Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Reisetips: New York

Reisetips: New York #1426334 18/06/2012 09:26
sjurel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Skal til New York i august sammen med kona. Er det noen som har noen gode tips for hva man bør finne på, eventuelt noen gode sider med slike tips?

Alle innspill mottas med takk

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426346 18/06/2012 09:35
Rene Offline
Besatt
Besatt
Er spent på svarene du får her siden jeg også skal dit i august. Regner med vi sees der!

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426352 18/06/2012 09:39
just4fun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er vel avhengig av hvilke interesser Dere har, men når jeg var der i fjor høst så var høydepunktet å leie sykkel å sykle rundt i byen og ikke minst Central Park (Er avstengt for biltrafikk i helgen).
Overraskende bra tilrettelagt for syklister.

- Ellers så må man jo opp i høyden og da er nok Rockefeller Center et bedre alternativ enn Crysler byggningen.

- Hva med et farkerikt og fantastisk show av Cirque du Soleil?

Redigert av just4fun; 18/06/2012 09:39.

Niner Air9 Carbon, HT 29", Canyon Spectral AX 7.0 FS 26", Min treningslogg
Re: Reisetips: New York [Re: just4fun] #1426490 18/06/2012 11:56
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: just4fun

- Ellers så må man jo opp i høyden og da er nok Rockefeller Center et bedre alternativ enn Crysler byggningen.

Chrysler-bygningen er vel ikke åpen for publikum? De klassiske valgene står vel mellom Rockefeller ("Top of the Rock") og Empire State Building. Top of the Rock har jeg vært på tre ganger og det har ikke vært særlig mye kø - tror det blir mye mer kø på Empire State Building. En annen fordel med Top of the Rock er at man ser Empire State Building derfra ICON_SMILE

Skal man ha med seg noe innen kunst/kultur er MoMA det åpenbare førstevalget, der kan man kjøpe en combo-billett for MoMA + Top of The Rock, tror det var 10$ rabatt på den comboen sist jeg var der. MoMA er gratis fredag ettermiddag, men da er det også smekkfullt.

Ellers finnes det jo nok av muséer om man ønsker, Metropolitan og Museum of Natural History er begge gigantiske muséer der man ikke bør ha ambisjoner om å få med seg alt, men velge ut de avdelingene som virker mest interessante.

Kunstgallerier finnes det i hundretall i Chelsea - eller så er the New Museum (samtidskunst) på Bowery interessant, men sørg for å besøke det i helgen når Sky Room på toppen er åpent, for en fin utsikt over Lower Manhattan.

International Center for Photography er et annet fint galleri:
http://www.icp.org/

Å gå over Brooklyn Bridge og ta en runde i Downtown Brooklyn og Brooklyn Heights Esplanades er også verd å få med seg.

Central Park har vært nevnt, gå gjerne et stykke oppover i parken, veldig fint oppe med Harlem Meer som ligger øverst i parken. Ta gjerne t-banen til 72nd Street og kjøp med lunsj fra Fairway som ligger litt lenger oppe i gaten og ha picnic i parken.

Parker har de for øvrig mye av i New York - en av de nyeste er High Line Park som er bygget på en nedlagt elevert jernbanelinje, den strekker seg fra Gansevoort Street i Meatpacking District og et godt stykke nordover mot Midtown.
http://www.thehighline.org/

Det går sykkel/gangvei langs hele Hudson-siden av Manhattan, og her finnes mange serveringssteder og parker underveis.

Pier 66 Maritime, som ligger ved Hudson River ved 26th St, er en uteservering der man kan nyte solnedgangen over New Jersey, eller spise lunsj om man vil ha litt bedre plass rundt seg.
http://www.pier66maritime.com/

Fergen som går fra Downtown Manhattan til Staten Island er gratis og en utsøkt mulighet til å få sett Manhattans skyline fra sjøsiden.

For øvrig er South Street Seaport utgangspunkt for diverse sightseeingturer i båt. http://www.southstreetseaport.com/

Ellers så synes jeg det gøyeste med NY er å gå rundt og utforske de ulike bydelene og da særlig på Lower Manhattan ICON_SMILE

Et ukeskort på t-banen er en god investering siden det blir lange avstander, tror det kostet rundt 25$ sist jeg var der.

