sosiale media og fått noen sykkelhatere på banen. http://pedalterapi.net/?p=495 Bra skrevet, Raskall! Spredt! Atle-André har forsøkt å svare meg. Jeg føler ikke at spørsmålet mitt ble besvart. 
|
|
|
26/06/2012 10:29
|
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Nei. Ikke fra arbeidsgiveren til en tilsvarende dust som kommenterte på VG sin artikkel heller. Men nå tikket det svaret inn, det tok vel litt ekstra tid når den ble videresendt til salgssjefen i firmaet. Hei,
Jeg har mottatt din henvendelse i forhold til saken i VG, som du har sendt oss.
Konsekvensene av handlingene som kommer frem i artikkelen er selvfølgelig svært triste for de involverte, uansett om en har kjennskap til detaljene i saken eller ikke.
Vi lever i en digital verden der ikke alle har forståelse for de konsekvenser ens egen handling har i forhold til digitale medier. I dette tilfelle er det en ansatt hos oss, som selvfølgelig på privat initiativ, på sin fritid har lagt ut en kommentar av upassende karakter. Dette beklager både vår ansatt og vi. Han tenkte seg ikke om i forhold til sitt forsøk på å være humoristisk på andres vegne. Saken er tatt alvorlig internt hos oss og jeg håper vi kommer til å unngå lignende i fremtiden.
Med vennlig hilsen
Jan Arve Kaldheim Salgssjef BAUHAUS NORGE KS
|
|
|
|
|