Jeg har et hjulsett med DT240 nav som jeg har hatt inne hos et lokalt sykkelverksted for oppretting og bytte av et lager i navet på bakhulet.

Ting har tatt litt tid for verkstedet måtte bestille spesialverktøy(?) for å få byttet lageret.

Når jeg i dag har fått hjulene tilbake så har jeg problemer med bakhjulet.

Jeg får ikke hjulet til å "løpe fritt" når jeg ikke trår.
Kjedet vil på en måte være med bakover, noe fører til at det henger seg opp og skaper problemer.
Det er heller ikke mulig å trå bakover uten at kjeden henger seg opp og lager problemer.
Dette skjer kun når jeg strammer hurtigkoblingen. Når jeg løsner hurtigkoblingen så løper alt fritt.

Før jeg går tilbake til verkstedet å reklamerer på jobben, er det noen kjente feil jeg kan ha gjort når jeg satte på kassetten og bremseskiva som kan føre til dette?

Jeg kan ikke skjønne at jeg kan ha gjort noe feil for å montere/ demontere skive og kassett har jeg gjort flere ganger uten problemer.

Heller vel mot at navet med boss er satt sammen feil på verkstedet. I og med at verkstedet måtte bestille verktøy så kan det vel tyde på at de ikke har hatt vedlikehold på slike nav før og at det er fare for at de har gjort noe feil.

Samtidig så har jeg hørt at disse navene skal være bland de enkleste å vedlikeholde/ reparere?

Noen med erfaringer med disse navene?