Forøvrig så er det alltid mye eventer og ting som skjer, så sjekk ut mer info på: http://www.nycgo.com/

Morten - som besøker NY igjen i september ICON_SMILE

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426631 18/06/2012 14:32
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Hvis du er glad i fotografering, er butikken B&H Photo et must å stikke innom. Husk å ha med et Visakort med høy kredittgrense ICON_WINK

http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCenter/NYSuperStore08.jsp

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426693 18/06/2012 16:06
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Har vært i New York et to-sifret antall ganger og har vel stort sett gjort og sett forskjellige ting hver gang. Mitt tips er å ikke planlegge for mye, styr unna køhelvete til frihetsgudinnen, Empire State building etc. Gå masse, ta busser fremfor Subway, da ser du mer. De går stort sett øst-vest og nord-syd, umulig å bomme.
Hvis du absolutt vil på museer, dra for guds skyld til Museum of natural history og til MOMA. Og det er stas å se baseball, da selvfølgelig Yankees på Yankee stadium i Bronx, ikke Mets i Queens. Da får du sett litt av fattigdommen fra toget du tar fra Grand central station.

Og forresten, New York i august er varmt, jævlig varmt.. Asfalt og betong magasinerer varme særs godt ICON_SMILE

God tur!

Aron SK, NBNL
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426730 18/06/2012 16:45
C
Crankykid Offline
Fersking
Fersking
C
Anbefaler å gå over Brooklyn Bridge, kjøpe med pizza fra Grimaldi`s. Den ligger rett under brua. Den er også veldig populær, vi ventet i 30min for å få bestilt på formiddagen.
Når du har fått pizzaen, ta den med til Brooklyn Brigde Park og nyt utsikten til Manhattan skyline.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426805 18/06/2012 18:10
G
gaultier Offline
Fersking
Fersking
G
Skal også over i slutten av august så kommer til å følge med litt her.

Har gjort endel research allerede og ser jo at jeg lett kunne fylt noen uker med alt jeg vil. Har dog kun 6 dager til rådighet så har innfunnet meg med at jeg tar ett lite utvalg nå, og sprer resten på fremtidige turer (som jeg regner det blir noen av). Har delt opp i severdigheter, restauranter middag, restauranter lunch og shopping.

Som nevnt over her har jeg fått anbefalt og bruke busser fremfor subway ettersom man da får sett veldig mye mer, de går hele tiden, og man kan hoppe på og av som man vil med f.eks ukeskort.

Vi kommer til å dra til Top of the Rock fremfor Empire, vi dropper Frihetsgudinnen og tar heller en gratis båt til Staten Island.
Ellers blir det nok en tur eller to til Central Park, samt gåtur over Brooklyn Bridge.
Blir også ett show på Broadway, men er usikker på hvilket. Frem til nå har jeg tenkt mest på Lion King og phantom of the Opera. Tips mottas!
Vurderer også en helikoptertur, noen har som har gjort det - er det isåfall verdt pengene?

Jeg er glad i mat og drikke og kommer derfor til å booke endel på forhånd for å ha litt kontroll på hva jeg går til. Utvalget her baserer seg på anbefalinger jeg har fått samt tripadvisor.

Håper å kunne spise på Per Se og Daniel, i tillegg vil jeg teste ett bra steakhouse og har kommet frem til Keens Steakhouse og Quality Meats som gode (?) alternativer. På pizzafronten har jeg fått anbefalt både Lombardis, Grimaldis og Johns Pizzeria.
Tao (asiatisk) har jeg også fått anbefalt, i tillegg til at jeg må finne en bra burgerrestaurant. LeParkerMeridian er foreløbig på notatblokka.

Kommer til å spise lunch/brunch på følgende steder i tillegg til noen drop ins; Balthazar, Bagatelle og Pastis.
I tillegg må man vel få med seg noen søtt fra Levain, Vesuvio og Magnolia.

Bor i Soho og kommer nok til å holde oss mest der og i Meatpacking. I Meatpacking er det vist endel bra takterasser/lounger som er verdt ett besøk.
Top of the Standard (boom boom room) skal bla.a være fantastisk. Noen som har vært der?

