Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Reisetips: New York

Re: Reisetips: New York [Re: mogens] #1470905 23/08/2012 06:18
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mange bra svar her. MItt tilskudd er FN-bygningen. Det var bare spesielt å være i de rommene som er kjent over hele verden. Selve opplegget i seg selv var ganske kjedelig, men FN har jo en spesiell historie.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1471034 23/08/2012 08:12
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Kul stemning i FN-bygningen, ja. Vi dro i følge med en vi kjente som jobbet der, vet ikke om alle besøkende får posere på podiet i General Assembly Hall bigsmile

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1471435 23/08/2012 18:41
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Jeg kom akkurat tilbake fra 12 dager i NY i forbindelse med Ironman NY + ferie.

Ikke at jeg har spesielt mange gode tips, men jeg likte SoHO, Little Italy, China Town, West village områdene veldig godt. Bodde på et hotell rett ved Times Square og hatet det.

Ellis Island og Frihetsgudinnen var kult å se, selv om amerikanere kan si mye tøys om frihet. Hvis du skal opp i Empire state building så er det mye mindre kø på kvelden (eventuelt kan du kjøpe deg fri fra den første køen for 32 $ ekstra).

Ukeskort på T-banen var gull. Avstandene blir store og det er mye områder som kjipe og ikke verdt å gå igjennom.

Sykling/jogging langs vestsiden av Manhattan er ok. Central park er også et must.

Hvis du liker kunst så er Metropolitan museum of art å anbefale.

Jeg var også innom RA cycles i Brooklyn som selv påstår de er verdens største sykkelbutikk. De hadde det desidert største utvalget av TT-sykler jeg har sett, men butikken var jo liten! Ca. en femtedel av den store Evans cycle i London. Etter min mening ikke vits å dra innom med mindre du har funnet deg en sykkel.

Mitt beste shoppingtips er å ikke shoppe så mye. Hvertfall ikke være så opphengt i det. Sykkel og elektronisk utstyr f.eks. er ikke spesielt billig, og mye klær var priset likt som i Norge (faktisk). Dessuten har NY 8,8 % skatt på det aller meste som de ikke oppgir på prislappen så regn med at alt du kjøper blir litt dyrere.

Hvis du har tid og været er ok så ville jeg faktisk vurdert en skikkelig sykkeltur med racer. Du kan sykle opp langs sykkelveien på vestsiden av Manhattan og over George Washington Bridge. Derfra kan du sykle ned til venstre og rundt til Ross Dock (det var der vi hadde skiftesonen og løpeløypen under IM NY). Flott sted å sykle og overraskende landlig.

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1471994 24/08/2012 14:04
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå er det noe skyting utenfor Empire state building, Dessverre ble noen drept. Jeg håper det ikke skjer når dere drar.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1472078 24/08/2012 17:26
ymmoT Offline
Medlem
Medlem
Mange fine tips her. Vi drar i september til NY og en helikopter tur skal vi ha:)
Men er det lurt å bestille time/tur før vi drar bort eller kan det lett ordnes der borte uten å stå en dag i kø?

Re: Reisetips: New York [Re: ymmoT] #1472084 24/08/2012 17:45
Awesnes Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: ymmoT
Mange fine tips her. Vi drar i september til NY og en helikopter tur skal vi ha:)
Men er det lurt å bestille time/tur før vi drar bort eller kan det lett ordnes der borte uten å stå en dag i kø?

Svigers var nettopp i NY, de ble "hanket" inn på gaten av en nordmann som drev helikopterturer, så tror man ikke behøver å booke.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1493549 26/09/2012 14:34
F
Filippa Offline
Medlem
Medlem
F
Hei

Kona og jeg skal til NY i november 2012, ikke langt unna sentral park. Jeg har tenkt til å kjøpe enten en landeveisykkel eller en terrengsykkel hvis det en en god deal.

Er det noen her som kan gi noen tips så er jeg glad for det ICON_SMILE

Re: Reisetips: New York [Re: Filippa] #1493921 27/09/2012 06:15
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Ta en tur til:
R&A Cycles i Brooklyn: http://racycles.com/
Bicycle Habitat: http://bicyclehabitat.com/
Sid's Bikes: http://www.sidsbikes.com/

Og se butikkoversikten her: http://nyvelocity.com/shops
Sjekk også priser på nett, inkl. Amazon. Noen steder kan du få levering samme dag, eller neste dag.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1494005 27/09/2012 07:50
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Har akkurat kommet hjem fra New York og vil komme med følgende restaurant anbefaling.
Les Halles på Park Avenue south. Gå for Kobe biff($60) med trøffel frites. De pommes fritesene er de beste jeg har smakt noen gang og kobe biffen var så mør at det var latterlig. Obs, kobe biffen står(stod) ikke på menyen, så man må spørre.
Alle biffene er visstnok 'dry aged,' men disse er ikke ekte Kobe. Dette er såkalte kobe style biffer. American black angus.
De vanlige pommes fritesene uten trøffel var også utmerket.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1498807 04/10/2012 15:18
F
Filippa Offline
Medlem
Medlem
F
Supert

Takk for svar!

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1499323 05/10/2012 11:49
K
Kulzv Offline
Medlem
Medlem
K
Kom fra New York forrige uke selv - må anbefale en tur innom:

Continuum Cycles i East Village:
3 "storefronts" fordelt på rammer, ting&tang og kaffebar med egenbygde rammer. Hjulbygger ved siden av!

Burger på Meridien Hotel og biff på Peter Luger(begge allerede nevnt) - Helt vill mat.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support