Ok, takk for svar. Jeg har ikke så god greie på de ulike type lagre... Men synes huske at det var det jeg ble fortalt av sykkelmekanikeren. -88 mod. Offroad 500 med trommelbremser. Vibrasjonen i Cobian har vært der i større eller mindre grad siden den var ny for ett år siden, og nå som jeg ENDELIG takket være bl.a. en dyktig naprapat har fått gjort noe med en rygg- og hofteskjevhet jeg pådro meg etter en ulykke for over 20 år siden, kan jeg sykle mye lengre enn før uten smerter av noe slag. Og vil av den grunn gjerne bruke tiden på å sykle, og ikke irritere meg over unødvendigheter som dårlige nav (
http://forums.mtbr.com/shimano/worst-shimano-hubs-ever-shimano-hb-m475-viam-370908.html "the problem (as with all low end shimano hubs) is that they usually come preadjusted with WAY too much bearing preload. An unsuspecting rider will not notice this until it is too late.
Adjusted properly, they are ok. Although the "seals" do suck."). Og maskinlagre skal såvidt jeg vet ikke gjøres noe med, bare byttes enkelt og greit når de blir slitt. Håper at Stans Crest eller lignende er løsningen...