Shopping tar jeg litt som det kommer, men vurderer å kjøre ut til Woodbury. Er det noen her som har formeninger om det er verdt turen?

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1426811 18/06/2012 18:18
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Åssen i alle dager skal du få tid til shopping med det opplegget du skal gjennom....?! ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Reisetips: New York [Re: mogens] #1426852 18/06/2012 19:00
just4fun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: mogens
Sitat: just4fun

Chrysler-bygningen er vel ikke åpen for publikum?

Her har du rett, bare jeg som roter... skal selvsagt været Empire State Building som du nevner.

Niner Air9 Carbon, HT 29", Canyon Spectral AX 7.0 FS 26", Min treningslogg
Re: Reisetips: New York [Re: just4fun] #1426866 18/06/2012 19:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Kan jeg få presisere litte grann?

New York er en stat som er større enn 1/3 av Norge. Den største byen i staten heter New York City.

Takk.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Reisetips: New York [Re: GeirK] #1427027 18/06/2012 21:03
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK

New York er en stat som er større enn 1/3 av Norge. Den største byen i staten heter New York City.

Takk.

Strengt tatt så heter byen såvel som delstaten offisielt kun New York. Men navnet New York City brukes for å presisere at det dreier seg om byen, mens man gjerne refererer til delstaten som New York State.

Re: Reisetips: New York [Re: hbakken] #1427040 18/06/2012 21:18
G
gaultier Offline
Fersking
Fersking
G
Sitat: hbakken
Åssen i alle dager skal du få tid til shopping med det opplegget du skal gjennom....?! ICON_SMILE

Det begynner jeg også å lure på :-/

Re: Reisetips: New York [Re: mogens] #1427046 18/06/2012 21:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mogens
Sitat: GeirK

Takk.

Strengt tatt så heter byen såvel som delstaten offisielt kun New York. Men navnet New York City brukes for å presisere at det dreier seg om byen, mens man gjerne refererer til delstaten som New York State.

Du har faktisk rett. Der lærte jeg noe nytt, gitt

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1427239 19/06/2012 08:17
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Mye gode tips!

Men helikopterrundtur anbefales!

Mest ekstreme byen, opplevd på en ekstrem måte..

Ellers er mitt tips kan du leie rollerblades, og gå i central park. Litt bedre enn å traske, får sett mer.

Jeg må jo alltid innom Paragon sport da. Vært der alle 5x jeg har vært i NY, men alltid på vinteren. Drar du på vinteren har du og Bear mtn.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1427254 19/06/2012 08:39
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Veldig enig i tipsene fra mogens!

Noen restaurant- og barnotater fra da jeg har vært der:

Waverly Inn: halvhemmelig "klubbaktig" sted som var umulig å få bord på før. Lunt og koselig. Vanity Fair-redaktør er medeier. Kjendisspotting i dus belysning. Bar også.

Gotham Bar and Grill: Michelin-stjerne, staselig, men uformelt. 7-retter, etc.

Peter Luger, Brooklyn: beste steakhouse 27 år på rad. Herremenn i uniform som serverer. Uformelt. Taverna. Overlegent kjøtt.

The Standard (hotel): Boom Boom Room, bar med super utsikt, adgang til takterrasse. Åpent til 21, etter det bare for medlemmer. Lurt å se smart og pen ut. Sjekk toalettene.

Matsuri, Maritime hotel: japansk i kjelleren. Stort rom med flere etasjer og japansk byggestil. Stjerne?

Four Seasons: The Pool Room. Klassiker med historie i veggene. Sinatra, etc. Uhyre rutinerte, gamle herremenn som serverer.

Per Se: 3-stjerners, plettfritt, dyrt, spesielle anledninger.

Mercer (hotel), SoHo. Hyggelig, dempet restaurant i kjelleren. Rike, pene og vellykkede folk. Shoppingpause?

Balthazar, SoHo: Fransk bistro. Gjennomført interiør. Alltid masse folk. Bra til shoppinglunsj.

Pastis, meatpacking: Fransk. Lunsj eller middag. Fortausbord for folketitting.

Spice Market, ved siden av Pastis. Asiatisk, shangri-la-aktig interiør. Bar.

Gansevort hotel, meatpacking: Stor klubb/bar med basseng på taket. Unge, jappete folk.

Red Rooster, Harlem. Up and coming, Obama var innom.

Fette Sau, Williamsburg. Garasjeslakterverksted. Røft og industrielt. All mat selges etter vekt. Supert kjøtt. Øl i syltetøyglass.

Surf bar, Brooklyn. Sand på gulvet, brett i taket. Hage bak. Som å være på strandbar i en liten surfeby.

Turkey's nest, Brooklyn. Arbeiderklassested med variert klientell. Øl i isoporkrus med sugerør. Bra utvalg på jukebox. Biljard.

Spotted Pig. Overdekorert med griser i alle former, nipsete, varm/intimt. Uformelt. Diffus grense mellom bar og restaurant.

Gramercy Park Hotel: diger takterrasse, kjendiser, etter-jobben-drink (16-01).

The Blue Marlin Grill(?), Union sq. Hvite duker, men uformelt. Rolig, sentralt lunsjsted.

WD-50: molekylær gastronomi i verdensklasse. Uformelt, hyggelig. 11-retter med vinmeny til ok pris. Omvisning på kjøkkenet mulig.

Rockefeller, 61. etasje(?). Klassisk bar og restaurant. Bartendere i hvite dresser. Sinatra & Co.

The Stone Rose, Columbus circle (Time Warner). Dempet loungebar med dunkel belysning.

Eleven Madison. Tostjerners, fullt i ukesvis. "Tasting menu" og vinmeny er fantastisk. Hyggelig og proff betjening. Suverent.

Ellers:

Sjekk http://www.zagat.com/. Kjøp Zagat-guiden til iOS, eller på papir. Foursquare fungerer veldig bra i NYC, som en kontinuerlig oppdatert Timeout-guide. Sjekk også restaurantanmeldelsene til New York Times, ofte mer ansett enn Michelin: http://www.nytimes.com/pages/dining/

Anbefaler å leie sykkel! Veldig greit på komme seg rundt. Alt fra Hudson til Williamsburg er innenfor rekkevidde, uten stress. Sykkelbutikkene har kart. Ellers er taxi billig, man kommer ganske langt med en norsk femtilapp.

Helikoptertur kan være moro hvis det er bra vær, og man gidder å svi av 1000-1500kr pr snute. Ellers best utsikt fra "Topof the Rock" (Rockefeller).

Noen NYC-bilder (hvis man ikke får utslett av å sjekke andres fotoalbum):
http://superelectric.net/2012/newyork/
http://superelectric.net/2011/newyork/
http://superelectric.net/2010/newyork/
http://superelectric.net/2009/newyork/
http://superelectric.net/2008/newyork/

Redigert av Christian; 19/06/2012 10:33. Rediger grunn: 2012

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Reisetips: New York [Re: silverwrx] #1427260 19/06/2012 08:46
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Sitat: silverwrx
Mye gode tips!

Mest ekstreme byen, opplevd på en ekstrem måte..

Ellers er mitt tips kan du leie rollerblades, og gå i central park. Litt bedre enn å traske, får sett mer.

Jeg må jo alltid innom Paragon sport da. Vært der alle 5x jeg har vært i NY, men alltid på vinteren. Drar du på vinteren har du og Bear mtn.

Støtter Paragon Sport fullt ut, makan til utvalg! Og det er vel verdens eldste sportsbutikk eller noe i den duren.

Sist jeg var der spiste vi på Buddakahn og det var himmelsk. Litt dyrt, men verdt hver eneste krone. Her må man bestille plass i forveien, helst i god tid.

Er man i Junaiten for første gang, så bør man absolutt smake på Spareribs, for det kan de lage.

Når vi skal reise i september i år, så har vi store planer om å spise ordentlig dry-aged biff på Robert's Steakhouse. Der er etter hva jeg har forstått restauranten i Penthouse Executive Club. (ja, dette er guttetur)

Men det som fascinerte meg mest i New York er at det faktisk kommer damp opp av kum-lokkene. Jeg trodde det bare var en teit filmeffekt jeg.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Reisetips: New York [Re: silverwrx] #1427261 19/06/2012 08:49
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: silverwrx

Tiltredes!

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1427280 19/06/2012 09:12
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Heston Bluenthal ( 3 michelinstjerner) mente at kjøttet på Robert's Steakhouse er det beste. Får opptil 12 eller 16 ukers Dry-Aged.

Kommer nok til å prøve Peter Luger også.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1427296 19/06/2012 09:31
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
I stedet for (eller i tillegg til) Paragon: Bestill på nett, levert til hotellet. Det er ofte "same day delivery" eller todagers levering på Amazon. Da kan man spare mye labbing og drass. BH Photo video er verdt en titt bare pga logistikken i butikken - unikt. De er forresten på Google Street View (inne i butikken): http://is.gd/hzPg93

Hvis man vil kjøpe klær på tilbud i masete omgivelser, er Century 21 et perfekt sted: http://www.c21stores.com/stores Har også hørt at dette er "bra" (aldri vært der): http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

Christian
Re: Reisetips: New York [Re: Christian] #1427345 19/06/2012 10:29
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Christian
Boom Boom Room

Jeg hadde tenkt å google, men slikt har jeg brent meg på før. Siden jeg sitter på jobb med ryggen til døra, har jeg en bang anelse hva slags sider og bilder som dukker opp.

Hva er dette?

Anonym5
Re: Reisetips: New York [Re: anonym5] #1427355 19/06/2012 10:34
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: pontiff
Boom Boom Room

Jeg hadde tenkt å google, men slikt har jeg brent meg på før. Siden jeg sitter på jobb med ryggen til døra, har jeg en bang anelse hva slags sider og bilder som dukker opp.

Hva er dette?

En bar på toppen av The Standard: http://is.gd/6htl5L

Christian
Re: Reisetips: New York [Re: trondmm] #1427411 19/06/2012 11:29
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: trondmm
Hvis du er glad i fotografering, er butikken B&H Photo et must å stikke innom. Husk å ha med et Visakort med høy kredittgrense ICON_WINK

http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCenter/NYSuperStore08.jsp

Støttes! Bare husk å sjekke åpningstidene, butikken drives av Hasidic jøder og følger dermed jødiske helligdager - stengt etter kl 14 fredager og hele lørdag (sabbat), men åpent søndag.

Prisene deres er også gode - det finnes elektronikksjapper overalt i byen, men i mange av dem er en nødt til å prute for å få en god pris, og man må vite hva som er "riktig" pris. Gikk litt rundt og så om noen kunne matche prisene på optikk og annet kameratilbehør, men har endt opp med å handle på B&H.

Se opp for litt kø ved åpningstid ICON_SMILE

B&H Line by Morten Hoff, on Flickr

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1427452 19/06/2012 12:00
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Hvis dere ikke har bestil hotell kan jeg anbefale å bo på NJ-siden av Hudson. Bor man i nærheten av en PATH er det ett stopp til enten WTC eller 33rd street, avhengig om man bor i Jersey City eller Hoboken. Vi har bodd på Hyatt i Jersey City, da med utsikt til hele Manhattan skyline. Prisene er en del lavere enn i NY og flyr man til Newark gjør det logsitsikken enklere (tror jeg... Vi bor her borte så vi har kjørt bil).

Prospect park i Brooklyn er forøvrig en skjult perle. Samme designer som Central Park, men med en mere "local feel". Og er du i området har de masse snacks på lokalt Farmers Market (men det har de jo over alt), dessuten er burger og pils på Bareburger å anbefale!

Becco er Zagat-anbefalt italiensk restaurant med "all you can eat" pasta, god italiensk stemning og alltid fullt (jeg kom dit 5 min før de begynte å servere og det var nesten stappfult da). Kombineres gjerne med teaterbesøk.

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Reisetips: New York [Re: Christian] #1427470 19/06/2012 12:17
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Har også hørt at dette er "bra" (aldri vært der): http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

Og det er plassen jeg ikke skal tilbake til... Her har de masse klær som er veldig ukurante i størrelser og farger og slikt. Alt som er for dårlig til å bli solgt i normale butikker ender opp her til litt lavere priser. Kjøpte en del klær her, men i ettertid så jeg at jeg handlet på impuls. Utelukkende bomkjøp. Mine 2 Cent

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1438932 05/07/2012 12:36
sjurel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takker for mange gode tips. Det ser ut som det blir en god tur.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1469843 21/08/2012 22:04
Rene Offline
Besatt
Besatt
Aiaiai, her var det mange gode tips!

Vi drar hjem i morgen kveld, så her er en kjapp oppsummering mens jeg nyter en god øl på hotellrommet (Warwick Hotel, nydelig rom i 26. etasje med god plass, garderoberom og stort bad):
Gotham Bar and Grill på onsdag. Kjempeservice, knall tre-retters. Grei pris. Nydelig vin. Smiler alltid når jeg ser Vega Sicilia Unico på menyen.
Brooklyn Brewery tour på torsdag. Anbefales. Gå gjerne innom Barcade når du først er i Brooklyn. Skikkelig øl og spilleautomater.
Buddakan på fredag. Fantastisk service, nydelig mat, vin og sake. Bestilte umiddelbart bord igjen, skal dit om en god time.
Lørdag hadde vi ingen planer, jeg satte meg ned på en bar (Rattle N Hum, en av de to beste craft-beer-barene i byen) og begynte å drikke på ettermiddagen. Ble kjent med en fyr som inviterte oss på privatfest i Upper East Side på kvelden. Kjempe opplegg med gratis drikke og hyggelige folk. Snakk med de rundt deg, det lønner seg raskt!
Søndag var det Yankees-kamp, så ingen store middagsplaner. Dro derfor til Nai Tapas Bar på østkanten og hadde en nydelig lunsj. Tok ikke betalt for retter vi ikke spiste opp (bare en), utrolige kyllingkroketter. God vin og ubeskrivelig god service.
Mandag hadde vi lunsj på Morimoto. Spesielt sted med knallbra service, god sushi (og kjøtt). Sjekk ut toalettene.
WD-50 i går kveld, nå utvidet til 12-retter med vinpakke ($155+85). Kjapp runde på kjøkkenet som nevnt over. Herlig sted.
I dag prøvde vi Tia Pol (tapasbar), ikke i nærheten av å måle seg med Nai Tapas.

Utenom tok vi med joggeskoene og har vært fire-fem ganger på jogge/løpetur i Central Park. Helt utrolig hvor bra forhold bare et par kvartaler fra hotellet. Knallbra start på dagen med en grønn oase midt i betongbyen!

Paragon Sports funker bra, det samme gjør B&H Photo Video. Skulle bare lest litt nøyere ang. åpningstider, bomma litt på fredag ettermiddag der.

High Line Park gikk vi også i går, den må oppleves.

Signature Cycles som selger Rapha kan en bare drite i, elendig utvalg og service. Sid's bike shop likeså.

Tusen takk for alle tips!

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1470843 22/08/2012 22:02
G
gaultier Offline
Fersking
Fersking
G
Drar over om en uke så takker for litt ekstra påfyll av tips. Har reservert bord på Buddakan så da er det ingen vits i å endre på det iallefall :-)
Ellers hadde jeg også tenkt til å ta med løpesko, men siden vi bor i Soho føler jeg kanskje det blir litt stress komme seg til CP?

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1470858 22/08/2012 22:24
mogens Offline
Besatt
Besatt
Ikke noe stress å reise mellom Soho og Central park, 10-15 min. på t-banen. Ta en av banene som passerer på Upper West Side, f.eks. til 72nd St. Unngå den grønne linjen på østsiden av parken, da det kun finnes denne ene linjen som betjener Upper East Side er den ofte overfylt. Vær obs på at noen linjer er ekspress og kun stopper på utvalgte stopp, mens noen stopper på alle stasjoner. F.eks langs den røde linjen er 1 lokaltog mens 2 og 3 er ekspress, såvidt jeg husker. Lokalstopp er markert med svart prikk på kartet mens stasjoner som betjenes av alle tog er markert med hvit prikk. Nå finnes det en del unntak fra denne regelen, spesielt på kveldstid.

Re: Reisetips: New York [Re: sjurel] #1470862 22/08/2012 22:29
mogens Offline
Besatt
Besatt
Men du kan også jogge, eller sykle, eller gå, nesten hele veien langs Hudson River, fra Battery Park og nordover. Her finnes mer eller mindre sammenhengende gang- og sykkelvei.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support